אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיות בחינוך ילדים ✔חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, ייעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, דימוי עצמי נמוך אצל ילדים, אינטליגנציה רגשית אצל ילדים, בעיות גדילה אצל ילדים, ספרי ילדים לגיל הרך, ילדים במתח נפשי עם צורך במתוק, אלימות אצל ילדים, ביישנות אצל ילדים, איך מעצימים ילדה עם דימוי עצמי נמוך, בעיות רגשיות אצל ילדים וטיפול, בעיות ילדים רצון למות, מורה שמציק לילד, ביטול העצמי בקרב ילדים, ילדים מביאים שמחה, טיפים להרגעת ילדים מפוחדים, איך לחנך ילדה בת, חוסר עניין אצל ילדים, כישורים חברתיים אצל ילדים, עצבות אצל ילדים, איך לגרום לילד ללמוד, התפתחות רגשית אצל ילדים, הרטבה בלילה אצל ילדים, דרכים לחנך ילדים, לחנך ילדים, חינוך לגיל הרך, סכיזופרניה אצל ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, טיפול לילדים לבטחון עצמי, איך מחנכים ילדים, פחד ממוות אצל ילדים, ילד שלוקח כסף בלי ידיעת ההורים, ייעוץ התעללות בילד, הפרעות שינה אצל ילדים, ייעוץ לחרדות אצל ילדים, מאמן אישי לילדה בת, מנטליות של ילד מוכה, יחס הורי לילדים,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
למה קל יותר לשלוט בכעס בעבודה מאשר בבית?

הסיבה לכך שקל יותר לשלוט בכעס במקום העבודה לעומת הבית, קשורה לתפיסה עצמית ולמוסכמות חברתיות. בבית אנשים מרגישים נוח לשחרר את הכעס ולהביע אותו בחופשיות, בעוד שבעבודה קיים לחץ חברתי לשמור על איפוק כדי לא להיתפס כחסרי שליטה, חלשים או לא מקצועיים. לדוגמה, אדם יכול להתעצבן על עובד שעושה טעות, אך יבחר להסתיר את הרגשות כדי לא להיתפס כמנהל חסר יכולת שליטה. לעומת זאת, כאשר ילד עושה טעות דומה בבית, ההורה מרשה לעצמו לבטא כעס כי אינו מרגיש מאוים מהילד או מהתגובות של הילד כלפיו.

אליעד כהן מציין שבפועל, הכעס קיים בשני המקרים. ההבדל הוא ברמת הביטוי שלו. בעבודה, התדמית המקצועית מחייבת להסתיר כעס כדי לשמור על סמכות, ובבית אנשים מרגישים שאין להם סיבה אמיתית להסתיר את רגשותיהם.

איך להפחית את הכעס בבית מול הילדים?

אליעד מסביר שכדי להפחית את רמת הכעס, יש לפעול בשתי דרכים אפשריות:
  1. לשנות את המציאות כך שתתאים יותר לציפיות ולרצונות של האדם, ובכך למנוע מלכתחילה סיבות לכעס.
  2. ללמוד לקבל את המציאות גם כשהיא לא מתאימה בדיוק לציפיות, ובכך להפחית את התסכול שמוביל לכעס.
הוא מדגיש שחשוב להשתמש בשתי האסטרטגיות במקביל, ולא להסתפק רק באחת.

כיצד לגרום לילדים לקחת אחריות ולשמור על סדר בבית?

אליעד מציג גישה אסטרטגית לפתרון בעיית חוסר האחריות של ילדים. ראשית, הוא ממליץ לוודא שהילד מבין בכלל מה המשמעות של לקיחת אחריות. לדוגמה, ילד עשוי לחשוב שהוא מאוד אחראי, אך לדעתו סידור הבית אינו בתחום אחריותו, אלא באחריות ההורים. במצב כזה, לא יעזור ללמד אותו על אחריות, אלא יש להסביר לו שסידור הבית אכן בתחום האחריות שלו.

כדי לגרום לילדים לקחת אחריות על סדר וניקיון בבית, אליעד מציע כמה שלבים:
  1. קודם כל, לגרום לילד להאמין שבית נקי ומסודר הוא מצב רצוי וטוב עבורו באופן אישי. זה שלב הכרחי, כי אם הילד לא ישתכנע בכך, הוא לא ישתף פעולה מרצונו, אלא רק מכפייה או פחד - דבר שלא יעיל לאורך זמן.
  2. לאחר שהילד מבין שבית נקי הוא דבר חיובי עבורו, יש ליצור קשר ברור בין הרצונות שלו לבין בית נקי. לדוגמה, אם הילד אוהב לאכול וצריך כלי אוכל נקיים, להבהיר לו שהניקיון הוא תנאי הכרחי לכך.
  3. יש לחזק את ההתניה בין ניקיון לבין הרווחים שהילד מקבל מכך. לדוגמה, אם הוא מתלונן על כך שאינו מוצא דברים בבית, להבהיר לו שאם הבית היה מסודר הוא היה מוצא הכל בקלות רבה יותר.
איך אפשר לשכנע את הילד שהבית יהיה מסודר גם בלי תשלום כספי?

אליעד מסביר שהשכנוע באמצעות כסף הוא פתרון לטווח קצר ולא מומלץ כפתרון קבוע. הוא מדגיש שבסופו של דבר, לילדים יש מטרות אישיות משלהם. המטרה היא לגרום לילדים לראות בניקיון יתרון אישי. לדוגמה, הילד יתלהב מזה שהבית...
ש: למה מול הילדים שלי קשה לי לפעול.

אליעד: קשה לך לפעול מול הילדים שלך?

ש: רגע אני אסביר את זה יותר טוב, בא נגיד שלמה מול העובדים אני יותר סובלנית ומול הילדים שלי אני פחות סובלנית.

אליעד: את מרגישה יותר סובלנות מול העובדים ופחות סובלנות מול הילדים מה זה אומר בפועל תסבירי.

ש: זה אומר שבוא נגיד אם הם מעצבנים אותי במשהו או נגיד עובדים באים עם איזשהו נושא שהוא נורא מעצבן אז אני לא מתעצבנת אלא לוקחת ומנתחת את הנושא שואלת את השאלות את המתאימות ומגיעה לפתרון.

אליעד: הבנתי ואם הילדים מעצבנים אותך קטסטרופה יפה, הבנתם מה היא שואלת היא אומרת למה העובדים שלה לא מצליחים באופן יחסי לגרום לה להתעצבן והילדים אם הם עושים משהו קטן ישר היא מתעצבנת, זאת השאלה נכון?

ש: כן.

אליעד: אז בואי נשאל מה מעצבן אותך בחיים באופן כללי מה מעצבן אותך?

ש: מעצבן אותי דברים טיפשיים.

אליעד: ואם העובדים שלך עושים דברים טיפשיים זה מעצבן אותך?

ש: כן.

אליעד: אבל אמרת שמול עובדים לא מתעצבנת או פחות מתעצבנת.

ש: אני מתעצבנת אני פשוט לא מראה להם.

אליעד: אז את אומרת שגם מול העובדים את מתעצבנת וגם מול הילדים להם את מראה ולהם את לא מראה?

ש: כן.

אליעד: שמתם לב זה לא "למה אני מתעצבנת עליהם ולא עליהם" אלא "פה אני מראה שאני מתעצבנת ופה לא".

ש: כן פה אני מרשה לעצמי ופה אני לא מרשה לעצמי.

אליעד: את מתכוונת לומר שבעבודה את לא מרשה לעצמך להתעצבן ובילדים את מרשה לעצמך להתעצבן אבל השאלה התחילה אחרת בכלל השאלה הייתה נראית כאילו מול עובדים את לא מתעצבנת בכלל והילדים מעצבנים אותך עכשיו את אומרת משהו אחר "שניהם מעצבנים אותי רק אצל העובדים אני לא מרשה להראות שאני מתעצבנת כי אז יגידו שאני חלשה לא יודעת לשלוט בעצמי בפאניקה יצחקו עלי מה שזה לא יהיה אבל הילדים אני לא מרגישה מאוימת מהם ולכן אני מרשה לעצמי להוציא עליהם את העצבים כי מה הם יכולים לעשות כלום" זהו?

ש: כן.

אליעד: מהתחלה מה השאלה שלך דברי.

ש: זאת השאלה נשארת אותה שאלה.

אליעד: השאלה אם התשובה סיפקה אותך במאה אחוז אם לא זה אומר שיש עוד שאלה מה היית רוצה.

ש: הרעיון הוא כן לשלוט בזה מה זאת אומרת.

אליעד: שניה לשלוט בזה במובן של לא לכעוס או במובן של לא להראות שאת כועסת?

ש: בא נתחיל בזה שאני אראה שאני לא כועסת.

אליעד: חשבתי שנגיד בוא נטפל בזה שאני לא אכעס אם לא תכעסי ממילא את לא צריכה שום דבר לטפל.

ש: לא כי נראה לי שלטפל בזה שאני לא אכעס זה משהו תהליך יותר ארוך.

אליעד: תראי לגרום לך לא לכעוס זה כמעט בלתי אפשרי אבל לגרום לך לכעוס פחות זה אפשרי, מה את אומרת?

ש: אפשר לנסות.

אליעד: מה מכעיס אותך הילדים העובדים או שזה אותו דבר ושרק הביטוי של הכעס שונה, מה האמת האם מול הילדים את מבטאת יותר כעס כי הם מכעיסים אותך יותר או שבעצם הכעס הוא אותה רמת כעס רק שפה אני מרגישה חופשיה לשחרר את הכעס ופה אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס מה האמת?

ש: אצל העובדים אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס.

אליעד: למה?

ש: כי זה לא מראה טוב.

אליעד: כי זה לא נראה טוב כי אז כאילו איזו מנהלת את אם את כועסת אוקי ובבית תהיי אמא טובה וגם כועסת, זאת אומרת שבראש שלך בדימוי העצמי שלך את אומרת שמנהל כעסן זה לא לגיטימי כאילו אבל אמא כעסנית זה לגיטימי יכול להיות, יכול להיות שיש לך אמונה כזאת שאומרת לבטא כעס כמנהל זה לא הגיוני אבל לבטא כעס כאמא זה כן הגיוני יכול להיות?

ש: אני חושבת שלבטא כעס זה בסדר כשצריך.

אליעד: אז זה נראה שאת מתלוננת על המקרים שלא צריך.

ש: השאלה מתי צריך.

אליעד: אוקי אז מה היית רוצה בואי נשאל מה היית רוצה אם זה היה תלוי בך מה היית רוצה?

ש: בא נתחיל ממה אני כועסת בסדר, אני כועסת מבן אדם שאני אומרת לו לעשות משהו מסוים והוא חוזר על אותה טעות.

אליעד: כן הבנתי אבל אם בעבודה, אוקי את כועסת כשאת אומרת למישהו לעשות משהו והוא לא עושה בקיצור בפרט כבר אמרת לו כמה פעמים והוא עושה עוד פעם, אוקי ומה השאלה פה עכשיו בעצם מה היית רוצה שיהיה היית רוצה שאם את אומרת למישהו לעשות משהו והוא לא עושה שזה לא יכעיס אותך מה היית רוצה שיהיה?

ש: אחד הייתי רוצה לכעוס פחות.

אליעד: באופן כללי?

ש: באופן כללי.

אליעד: בואי נדבר על זה את רוצה שנדבר על זה?

ש: כן.

אליעד: מה חשוב לך יותר לכעוס פחות מה השני?

ש: שהילדים שלי ייקחו יותר אחריות.

אליעד: את רוצה שהם ייקחו יותר אחריות.

ש: כי אם הם ייקחו יותר אחריות אז פחות נטל עלי.

אליעד: אז בעצם את רוצה פחות לכעוס זאת אותה מטרה.

ש: כן.

אליעד: למה בן אדם כועס כי המציאות נגד רצונו כי המציאות שונה ממה שהוא רוצה שיהיה, נכון עכשיו המסקנה אם את רוצה לכעוס פחות או שתגרמי למציאות להיות יותר מה שאת רוצה או שתרצי יותר את מה שהמציאות, את הבנת מה אמרתי אם את רוצה לכעוס פחות אז או שתמצאי דרך לגרום לכך שהמציאות תהיה יותר מה שאת רוצה או שתמצאי דרך לגרום לכך שאת תדעי לקבל יותר את המציאות כפי שהיא וגם אם היא לא מה שאת רוצה.

ש: אני צריכה לדעת לעשות גם וגם.

אליעד: או ממה נתחיל מאיך לגרום למציאות להיות יותר כרצונך או מאיך לגרום לרצונך לקבל יותר את המציאות גם כשהיא לא כרצונך, שהמציאות תהיה יותר כרצונך?

ש: כן.

אליעד: אוקי אז במה המציאות לא כרצונך בזה שאנשים לא עושים את רצונך מסקנה אם את כועסת מכך שאנשים לא עושים את רצונך ואת רוצה לכעוס פחות בדרך של "אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני" את בעצם צריכה ללמוד איך לגרום לאנשים לעשות יותר את רצונך נכון אוקי.

ש: סתם דוגמה איך אני גורמת לילד לשמור על סדר בבית?

אליעד: תראי אני אתן לך על זה תשובה אבל אני רוצה לתת לך תשובה יותר גדולה באופן כללי את חושבת כרגע בצורה יותר פרטנית איך אני פותרת את הבעיה פה, צריך לחשוב יותר בצורה אסטרטגית איך באופן כללי גורמים לאנשים לעשות דברים מה גורם לאנשים לעשות דברים למה אנשים עושים דברים, למה אנשים לא עושים דברים איך משנים מחשבות של אנשים איך משנים רגשות של אנשים, איך גורמים לאנשים להאמין באמונות מסוימות איך גורמים להם לא להאמין באמונות מסוימות ככל שתביני את זה יותר ככה תוכלי יותר טוב לתמרן כאילו אחר כך אנשים אחרים כי כרגע עדיין את חושבת באופן פרטני, את מבינה למה אני מתכוון שזה לא בהכרח רע אני רק מביא לך.

ש: אין לי בעיה אתה יכול להגיד שזה רע אתה יכול להגיד שזה טוב זה לא משנה לי, מה שמעניין אותי אני רוצה להשיג את זה במציאות שלראות שזה פרקטי אפילו.

אליעד: אני מבין אבל אני אומר שאם את כאסטרטגיה אומרת "אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני".

ש: אוקי אז תסביר לי את זה כאסטרטגיה ואני אקח את זה למקום שלי.

אליעד: בסדר רק לשנייה אני מסביר לך כעיקרון כי אסטרטגיה זה גם ללמוד הרבה דברים אני אתן לך תכף דוגמה לגבי מה שאת שאלת, אני אומר אבל כעיקרון במקום לחפש איך לפתור בעיות פרטיות תנסי "איך אני באופן כללי לומדת נגיד לשכנע יותר טוב" ואני מסביר לך איך לומדים את זה על ידי שמבינים את מנגנון הפעולה של האדם אם לומדים למה אנשים עושים ככה למה אנשים אוהבים דברים מסוימים לומדים באופן כללי אז ממילא אחר כך יותר קל לך לשכנע כי את יודעת איך המוח שלו עובד אז את יודעת מה צריך לעשות כדי שהוא יעשה משהו. אוקי עכשיו בואי ניקח, אתה הבנת מה אמרתי לה את התשובה בערך, אוקי בואי ניקח אצלך מה רצית נגיד מה שאלת לדוגמה דברי מה אמרת לגבי ילד?

ש: איך גורמים לילד לקחת יותר אחריות בבית לשמור על סדר מסוים.

אליעד: מה את רוצה לגרום לו לשמור על סדר או לקחת אחריות, לא תגידי מה את רוצה אני לא יודע אולי זה לא אותו דבר תגידי מה את רוצה יותר מה חשוב לך יותר שהוא יאמץ את המודל של "אני לוקח אחריות" או שהוא יוודא שהחדר יהיה מסודר, מה חשוב לך יותר?

ש: אחריות.

אליעד: אוקי אז בואי נגדיר "אני רוצה לגרום לילד שלי לקחת יותר אחריות" מה זה אומר עבורך לגרום לילד לקחת יותר אחריות?

ש: זה אומר שאם הוא לקח משהו שיחזיר לאותו מקום.

אליעד: שאם הוא לקח משהו שיחזיר אותו למקום לדוגמה הוצאת את המשחק מהארון סיימת לשחק תחזיר אותו לארון משהו כזה נניח, יפה עכשיו מה זה אחריות מה יש לפני האחריות לפני שמישהו לוקח אחריות הוא גם צריך לחשוב שמשהו צריך להתבצע בכלל אחר כך הוא צריך לחשוב שזה באחריותו, האם אנחנו בטוחים שהילד בכלל מבין שצריך להחזיר חזרה לארון.

ש: מה זה יתבצע?

אליעד: אני אומר כדי שמישהו ייקח אחריות על משהו לפני כן צריך לוודא שהוא בכלל יודע שהדבר הזה צריך לקרות יכול להיות שהוא יגיד "אני מאוד אחראי רק אני לא צריך לבצע את זה מה זה משנה שזה על הרצפה" כאילו את מניחה שהסיבה שהוא לא מחזיר את הצעצוע לארון זה כי הוא מסיר מעצמו אחריות אבל מאוד יכול להיות שהוא לוקח אחריות על מה שחשוב לו וזה פשוט לא חשוב לו לכן לא אכפת לו. זאת אומרת יכול להיות שפה מה שצריך זה לא ללמד אותו איך לקחת אחריות אלא להסביר לו שבמסגרת האחריות שלו זה גם לשים את זה בארון בחזרה.

ש: הסברתי.

אליעד: אני יודע שהסברת אבל זה לא אומר שהוא הבין.

ש: מעולה אז איך גורמים לו להבין את מה שאני רוצה שהוא יבין?

אליעד: אז אנחנו מחפשים קודם כל מה שורש הבעיה, האם שורש הבעיה זה שהוא אומר "אני לא אחראי למה שקורה לי" האם שורש הבעיה שהוא לא מבין מה הוא רוצה אנחנו מנסים למצוא מה בדיוק החוליה החסרה בשרשרת.

ש: תראה אני יכולה להגיד לך.

אליעד: רוצה לתת דוגמה נגיד?

ש: כן אני אתן לך דוגמה במהלך החופש הייתה סיטואציה "אמא עשינו לך הפתעה" אמרתי מה עשיתם לי "תבואי הביתה תראי" באתי הביתה פתחתי את הדלת.

אליעד: וחשכו עינייך.

ש: חשכו עיניי מהמקום הטוב ראיתי בית מסודר למופת יותר טוב ממה שהמנקה מביאה לי את הבית הייתי בהלם טוטאלי.

אליעד: ובדקת מתחת לספה ראית שהכל זה?

ש: לא תקשיב שטפו ניקו מתחת לספה לא השאירו כלים בכיור ילדים אני מדברת איתך על שמונה שבע לא הגיוני.

אליעד: אולי הם הזמינו את המנקה.

ש: לא תקשיב הזוי זה קרה שבוע ימים נכנסתי לבית למופת אחרי זה חזרתי ועכשיו אנחנו התחלנו את השגרה של בית הספר וזה רגיל הבית קטסטרופה.

אליעד: למה הם עשו לך את זה לדעתך באותה פעם למה הם סידרו את הבית, רגע ואת בעצם אומרת "אני רוצה שהם ייקחו אחריות" אבל מה האמת האם הם חושבים שזה באחריות שלהם לסדר את הבית זאת לא האמת ואת אומרת "איך אני גורמת להם להיות יותר כמו פעם", נכון אבל מה האמת האם באמת לקיחת אחריות פירושה לסדר את הבית זאת באמת האמת זה מה שהילד חושב שבתחום אחריותו זאת לא האמת.

ש: אבל אם אני באה ואני מסבירה לו שזה הבית שלו.

אליעד: לא זה לא הבית שלו זה בית גם שלו אם זה בית שלו הוא יגיד לך "אל תגידי לי מה לעשות".

ש: נכון בסדר גם שלו.

אליעד: גם יפה ולכן את צריכה גם לסדר את הבית והוא חושב יכול מאוד להיות שהוא חושב שכילד תפקידך כהורה להגן עליו ולתת לו לשחק כמה שהוא רוצה וכשהוא יהיה גדול גם הוא יסדר את הבית לילדים שלו, יכול להיות שזאת האמונה שלו יכול להיות שהוא לא חושב שזה בכלל בתחום אחריותו לסדר את הבית, יכול להיות לדוגמה שהוא חושב שילד צריך כמה שיותר ליהנות שילד צריך כמה שיותר לשחק יכול להיות שיש לו אמונה כזאת.

ש: הוא אומר לי "מה אני עבד שלך".

אליעד: יפה לדוגמה נכון כי הוא לא חושב שזה בתחום אחריות התפקיד שלו, רגע אבל אני מנסה להסביר לך זה לא לשאול "איך אני גורמת לו לקחת אחריות" כי זה לא המקרה פה זה מקרה שהוא חושב שזה לא בתחום אחריותו בכלל ולכן מה עושים?

ש: אני יכול לשאול אותו מה אתה חושב שהוא בתחום אחריותך בבית?

אליעד: לא למה לא לשאול אותו את זה כי זה לא משנה מה הוא חושב משנה מה את חושבת שבאחריותו נכון, את רוצה שהוא יגיד לך מה הוא חושב הוא יגיד לך "אני אין לי שום אחריות אחריותי לשחק ואת תנקי" מה עושים בכזה מקרה שלב ראשון גורמים לו לחשוב שבית מסודר זה יותר טוב מבית לא מסודר, לפני מי אחראי קודם כל שפה בראש ישב לו "וואלה בית צריך להיות נקי בית חייב להיות נקי, מאוד כדאי שבית יהיה נקי מאוד חשוב שבית יהיה נקי" קודם כל ולכן אמא מנקה לא משנה מה אבל קודם כל שיהיה ברור שזה חשוב.

כמו שאני אמרתי לך קודם כל שיבין שזה צריך להתבצע אחר כך אתה יודע אתה עכשיו צריך לבצע את זה, אוקי קודם כל שיבין שזה חשוב למה כי אם את ישר תתחילי באתה צריך לעשות הוא יגיד "אבל זה לא חשוב בכלל" את מבינה את החשיבה עושים מובנה כדי שמישהו יגיד "אני עושה" הוא קודם כל צריך לחשוב צריך אחר כך הוא צריך לחשוב שהוא צריך ואחר כך הוא צריך לחשוב שהוא רוצה לעשות את מה שהוא צריך עושים מסודר. אז שלב ראשון מה אנחנו עושים מה את רוצה שהם יהיו באופן כללי יותר מודעים לניקיון וסדר בבית זאת ההגדרה?

ש: אחת מהן.

אליעד: לא כדוגמה לא את לא מצפה שהם באמת ינקו וישטפו וזה נכון?

ש: לא.

אליעד: למה לא?

ש: או שכן.

אליעד: תשלמי להם כמו למנקה ותראי שהם מנקים לך את הבית.

ש: זה בטוח כל פעם שאני שמה כסף דברים קורים זה מוטיב אין מה לעשות.

אליעד: מוטיב מרכזי אוקי האלה אז שלב ראשון מה עושים אבל את רוצה שבלי כסף הם יעשו את זה כי אף אחד לא משלם לך נכון כשאת מנקה מי משלם לך את חוסכת כסף אז זה כאילו שילמת לעצמך, אוקי אבל אז יש לך יותר כסף ואת מוציאה אותו על מhשהו אחר אז לא חסכת על עצמך. טוב עכשיו ככה דבר ראשון את צריכה לשכנע אותם ש... לגרום להם לחשוב ש...?

ש: בית מסודר זה בית טוב.

אליעד: נכון איך עושים את זה?

ש: אני יכולה לבוא אליהם כשהבית מסודר ולשאול אותם אם כיף לכם כשזה מסודר.

אליעד: לא, למה כי אם את אומרת כיף לכם "יכול להיות שגם לא כיף לא זה בסדר" השאלה אם הוא קולט מראש את המהלך הבא "אז בוא תסדר בבקשה", "לא זה בסדר לנו אנחנו מסתדרים".

ש: את יכולה במקום לשאול לתשובה "איזה יופי אתם מנקים את הבית ככה תראה איזה יופי".

אליעד: הנה דוגמה כל פעם כשהמנקה מסדרת "וואו איזה בית יפה איך היא ניקתה לנו את הבית איזה כיף לנו עכשיו" דוגמה הנה.

ש: אמרתי הלאה.

אליעד: חכי רגע שניה אבל את מחפשת, גם את עצלנית?

ש: לא אבל אני כבר הייתי שמה אמרתי את זה ולא קרה כלום אני אומרת את זה כל פעם כשאני נכנסת לבית.

אליעד: בסדר אבל זה לא מספיק להגיד צריך לגרום לילד להשתכנע צריך לגרום לילד לרצות שהבית יהיה נקי, תראי אם הילד לא ירצה שהבית יהיה נקי אז הוא ינקה את הבית רק מפחד בסדר וזה לא יעבוד אני מסביר לך קודם כל לגרום לו לרצות קודם כל הוא צריך לרצות שהבית יהיה נקי לפני מי מנקה קודם כל שהוא ירצה שהבית יהיה נקי. איך אנחנו גורמים לילד לרצות שהבית יהיה נקי אז מה עושים, אני אגלה לך מה עושים מה הילד רוצה ומה הילד לא רוצה איך אנחנו גורמים לו לחשוב שאם הבית יהיה נקי הוא יקבל את מה שהוא רוצה ואם הבית לא יהיה נקי הוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, מה נגיד חשוב לילד נגיד הוא מפחד לעלות למעלה למה הוא מפחד לעלות למעלה כי הוא מפחד להיתקל בדברים כי הבית לא נקי, אני סתם אני נותן דוגמה.

אם תרצי לחשוב עכשיו ואני מסביר לך קודם כל הילד צריך לרצות שהבית יהיה נקי מבחינתי שהוא אפילו ירצה שאת תנקי יגיד לך "למה את לא מנקה מתי תנקי את הבית", קודם כל שהוא ממש ירצה שהבית יהיה נקי או שהרבה יותר ירצה שהבית יהיה נקי שלילד באופן אישי באופן פרסונלי יהיה חשוב שהבית...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים, אתגרים בחינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חינוך ילדים, בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, גידול ילדים, איך לגדל ילדים מאושרים, חרדות של ילדים, איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות ועוד...

הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, בעיות בחינוך ילדים, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ילדה שומעת קולות לחנך ילד מרדן ילדים שעברו התעללות לאבד ילדה לא רוצה שהילדים שלי יסבלו ילדה מוחרמת ילד שהתאבד בגלל פרידה לגרום לילדים לאכול בריא ילד מרגיש דחוי ילדה חוצפנית לגדל ילד למה הילד עושה דווקא? חרם בגן הילדים למה הילד מפחד? ילדים כראי של ההורים טיפול בחרדות אצל ילדים הפרעת התנהגות אצל ילדים הפרעות נפשיות אצל ילדים ליצור טראומה לילד שלך טוב ורע לילדים יחסים בין הורים לילדים נשואים ילד שלא אוהב להתאמץ ילד ששואל שאלות איך אומרים לילדים שההורים מתגרשים? לעזור לילד שעושים עליו חרם פסיכולוגיה של הילד הורים לילדים נפגעי כתות איך לחנך ילד לחשוב? גבולות בחינוך ילדים בעיות ריכוז של ילדים ילדים במצוקה רגשית איך לשכנע ילדים? טעויות בחינוך הילדים ילד לא רוצה לחיות לדבר עם הילד לילד שלי אין חברים הילד עצבני כל הזמן אימון לילדים למה הילדה סרבנית? טיפול בהפרעות קשב וריכוז של ילדים ילדה רגישה ללמד ילד לקחת אחריות הילד לא רוצה לדבר איתי טיפול בחרדה אצל ילדים התמכרות אצל ילדים האושר של הילדים מה לעשות כשהילד משתמש במריחואנה? חינוך עצמי לגרום לילד להרגיש טוב ילדים שעברו חרם לגרום לילד להיות חכם ילד מחונן nlp לילדים לשכנע ילד לא לצעוק אהבת הורים לילדיהם חינוך לחשיבה כמה לוותר לילד? רצח ילדים למה ילדים זה אושר? ילד מתגעגע לגרוש הילד משתעמם להעניש ילדים למה ילד רוצה למות? לגדל ילד לבד לא רוצה שהילד ימות עשו חרם על הילד שלי ילד שלא רוצה ללמוד להתחתן ולהביא ילדים להרגיל את הילד לקחת אחריות לאהוב ילד בלי תנאים להיות מאושר בלי ילדים איך לאהוב ילד? להתגרש בלי ליצור טראומה אצל הילד איך לעזור לילד שמפחד? ילד מתריס אהבה לילדים על חשבון אהבה לבן זוג בעיות התנהגות אצל ילדים איומי התאבדות אצל ילדים להתמודד עם ילד עצבני האם לריב עם הילד? ילד שחוזר שוב ושוב על אותו המשפט הפרעות התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות של ילדים להתנהג עם ילד עקשן נפש הילד לגרום לילד לא להשתגע לטפל בילד מוחרם חברתית לגרום לילד לא לפחד מכישלון למה לילד קשה להתבגר? ילדים בתהליך גירושים להתמודד עם ילד מתבגר מתחצף נטייה מינית אצל ילדים לשכנע ילד להכין שיעורים ילד לא מקובל לגרום לילד להסתדר לבד למה מביאים ילדים? לשכנע ילד להתנהג אהבה לילדים דיכאון אצל ילדים לילד קשה להתרכז בלימודים עוד נושאים ...
האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ להורים וילדים, יועץ משפחתי, הדרכה להורים בתחום בעיות בחינוך ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7031 שניות - עכשיו 14_11_2025 השעה 07:54:44 - wesi25