חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום
לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע
ילדים? איך
לחנך ילדים? בעיות בחינוך
הילדים, בית נקי, ניקיון אצל
ילדים - פרומו ש: למה מול
הילדים שלי קשה לי לפעול. אליעד: קשה לך לפעול מול
הילדים שלך? ש: רגע אני אסביר את זה יותר טוב, בא נגיד שלמה מול העובדים אני יותר סובלנית ומול
הילדים שלי אני פחות סובלנית. אליעד: את מרגישה יותר סובלנות מול העובדים ופחות סובלנות מול
הילדים מה זה אומר בפועל תסבירי. ש: זה אומר שבוא נגיד אם הם מעצבנים אותי במשהו או נגיד עובדים באים עם איזשהו נושא שהוא נורא מעצבן אז אני לא מתעצבנת אלא לוקחת ומנתחת את הנושא שואלת את השאלות את המתאימות ומגיעה לפתרון. אליעד: הבנתי ואם
הילדים מעצבנים אותך קטסטרופה יפה, הבנתם מה היא שואלת היא אומרת למה העובדים שלה לא מצליחים באופן יחסי לגרום לה להתעצבן
והילדים אם הם עושים משהו קטן ישר היא מתעצבנת, זאת השאלה נכון? ש: כן. אליעד: אז בואי נשאל מה מעצבן אותך בחיים באופן כללי מה מעצבן אותך? ש: מעצבן אותי דברים טיפשיים. אליעד: ואם ... מתעצבנת או פחות מתעצבנת. ש: אני מתעצבנת אני פשוט לא מראה להם. אליעד: אז את אומרת שגם מול העובדים את מתעצבנת וגם מול
הילדים להם את מראה ולהם את לא מראה? ש: כן. אליעד: שמתם לב זה לא "למה אני מתעצבנת עליהם ולא עליהם" אלא "פה אני מראה שאני מתעצבנת ופה לא". ש: כן פה אני מרשה לעצמי ופה אני לא מרשה לעצמי. אליעד: את מתכוונת לומר שבעבודה את לא מרשה לעצמך להתעצבן
ובילדים את מרשה לעצמך להתעצבן אבל השאלה התחילה אחרת בכלל השאלה הייתה נראית כאילו מול עובדים את לא מתעצבנת בכלל
והילדים מעצבנים אותך עכשיו את אומרת משהו אחר "שניהם מעצבנים אותי רק אצל העובדים אני לא מרשה להראות שאני מתעצבנת כי אז יגידו שאני חלשה לא יודעת לשלוט בעצמי בפאניקה יצחקו עלי מה שזה לא יהיה אבל
הילדים אני לא מרגישה מאוימת מהם ולכן אני מרשה לעצמי להוציא עליהם את העצבים כי מה הם יכולים לעשות כלום" זהו? ש: כן. אליעד: מהתחלה מה השאלה שלך דברי. ש: זאת השאלה נשארת אותה ... לך לא לכעוס זה כמעט בלתי אפשרי אבל לגרום לך לכעוס פחות זה אפשרי, מה את אומרת? ש: אפשר לנסות. אליעד: מה מכעיס אותך
הילדים העובדים או שזה אותו דבר ושרק הביטוי של הכעס שונה, מה האמת האם מול
הילדים את מבטאת יותר כעס כי הם מכעיסים אותך יותר או שבעצם הכעס הוא אותה רמת כעס רק שפה אני מרגישה חופשיה לשחרר את הכעס ופה אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס מה האמת? ש: אצל ... ש: באופן כללי. אליעד: בואי נדבר על זה את רוצה שנדבר על זה? ש: כן. אליעד: מה חשוב לך יותר לכעוס פחות מה השני? ש:
שהילדים שלי ייקחו יותר אחריות. אליעד: את רוצה שהם ייקחו יותר אחריות. ש: כי אם הם ייקחו יותר אחריות אז פחות נטל עלי. אליעד: אז בעצם את רוצה פחות לכעוס זאת אותה מטרה. ש: כן. ... תהיה יותר כרצוני" את בעצם צריכה ללמוד איך לגרום לאנשים לעשות יותר את רצונך נכון אוקי. ש: סתם דוגמא איך אני גורמת
לילד לשמור על סדר בבית? אליעד: תראי אני אתן לך על זה תשובה אבל אני רוצה לתת לך תשובה יותר גדולה באופן כללי את חושבת כרגע בצורה יותר פרטנית איך אני פותרת את הבעיה פה, צריך לחשוב ... עכשיו בואי ניקח, אתה הבנת מה אמרתי לה את התשובה בערך, אוקי בואי ניקח אצלך מה רצית נגיד מה שאלת לדוגמא דברי מה אמרת לגבי
ילד? ש: איך גורמים
לילד לקחת יותר אחריות בבית לשמור על סדר מסוים. אליעד: מה את רוצה לגרום לו לשמור על סדר או לקחת אחריות, לא תגידי מה את רוצה אני לא יודע אולי זה לא אותו דבר תגידי מה את רוצה יותר מה ... לוקח אחריות" או שהוא יוודא שהחדר יהיה מסודר, מה חשוב לך יותר? ש: אחריות. אליעד: אוקי אז בואי נגדיר "אני רוצה לגרום
לילד שלי לקחת יותר אחריות" מה זה אומר עבורך לגרום
לילד לקחת יותר אחריות? ש: זה אומר שאם הוא לקח משהו שיחזיר לאותו מקום. אליעד: שאם הוא לקח משהו שיחזיר אותו למקום לדוגמא הוצאת את המשחק מהארון סיימת לשחק תחזיר אותו לארון משהו כזה ... שמישהו לוקח אחריות הוא גם צריך לחשוב שמשהו צריך להתבצע בכלל אחר כך הוא צריך לחשוב שזה באחריותו, האם אנחנו בטוחים
שהילד בכלל מבין שצריך להחזיר חזרה לארון. ש: מה זה יתבצע? אליעד: אני אומר כדי שמישהו ייקח אחריות על משהו לפני כן צריך לוודא שהוא בכלל יודע שהדבר הזה צריך לקרות יכול להיות שהוא יגיד ... את הבית הייתי בהלם טוטאלי. אליעד: ובדקת מתחת לספה ראית שהכל זה? ש: לא תקשיב שטפו ניקו מתחת לספה לא השאירו כלים בכיור
ילדים אני מדברת איתך על שמונה שבע לא הגיוני. אליעד: אולי הם הזמינו את המנקה. ש: לא תקשיב הזוי זה קרה שבוע ימים נכנסתי לבית למופת אחרי זה חזרתי ועכשיו אנחנו התחלנו את השגרה של ... אני גורמת להם להיות יותר כמו פעם", נכון אבל מה האמת האם באמת לקיחת אחריות פירושה לסדר את הבית זאת באמת האמת זה מה
שהילד חושב שבתחום אחריותו זאת לא האמת. ש: אבל אם אני באה ואני מסבירה לו שזה הבית שלו. אליעד: לא זה לא הבית שלו זה בית גם שלו אם זה בית שלו הוא יגיד לך "אל תגידי לי מה לעשות". ש: נכון בסדר גם שלו. אליעד: גם יפה ולכן את צריכה גם לסדר את הבית והוא חושב יכול מאוד להיות שהוא חושב
שכילד תפקידך כהורה להגן עליו ולתת לו לשחק כמה שהוא רוצה וכשהוא יהיה גדול גם הוא יסדר את הבית
לילדים שלו, יכול להיות שזאת האמונה שלו יכול להיות שהוא לא חושב שזה בכלל בתחום אחריותו לסדר את הבית, יכול להיות לדוגמא שהוא חושב
שילד צריך כמה שיותר ליהנות ש