אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5 ✔וכאשר אנחנו אומרים, שהמורה ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, יעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, בעיות התנהגות ילדים עקשנים, השמנת יתר אצל ילדים, הרטבת לילה אצל ילדים, הפרעות שינה אצל ילדים, ילד הגדל בפחד, חרדות אצל ילדים, דימוי עצמי ילד בן, בעיות משמעת אצל ילדים, מה אומרים לילד שמפחד מהמוות, איך לטפל בילדים עקשנים, ילד דימוי עצמי פחדן, הפרעת קשב, איך מעצימים ילדה עם דימוי עצמי נמוך, שיטות חינוך ילדים, כסיסת ציפורניים אצל ילדים, הצבת יעדים ומטרות לילדים, דימוי עצמי נמוך אצל ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, מדריך אישי, לחנך ילדים, אחריות אמון בחינוך ילדים, כיצד לגדל ילדים, לגדל ילדים, שקרים אצל ילדים, דרכים לחנך ילדים, חינוך ילדים לקיום הבטחות, ילדים מתבגרים קשיים, חינוך תינוקות, מורה שמציק לילד, ילדים עם דמיונות תחושות של עכבישים, גבולות לילדים, טיפול בחרדה אצל ילדים, חוסר תאבון אצל ילדים, חנופה אצל ילדים, טיפול בהיפראקטיביות אצל ילדים, חינוך לילדים,
יעוץ אישי לכל נושא!
050-3331-331
🖶 חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5

וכאשר אנחנו אומרים, שהמורה צריך לנסות להבין, איזו תועלת מביאים הלימודים לו עצמו, הכוונה היא, כיצד הלימודים האלו, משפרים את איכות החיים של המורה באופן כללי ובחיים באופן כללי. כי לדוגמא, לומר שלימודי ההיסטוריה משפרים את חיי המורה, בכך שהוא יודע מה קרה בעבר, זו לדוגמא לא תועלת אמיתית. כי אפשר גם, לא לדעת מה קרה בעבר, וממילא אין בכך שום תועלת.

אבל התועלת האמיתית לדוגמא, שיש למורה מכך שהוא יודע את מה שקרה בהיסטוריה, היא בכך, שהמורה מבין טוב יותר, את דפוסי ההתנהגות של בני האדם. ובוודאות, בכל פעם שהמורה נתקל כאדם בסיטואציה חברתית כלשהי, הרי שבוודאות שבדרך כלשהי, הידע שלו בהיסטוריה, משפיע על קבלת ההחלטות שלו בהווה, בכל אחד ואחד מתחומי החיים.

ואם המורה להיסטוריה היה מתייחס ללימודים שאותם הוא מלמד, לא כאל דרך להעביר מידע, אלא כאל דרך ללמוד חוכמת חיים מעשית ועכשווית, באמצעות האירועים ההיסטוריים, הרי שהדבר הזה היה גורם גם למורה עצמו, להתעניין בכל פעם מחדש, בדברים שאותם הוא מלמד. כי בכל פעם, הוא היה מגלה תובנות חדשות, מהאירועים ההיסטוריים שקרו בעבר.

ואם כן, בשלב הראשון על המורה לנסות להבין, כיצד החומר שאותו הוא מלמד, כיצד הוא השפיע ומשפיע על החיים שלו, בצורה כלשהי. ובעיקר לנסות להבין, איזה תובנות החומר שאותו הוא מלמד, הביאו לחיים האישיים שלו. ואם זה לדוגמא לימודי היסטוריה, אז המורה יכול למצוא אלפי תובנות שהוא למד לחייו האישיים, מהאירועים שקרו לפני אלפי שנים.

ואם לדוגמא מדובר על לימודי המתמטיקה, הרי שגם הם מביאים לאדם תועלת מעשית לחייו. ואיך? על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו לחשוב בצורה מאוד מסוימת. כי המתמטיקה, למרות שנדמה שהיא עוסקת במספרים, ושמשום כך היא נקראת תורת המספרים, הרי שמצד האמת, המתמטיקה היא עוסקת, בדרך לתרגל פתרון בעיות, בעולם האמיתי.

כי את לימודי המתמטיקה, ניתן לחלק לשני חלקים. יש את החלק של הידע שאותו האדם רוכש. כגון לדוגמא את לוח הכפל. שהאדם לומד את כל הכפולות של המספרים. וברמה הזאת וכיו"ב, האדם אכן באמת משתמש במידע הזה, גם כילד וגם כאדם בוגר.

אבל עיקר לימודי המתמטיקה וגם לימודי הגיאומטריה וכיו"ב, מה שהאדם באמת לומד, זה לא איך לחשב שטח של משולש. כי האדם, בשום שלב בחייו, לא יזדקק לחשב של שטח של משולש. והדבר האחרון שאמור לעניין אדם נורמאלי, זה איך לחשב שטח של משולש. כי בחיים האמיתיים, כמעט ואף אחד בעולם, לא מחשב את שטחם של משולשים.

ואם האדם כאדם בוגר יעבוד בדבר כלשהו, שיצריך אותו לחשב את שטח המשולש, אז הוא יוכל ללמוד איך לחשב את שטח המשולש. אבל למה שאדם נורמאלי ורגיל, יתעניין באיך מחשבים שטח של משולש? איך בדיוק זה מקרב אותו אל האושר האישי שלו, בצורה כלשהי?!

אלא, שכאשר האדם לומד איך לחשב שטח של משולש, מה שהאדם באמת לומד, זה לנסות לחשוב בצורה מופשטת על דברים שונים. כי המשולש והריבוע והעיגול וכל שאר הצורות, כל הדברים האלו, הם סוג של משחק, שדרכו האדם לומד לחשוב בצורה מופשטת.

והדרך לחשב את שטחו של המשולש, שונה מהדרך לחשב את שטחו של העיגול. וכל דבר ודבר, יש סיבה, מדוע הוא כך ולא אחרת. וכאשר המורה חושב שהוא מלמד את הילדים את הנוסחא, איך לחשב את שטח המעגל, הרי שזה אכן באמת משעמם. כי זה לא באמת מעניין אף אחד, המידע של: איך לחשב שטח של מעגל.

אבל, אם המורה הוא חכם אמיתי, אז כאשר הוא מלמד את הילדים איך לחשב שטח של מעגל, אז במקום להתייחס לעצמו, כאל מישהו שמעביר מידע משעמם, לילדים חפים מפשע, הרי שהמורה יכול במקום זה, לנסות ללמד את עצמו ואת התלמידים, את התהליך המחשבתי, שהביא לכך שנוצרה הנוסחא של: איך מחשבים שטח של מעגל או משולש וכיו"ב.

ואם המורה מציב לעצמו ולתלמיד כמטרה, לדעת את הנוסחא. הרי שאוטומטית, זה הופך את המקצוע למשעמם עבור התלמיד. כי אכן, הנוסחא לא באמת מעניינת אף אחד. וכיו"ב, אם המורה להיסטוריה מתייחס לעצמו כאל ספר מדבר, שמעביר מידע עתיק ולא רלוונטי, לתלמידים מסכנים שצריכים להקשיב לו, הרי שממילא, זה לא מעניין את התלמידים, וגם לא את המורה עצמו.

וכאשר המורה מלמד את התלמידים את החומר הנלמד, על המורה לנסות להתמקד ולמקד את התלמידים, לא בידע עצמו ובנוסחא עצמה ובכלל הדקדוק עצמו, אלא במשמעות שלו. כי לנוסחא במתמטיקה, יש משמעות. ולכל דבר, יש משמעות כלשהי, שיכולה לעזור לאדם, בדרך כלשהי.

ואם נסתכל לרגע אחד על לימודי האלגברה, לימודי המשוואות, ולימודי הגיאומטריה וכיו"ב, הרי שבאמת, הלימודים האלו ברובם, הם לא כדי להעביר לתלמיד ידע שימושי, שנמצא לדוגמא בלוח הכפל וכללי החיבור והחיסור וכולי, אלא הם כדי לפתח את החשיבה של התלמיד. כדי שהוא ישפר את היכולת שלו, לחשוב על דברים בצורה יותר מופשטת.

וכל הכללים של המתמטיקה...

חלק 1
...מתלהבים מצעצועים שונים וכיו"ב. כי בשבילם, זה כמו מופע קסמים. כי אצל הילדים, הכל זה חדש לגמרי. והם ממש "נולדו מחדש", ואצלם הכל חדש וכולי. ונמצא אם כן, כי הדבר המרכזי שמעסיק את הילד כאשר הוא מתבגר, זה עניין הלימוד. וא"כ השאלה הנשאלת היא, מדוע בכל זאת ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר. ואם הילד כ"כ אוהב ללמוד ולימודים זה כ"כ כיף עבורו, אז מדוע בעצם, ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר? והתשובה שניתן כאן, לאיך לגרום לילד לאהוב את הלימודים,...
חלק 2
...אותו. וגם מי שנראה שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הרי שגם הוא, יש לפחות איזה משהו אחד בחיים שלו, שהוא כן מעניין אותו, ושבו, הוא כן מתרכז. וגם ילד, שלא מצליח לשחק עם משחק אחד לאורך זמן, והוא כל הזמן מחליף משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז. אלא, שפשוט המשחקים לא ממש מעניינים אותו מספיק, ולכן הוא לא מתרכז בהם. אבל כל ילד וכל אדם, יש לו יכולת ריכוז. אם כמובן, יש משהו שמספיק מעניין אותו כדי שהוא יתרכז בו. וכאשר הילד לא מקשיב בשיעורים, וכאשר הילד מתקשה להתרכז...
חלק 3
...כיצד הלימודים שאותם לומד הילד, כיצד הם עוזרים לו בחיים האישיים שלו כילד. והדרך לעשות את זה, היא על ידי זה, שבמקום להתייחס ללימודים כאל דרך להעביר מידע, צריך להתייחס ללימודים בבית הספר, כאל דרך ללמד את הילד לחשוב בצורה טובה יותר, כדי ליהנות טוב יותר בחיים. כי בכל מקצוע ומקצוע שיש בתוכנית הלימודים, כל מקצוע יש משהו שמייחד אותו. כי כל מקצוע יש את צורת המחשבה הייחודית שלו. וכדי להצליח בכל מקצוע, לשם כך על התלמיד לפתח אצל עצמו, יכולות שכלית ורגשיות שונות...
חלק 4
...שהאדם לומד, למרות שנדמה לאדם שהוא רוכש ידע, הרי שבעצם הוא לומד מתוכם כל מיני תובנות, גם אם הוא לא מבין בדיוק, מה המוסר השכל של כל דבר. וכל התובנות שהאדם לומד מכל מקצוע שאותו הוא לומד, הרי שבנוסף על כך, האדם, תוך כדי הלימודים שלו בכל תחום, תוך כדי זה הוא משפר את היכולות האישיות שלו, גם בכל שאר התחומים. כי כדי להצליח בכל תחום, לשם כך צריך האדם לשפר את היכולות האישיות שלו. וכאשר האדם לומד איזה נושא, הרי שתוך כדי זה, האדם בעצם משפר את היכולות האישיות...
חלק 6
...היא כך ולא אחרת וכיו"ב. ואם המורה יסתכל היטב על הסיבה של כל דבר, על ידי זה, הוא עצמו ימצא עניין גדול במה שהוא עצמו מלמד. ודרך זה המורה יגלה דברים חדשים. והמורה יוכל על ידי זה, לעניין גם את התלמיד בדברים שאותם הוא מלמד. כי כאשר המורה, מגלה את הסיבה, שבגללה המידע שאותו הוא מעביר, הוא כפי מה שהוא ולא אחרת, על ידי זה, המורה בעצם, במקום להעביר מידע יבש, הוא מלמד את התלמידים, את צורת המחשבה, שיצרה את המידע שאותו הוא מלמד. וממילא, צורת המחשבה הזאת, היא...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, גידול ילדים, אתגרים בחינוך ילדים, חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, חרדות של ילדים, איך לגדל ילדים מאושרים, איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...



הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: חרדות של ילדים, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ להורים וילדים, ייעוץ משפחתי, קואצ'ר ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0469 שניות - עכשיו 19_03_2024 השעה 10:40:29 - wesi25