... החשיבה שבו מנתחים מקרה שכזה. אז שלב ראשון, מהן העובדות? העובדות הן, שבסיטואציות מסוימות
הילד מרביץ ומתנהג באלימות. שלב שני, מה ... אנחנו מניחים שהילד בוחר בבחירה חופשית שלו, להרביץ ולהיות אלים / להתנהג בצורה כלשהי. אז אם
הילד מרביץ, זאת אומרת שהילד חושב שיהיה לו ... אם הוא ירביץ, לפני כן אנחנו צריכים להבין את הבעיה עצמה יותר לעומק. דהיינו, להבין למה בעצם
הילד כרגע מרביץ. אז מה ידוע לנו? ידוע לנו, שאם
הילד מרביץ כי הוא חושב שלהרביץ יעשה לו יותר ... 2 - לשנות את מה שהוא חושב שהוא רוצה, דהיינו, לשנות את הרצון. וזה בעצם אומר, שכאשר
הילד כועס, יש אפשרות למנוע את זה, או על ידי זה שנעשה בדיוק את מה שהילד רוצה שנעשה, וככה המציאות תהיה כרצונו של
הילד. או שנגרום לילד לרצות את מה שקורה, וככה
הילד לא יכעס / יכעס פחות / פחות ירצה להרביץ ... למצוא רעיונות איך לגרום לילד לרצות את מה שקורה / לא להתנגד למה שקורה, נשאל, למה בעצם
הילד לא רוצה את מה שקורה. ז"א צריך לקחת סיטואציות לדוגמא שהילד כועס בהן עד כדי אלימות, וננסה להבין, מה כ"כ מכעיס את
הילד? ומכאן כבר כל מקרה לגופו. להבין מה בדיוק
הילד מרגיש בסיטואציות מסוימות. אבל לצורך ... שהילד מרגיש שהוא לא מקבל בדיוק את מה שהוא רוצה, ולכן הוא כועס. אז נשאל, ולמה מלכתחילה
הילד חושב שהוא צריך לקבל בדיוק את כל מה ... באפשרות של לשנות את המציאות, הרי שממילא המסר הזה מועבר בתת מודע, גם לילד. ומרגילים את
הילד לחשוב, שלהרגיש טוב אפשרי, רק כאשר קורה מה שאתה רוצה בדיוק. ואז
הילד הופך להיות כעסן ואלים. ובגדול הרעיון ... לכך, שכאשר הם חושבים שטוב פירושו שהמציאות היא בדיוק מה שהם רוצים, אז הם מרגילים גם את
הילד לחשוב כך, שלעשות לו טוב, פירושו לעשות ... ממילא נהיה לו יותר רע, עד שזה מתנקם גם בהם. ואיך זה בא לידי ביטוי בפועל, איך מחנכים את
הילד להבין שלא חייב שהמציאות תהיה בדיוק ...