...
בחינוך ילדים, חיים כפולים, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה,
חינוך ילדים נכון, חינוך דתי, חינוך חילוני, איך
לחנך ילדים? שמירת מצוות, חרדים בעל כורחם, NLP, כסף ואושר, בעיות
בחינוך ילדים - פרומו ש: יש בעיה כזאתי אני מכיר שבן אדם שחי בצורת חיים מסוימת במסגרת חברתית מסוימת, עכשיו הוא חי במסגרת חברתית הזאת בגלל כל מיני טעמים. אליעד: כל אחד חי במסגרת חברתית בטעמים מסוימים אוקי. ש: לא השאלה היא לגבי חינוך של
הילדים. אליעד: לפי מה לחנך את
הילדים. ש: כן לפי האמת שלי או לפי האמת החברתית? אליעד: עכשיו היה בתוכנית של מי שהיה שהתוכנית קוראים לה "הנושאים" או "החרדים בעל כורחם", עכשיו בכל מקרה מה שהיה שמה אמא חרדית שהיא לא דתייה כבר היא אומרת "כמה אני יכולה לדפוק את המוח של
הילד" כאילו למה לעבוד עליו וזה סוג של קונפליקט נכון יש יתרונות וחסרונות. אחת מהעלויות להיות במסגרת שאתה לא רוצה להיות בא, אחת מהעלויות האפשריות לא מחויבות, אחת מהעלויות האפשריות זה שאת
הילדים אתה מתעלל בהם בעצם מהיבט מסוים זאת האמת, מהיבט אחר אתה בכל מקרה מתעלל בהם נגיד שבן אדם דתי שרוצה להיות חילוני נגיד והוא מחנך את
הילדים שלו להיות דתיים תכלס אם הוא היה מחנך אותם להיות חילונים הוא גם היה מתעלל בהם, כאילו בכל מקרה היה מחנך אותם בסולם ערכים ... להעביר את הפוקוס מהצורות למהות, מה זאת אומרת להעביר את הפוקוס מהצורות למהות לדוגמא אם נגיד אדם דתי שרוצה להיות חילוני שהוא חילוני בליבו ודתי במראהו ויש לו
ילדים והוא נאלץ לשלוח אותם למסגרת דתית? נניח שהוא חייב לשלוח אותם למסגרת הכי דתית כי זה לא מחויב הוא יכול לשלוח אותם למסגרת פחות דתית ובוא נניח שהוא נאלץ לשלוח אותם למסגרת הכי דתית, הרעיון זה את השכל של
הילד לפקס אותו לא על הצורה החיצונית אלא על המהות להסביר
לילד "בוא תתבונן על המהות של המצווה, על המהות של העניין" ודרך זה הוא מעצמו ישתחרר בראש מהצורה. כדי להשתחרר מצורה אתה צריך להתחבר ... על ידי שאתה אומר לו "תסתכל על השכל של הצורה", הוא מסתכל על השכל של הצורה והצורה מפסיקה לעניין אותו והוא מגיע למהות שלה. ולכן לדוגמא אם נגיד אדם נאלץ לחנך את
ילדיו לפי התורה והוא רוצה לגרום להם לכפור בתורה, הוא עושה את זה בדרך מתוחכמת הוא אומר לו "תקשיב אל תעשה סתם מצוות ככה כל מצווה שאתה ... בתוך המנגנון עצמו בכל מנגנון יש סתירות. בא נגיד כסף, בא נגיד את זה הפוך נגיד אדם חילוני, רגע שניה אני רוצה להראות את זה, בא נגיד אדם חילוני שצריך לחנך את
הילד שלו לסולם ערכים חילוני נגיד לא שהדתי יותר טוב אבל נגיד חילוני ועכשיו הוא רוצה דרך זה למנף את זה מה הוא אומר לו, הוא אומר לו ... אז זה בסדר אבל זה בכל מקרה יש פה בעיה, אז מה איך האבא מתמודד עם הספקות שלו ביחס לעצמו בצורה כלשהי. תראה האבא עצמו יש לו ספקות אז הוא לא יודע מה לעשות כלפי
הילד, מה האבא עושה כדי להתמודד עם הספקות של עצמו נצמד לדרך כלשהי נכון שנראית לו הכי טובה ואידיאלית? כגון לדוגמא בא ללמוד ואומר "בוא נצמד לאמת" נניח אז את אותו קונספט להצמיד
לילד תגיד לו "נכון אבל תמיד תבדוק מה האמת" לדוגמא או נגיד "מה הכי טוב" לא משנה, כאילו את סולם הערכים שנראה אופטימלי להורה להצמיד אותו לתפיסה של
הילד בלבושים של
הילד. אתה רצית לשאול משהו על זה? ש: ברח לי. אליעד: טוב הבנו את זה? ...