אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חינוך ילדים ✔איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, ייעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, חרדת נטישה אצל ילדים, בעיות שינה אצל ילדים, התמודדות עם ילד שלא רוצה ללמוד, להרגיל ילד לגן, איך מגלים דיכאון בילדים, איך ללמד ילד לדבר, העלאת בטחון עצמי לילדים, לחץ להביא ילדים, איך לחנך ילד קטן, טיפול בחרדות אצל ילדים, בעיות ילדים רצון למות, חינוך נכון לילד, עקשנות של ילדים, דימוי עצמי ילד בן, מטפל אישי, על מה לדבר עם ילדים, בעיות קשב, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך לגיל הרך, ילדים מפחדים ממוות, שקר בקרב ילדים, תרגילים בדמיון מודרך עם ילדים, לגדל ילדים, ילדים במתח נפשי עם צורך במתוק, איך לחנך ילדים קטנים, השמנת יתר אצל ילדים, רגשות אשם אצל ילדים, ייעוץ לחינוך ילדים מתבגרים, הרטבה בלילה אצל ילדים, חינוך ילדים לכבוד והערכה, איך לטפל בילדים עקשנים, בעיות רגשיות אצל ילדים, סיוטי לילה אצל ילדים, בעיות תקשורת אצל ילדים, פוביה חברתית אצל ילדים, אימון עסקי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:00איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה?

כאשר נותנים מחמאה למישהו, באופן סמוי היא יכולה להיות גם השפלה או פגיעה בערכו העצמי של האדם. לדוגמה, אם הורה אומר לילד: "כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד", הוא בעצם מנסה לעודד ולחזק את הילד ולתת לו ביטחון עצמי, אך במקביל מעביר מסר מותנה: הערך והכבוד שהילד מקבל תלויים בכך שהוא יכין שיעורים. אם הילד לא יכין שיעורים, הוא עשוי להרגיש שאינו ראוי לכבוד, וכך למעשה נוצרת אצלו תחושת חוסר ערך.

דוגמה נוספת לכך היא כשאומרים לילד "כל הכבוד שציירת יפה". אמירה זו נועדה לכאורה לחזק את הביטחון העצמי של הילד, אך בפועל היא גם מעבירה מסר שיש דבר כזה ציור "יפה" וציור "לא יפה", וכי הערך שהילד מקבל תלוי באיכות הציור. התוצאה היא שהילד יכול לחוש שאם אינו עומד בסטנדרטים מסוימים, הוא פחות שווה או לא ראוי להערכה.

למה קשה לתת מחמאה בלי תנאים?

קשה לתת מחמאה שאינה יוצרת תחושה של תנאי, כי כל מחמאה שניתנת על בסיס הצלחה או פעולה ספציפית תמיד נושאת עמה מסר סמוי של תלות. לדוגמה, כשאומרים לאדם שדואג "אל תדאג, הכל יהיה בסדר", המסר הסמוי הוא שהמצב יהיה טוב רק אם יקרה מה שהאדם רוצה. בכך נוצרת למעשה תחושה שאם לא יהיה כך, המצב יהיה רע.

עוד דוגמה לכך היא כשאדם חושש להיכשל ואומרים לו: "אל תדאג, אתה תצליח". לכאורה זו מחמאה או עידוד, אך בפועל זו אמירה שיכולה ליצור לחץ גדול עוד יותר, כי האדם מבין שעכשיו ההצלחה היא תנאי הכרחי להרגשה טובה.

איך אפשר להחמיא בלי להציב תנאים?

פתרון אפשרי הוא להבהיר למישהו שהוא טוב וראוי כפי שהוא ללא תנאי, ורק לאחר מכן להוסיף מחמאה ספציפית על פעולה מסוימת. למשל: "אני אוהב אותך כפי שאתה, ואני גם מעריך שהתאמצת להכין שיעורים". אולם גם במקרה זה יש בעייתיות, כי אם אחת האמירות מודגשת יותר מהשנייה, האמירה השנייה תאבד מכוחה ומשמעותה.

דוגמה לסוגיה זו מובאת בסיפור של רבי נחמן, שבו המלך אומר לבנו: "אני שמח שאתה מלך, אבל גם אם לא תהיה מלך תהיה שמח. ואם לא תהיה שמח כשאתה לא מלך, לא מגיע לך להיות מלך". המסר כאן הוא מורכב: להיות שמח ללא תנאי הוא תנאי מקדים להיות ראוי לשמוח על הצלחה מותנית.

איך ניתן לשלב אהבה ללא תנאים ואהבה עם תנאים?

הדרך שמציע אליעד כהן לשילוב בין שני סוגי האהבה הללו היא להתמקד בניגון, באופן הדיבור ובטון הדברים. המשמעות היא שהמסר אינו רק במה שנאמר אלא באיך הוא נאמר. אפשר לומר למישהו: "כל הכבוד שהצלחת", ובו בזמן בטון הדיבור ובשפת הגוף לשדר שגם אם לא היה מצליח, זה עדיין בסדר. הדגש הוא בשידור המסר הסמוי שעובר מעבר למילים.

עם זאת, אליעד מציין שבאופן לוגי טהור, אין פתרון מוחלט לפרדוקס הזה. כי בכל מחמאה מותנית תמיד יהיה מסר סמוי של ערך מותנה, ואם נמנעים לחלוטין מלהחמיא על הישגים או הצלחות, נוצר מסר הפוך של חוסר חשיבות להישגים, שגם הוא בעייתי.

האם אפשר באמת לשדר גם אהבה מותנית וגם אהבה ללא תנאים?

אליעד מסביר שבסופו של דבר אי אפשר לשדר באופן מלא את שני המסרים יחד בצורה מושלמת. יש קונפליקט פנימי מובנה בכך שאם מדגישים יותר מדי את האהבה ללא תנאים, מאבדים את הערך של ההישגים וההצלחה. לעומת זאת, אם מדגישים יתר על המידה את המחמאות המותנות, האדם תמיד יחוש שיש לו ערך רק כשהוא מצליח ועומד בציפיות, וכך ייווצר לו דימוי עצמי פגיע.

מה שנותר לעשות הוא להיות מודעים לבעיה זו ולנסות לאזן. כאשר נותנים מחמאה, יש להיות מודעים לכך שבאותו זמן נוצרת אצל הילד או האדם שמקבל את המחמאה התניה מסוימת. מודעות לבעיה מאפשרת התנהלות שקולה יותר, אך אין בה פתרון מושלם לבעיה. המסקנה היא שהמודעות עצמה כבר מהווה התקדמות חשובה, ומאפשרת לנווט בין שני סוגי האהבה והמחמאות בצורה מאוזנת יותר.
איך להחמיא בלי לפגוע בערך העצמי של הילד?

כאשר מחמיאים למישהו, יש צורך להיות מודעים לכך שכל מחמאה מותנית עלולה לשדר מסר של אהבה עם תנאים. לדוגמה, כאשר הורה אומר לילד "כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד", המסר שנמסר באופן גלוי הוא עידוד ובניית ביטחון עצמי, אך בו בזמן מועבר מסר סמוי שעלול לרמוז כי ללא הכנת שיעורים - אין כל כך כבוד. המשמעות היא שהילד עלול להפנים את הרעיון שערכו מותנה בעמידה בסטנדרטים מסוימים, מה שיכול ליצור תחושת חוסר ערך כאשר הסטנדרטים הללו אינם מתקיימים.

האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה?

מחמאה מותנית יכולה להפוך למעין מנגנון של השפלה עקיפה. אם אומרים לילד "כל הכבוד שציירת יפה", נוצר הרושם שיש קריטריונים ל"ציור יפה" ושההצלחה בכך היא ערך נחשב. הילד לומד שיש ציפיות שעליו לעמוד בהן, ואם הוא לא עומד בהן, הוא עלול לחשוב שהוא לא טוב מספיק. באופן דומה, כאשר מישהו שומע "אל תדאג, יהיה בסדר", יש כאן אמירה סמויה שמשדרת לו שאם המצב לא יהיה כפי שהוא רוצה - זה יהיה רע.

איך אפשר להחמיא בלי להציב תנאים?

נראה שקשה לתת מחמאה בלי ליצור תחושת מותנות. אחת ההצעות היא קודם כל להבהיר למישהו שהוא טוב כפי שהוא, ולאחר מכן להוסיף את המחמאה. לדוגמה, ניתן לומר "אני אוהב אותך כפי שאתה" ולאחר מכן להוסיף "וגם מעריך את זה שהתאמצת כל כך להכין את השיעורים". אך גם כאן, אם אחת האמירות תהיה בולטת יותר, זה יבוא על חשבון השנייה.

איך ניתן לשלב אהבה ללא תנאים ואהבה עם תנאים?

סיפור מתוך רבי נחמן מציג פרדוקס דומה: מלך אומר לבנו "אני שמח שאתה מלך, אבל אני רוצה שגם אם תפסיק להיות מלך תהיה שמח". אך הוא מוסיף "אם לא תהיה שמח ללא המלוכה - לא מגיע לך להיות מלך". המסר הוא שאם מישהו מסוגל להיות מאושר ללא תנאים, רק אז הוא באמת ראוי לטוב שמותנה בתנאים.

האם יש פתרון לפרדוקס של מחמאות עם תנאים?

פרספקטיבה אחת היא להקפיד על "ניגון" הדיבור - איך הדברים נאמרים ולא רק מה שנאמר. ניתן להחמיא למישהו בצורה שמשדרת שהוא מספיק טוב גם בלי המחמאה. כלומר, לומר "כל הכבוד לך שעשית כך וכך" אבל באותו זמן, בטון הדיבור או בהבעת הפנים, לשדר שזו אינה דרישה נוקשה.

האם אפשר באמת לשדר גם אהבה מותנית וגם אהבה ללא תנאים?

לוגית, נראה שאין פתרון שלם לבעיה. אם מחמיאים לילד על הצלחה, זה משדר שהתוצאה חשובה, ואם לא נותנים לו מחמאות על הצלחות, זה משדר שאין ערך להישגים. ההבנה היא שאין דרך מושלמת לשלב בין השניים, ולכן חשוב להיות מודעים לכך ולמצוא איזון - לדעת שהמחמאה אכן נותנת ערך אך גם יוצרת ציפיות, וחשוב לתת מקום לשני ההיבטים הללו.
עכשיו הנושא הוא כזה מאחר שכל מחמאה היא בעצם גם השמצה אז בעצם איך ניתן להחמיא למישהו בלי להשמיץ אותו, מה זאת אומרת נגיד שאתה מחמיא לילד שלך כל הכבוד ש...?

ש: הכנת שיעורים לבד.

אליעד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד מה בעצם אתה מעביר לו מסר שזה כל הכבוד נכון, למה אתה אומר לילד שלך כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד כדי לפרגן לו לעודד אותו לחזק אותו לתת לו ביטחון עצמי ערך עצמי, נכון זה דברים אבל מצד שני אתה גם כן משמיץ אותו ומשפיל אותו למה כי מה אתה אומר לו הרי טוב רק בתנאי שהכנת שיעורים כי אתה בעצם שותל לו במוח מחשבה שאם הוא לא יכין שיעורים זה לא מספיק טוב, ילד שעכשיו נגיד סתם מקשקש הוא מקשקש איך שבא לו ואז אתה מציב לו תנאים תצייר ככה וככה ואז אחר כך אתה אומר לו כל הכבוד לך שציירת יפה אתה כביכול בונה לו ביטחון עצמי אבל תוך כדי זה שאתה בונה לו ביטחון עצמי אתה גם כן שותל לו במוח מחשבה שיש דבר כזה יפה ולא יפה וזה טוב מאוד שציירת ככה כי אם לא לא הייתי מוחא לך כפיים.

נכון אז השאלה היא בעצם או נגיד שמישהו אומר לך אל תדאג יהיה בסדר יהיה מה שאתה רוצה, מה בעצם הוא אומר לך אתה יודע אתה צריך לדאוג כי אם לא יהיה מה שאתה רוצה זה יהיה רע, אם אתה אומר נגיד "אני מפחד שאני אכשל, לא אל תדאג אתה תצליח" מה בעצם אומרים לך "אז עכשיו עוד יותר מלחיץ אם אני לא אצליח", עכשיו השאלה היא זה מאחר בעצם שכל ביטוי של אהבה עם תנאים הוא בעצם אומר לך שזה אני לא אוהב אותך בלי תנאים ואם אתה אומר למישהי נגיד "איזה יפה את" אתה כמו אתה אומר לה "אני לא יאהב אותך אם תהיי מכוערת" אז בעצם איך אפשר להחמיא למישהו או לפרגן למישהו בלי שזה יבוא על חשבון ההפך.

ש: להעביר לו מסר אולי קבל אותו איך שהוא ואז להחמיא לו.

אליעד: אז מה בעצם אמרת בא נגיד לו שני דברים בא נגיד לו גם שאוהבים אותו איך שהוא וגם אוהבים אותו בתנאי משהו נכון אבל זה בעייתי נכון שזה בעייתי כי אתה מתישהו צריך לחייך יותר איפה תחייך יותר באוהב אותך איך שאתה או באוהב אותך איך שציירת, איפה תחייך יותר?

ש: תלוי לפי הנושא.

אליעד: משהו פה לא הגיוני לא אם אתה תחייך יותר באחד מהם אז זה יבוא על חשבון השני. מה המלך אמר לבן שלו בסיפורי מעשיות בסיפור על הקבצנים הוא אמר לו כזה דבר "אתה מלך ואני שמח שאתה מלך אבל יום אחד אתה תפסיק להיות מלך, אני רואה בעתידות שאתה לא תהיה מלך ואני מבקש ממך שתהיה בשמחה למרות שאתה לא מלך" ואמר לו ככה "ואם אתה תהיה בשמחה למרות שאתה לא מלך אני אהיה בשמחה גם אבל גם אם אתה לא תהיה בשמחה שאתה לא מלך אני גם אהיה בשמחה כי אני בכל מקרה בשמחה אבל אני אהיה עוד יותר שמחה אם אתה תהיה מלך" ואמר לו "אם אתה לא תהיה שמח כשאתה לא מלך אני אשמח כי אתה לא ראוי להיות מלך כי אם אתה לא יכול לשמוח כשאתה לא מלך לא מגיע לך להיות מלך".

אוקי אבל פה יש טוב וטוב מאוד אבל אף על פי כן ברמה הלוגית איך אתה יכול להעביר למישהו שהוא מספיק טוב בלי תנאים תוך כדי שאתה אומר לו שהוא טוב עם תנאים, איך זה אפשרי?

ש: אולי שאתה "אני רואה שאתה משתדל עושה".

אליעד: נכון ואת מה תדגיש לו יותר את העם תנאים או את הבלי תנאים או את שניהם תגדיש לו באותה מידה, אם תדגיש לו את הבלי תנאים זה יבוא על חשבון התנאים אם תדגיש לו עם תנאים יבוא על חשבון הבלי תנאים ואם תדגיש לו את שניהם באותה מידה אין משמעות למה שאמרת, אין משמעות אם הוא אומר "תקשיב אני אוהב אותך איך שאתה לא משנה תבלגן את הבית תהרוס את הבית אני אוהב אותך אבל אני מאוד מעריך את זה שסידרת את החדר" מה יותר אמין.

ש: תלוי מה רוצים לא?

אליעד: תלוי מה רוצים זאת שאלה אחרת עכשיו שאלתי איך אפשר גם וגם איך אפשר להעביר לו את המסר, התשובה הראשונה אומרת שיש דבר שנקרא ניגון זאת אומרת יש ברבי נחמן משפט שאומר הניגון של הצדיק זה לא מה שהוא אומר זה איך שהוא אמר את זה, זאת אומרת יש מה הוא אמר ויש איך הוא אמר ויש גם אם הבנת את הניגון יש האם אתה שמעת את הניגון, אוקי זאת אומרת יש מה אמרת ויש איך אמרת עד כמה שידרת שזה רק זה ועד כמה תוך כדי שאמרת את זה שידרת שזה גם לא בהכרח רק זה אתה יכול להגיד למישהו "כל הכבוד לך שככה וככה" ותוך כדי זה אתה אומר את זה בניגון מסוים "אתה יודע גם אם לא זה בסדר בוא נשחק משחק שזה כן וכל הכבוד לך ש..." זה הניגון.

ולכן פרספקטיבה אחת אומרת השאלה מה הניגון ככל שאתה כדובר יותר תחשוב שהבן השני אתה מקבל אותו גם בלי זה אז כשאתה תגיד לו אני אוהב אותך עם זה בניגון אתה תגיד לו את זה שאתה אוהב אותו גם בלי זה בניגון אבל בכל זאת איך אפשר גם להגיד שאתה אוהב מישהו עם תנאים וגם בלי תנאים איך אפשר, מה התשובה?

ש: אי אפשר.

אליעד: אי אפשר על פי השכל אין אפשרות ברגע שאתה אומר לילד שלך "כל הכבוד ש..." בעצם יצרת לו במוח התניה שאם לא זה לא בסדר ואז מתישהו הוא כנראה יגיע לטיפול ויגיד "אני חושב שאני לא בסדר כי העירו לי קיבלו אותי" מתישהו זה יקרה ומה האמת שגם אין לזה פתרון כי אם אתה מצד שני תגיד לו אתה בסדר איך שאתה הוא לא יגיע לשום טיפול הוא כנראה ימות מהר מאוד.

ש: מסקנה כולם צריכים טיפול.

אליעד: לא יודע מסקנה יש פה בעיה שצריכים להיות מודעים אליה ולהיות מאוזנים להיות מאוזנים לאזן, להיות מודע שכשאתה אומר לו כל הכבוד על משהו שאתה יוצר לו התניה שהוא לא מספיק טוב כשאתה אומר למישהו "אתה טוב כי..." אתה בעצם אומר לו אתה לא מספיק טוב תהיה מודע לזה.

ש: אז אולי באמת הפתרון הוא לא נקודתי שבמקרה הספציפי הזה לצורך העניין יצליח במבחן או לא זה לא ה - issue וה - issue זה אם לאורך זמן כל מיני מקרים שבהם הוא הצליח או לא הצליח אז אתה תיצור שם איזה עניין.

אליעד: האם אתה מבין שבסוף זה יהיה אחד על החשבון השני או אתה לא מבין את זה אתה חושב שאפשרי שלא יהיה אחד על חשבון השני?

ש: כן.

אליעד: איך בסוף מה שידרת לו שהוא אוהב את עצמו עם תנאים או בלי תנאים מה שידרת לו?

ש: בסוף נוצרו כל מיני סיטואציות שבהן הוא יוכל להרגיש גם שהוא אוהב את עצמו בלי תנאים וגם שהוא אוהב את עצמו עם תנאים.

אליעד: אבל זה הגיוני נכון אז זה לא הגיוני.

ש: זה לא הגיוני נקודתי אבל זה הגיוני אם זה לאורך זמן.

אליעד: אז לאורך זמן זה לא הגיוני איך זה הגיוני מה זה אומר הגיוני בכלל איך זה הגיוני, אתה בסוף צריך "הילד הזה מה אני אומר לו שהוא יהיה בן אדם או שהוא יעשה מה שהוא רוצה" מה אתה מעדיף להגיד לו איזה מסר אתה רוצה שישב לו במוח, מה אתה רוצה מעצמך בסוף שהמציאות תהיה איך שאתה רוצה או לא אכפת לך מה תהיה מה אתה רוצה מעצמך יש בזה קונפליקט אין לזה תשובה טריוויאלית אבל תהיה מודע אם אתה מודע לבעיה זאת גם התקדמות.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: חינוך ילדים, בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, איך לגדל ילדים מאושרים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, איך לחנך ילדים, חרדות של ילדים, אתגרים בחינוך ילדים, חינוך ילדים, גידול ילדים, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חינוך ילדים, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: גידול ילדים, בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הילד לא רוצה לאכול לגרום לילד לא לכעוס יחסים בין הורים וילדים יחסי הורים וילדים פחדים ילד כעס של ילדים לגרום לילד לשמוע לך מה גורם לילדים להיות חצופים? ילד נצלן הילד לא שומע ילדים זה ברכה איזה עונש לתת לילד? לגרום לילד לאהוב ירקות מוטיבציה לילדים התקף עצבים אצל ילדים ילד שלא רוצה לעבוד ללמד ילדים הילד חושב שמגיע לו הכל לגרום לילד לשנוא אותך להתמודד עם ילד חצוף לגרום לילד להיות אחראי מה אומרים לילדה שרוצה למות? ליצור ביטחון עצמי לילדים למה הילדה חצופה? למה מביאים ילדים? הילד עושה בעיות מה לעשות כשהילד משתמש? טיפול בפחד אצל ילדים ילדים כהשתקפות של ההורים ענישת ילדים כדרך חינוך ילד בהתקף זעם ילד צועק הדרכת הורים לילדים לא מחונכים לגרום לילד לרצות למשהו לעזור לילד שעובר התעללות למה הילד עקשן? פחדים של ילדים בעד ונגד להתחתן ולהביא ילדים אובדן ילדים להתגרש בלי שהילדים יפגעו לגרום לילד לאכול ירושה לילדים לטפל בילד שחוזר על אותו משפט ילדים בעד ונגד פחד אצל ילדים איך לשכנע ילד לסדר? האם לעשות ילדים? ילד שעובר השפלה להפוך ילד קטן לילד בוגר מה אומרים לילד שרוצה למות? התמודדות עם ילד נושך הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים להאשים את הילדים מערכת החינוך הפרעות התנהגות אצל ילדים לריב עם הילדים ילד מוכה הדרכת הורים לילדים שעושים סמים לתת דוגמה אישית לילדים לגרום לילד לחשוב למה ילד מרביץ? לשמור על הילד בבריכה להרגיל ילד להרגלים רעים חרדה אצל ילדים בגיל הרך אימון אישי וחינוך הפרעות למידה של ילדים לקבל כבוד מהילד רוצה חתונה וילדים התקף ניתוק אצל ילדים ילד מתגעגע לגרוש עונשים לילדים מי אשם שילד התאבד? להתייחס לילד בצורה בוגרת לגרום לילד לא להיות אגרסיבי מחנך פחד שיקרה משהו רע לילדים לא רוצה שהילדים שלי ירגישו רע לגרום לילד שלך להצליח בחיים סמכות הורית והצבת גבולות לילדים להתגרש בשביל הילדים ילד מפחד לישון שיפור מערכת החינוך הפרעת התנהגות אצל ילדים נשים שלא רוצות ילדים ילד ששואל שאלות שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ילדה מוחרמת איך לגרום לילד לעשות? למה הילדה מפחדת? לגדל ילד עצלן טיפול בילדים אוטיסטים לגרום לילד שלך להיות רגוע לא רוצה שהילדים שלי יסבלו לגרום לילדים ענישה כחינוך למה הילדה רוצה למות? התעללו בילד שלי איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? מחשבות אובדניות אצל ילדים לטפל בילד עצבני עוד נושאים ...
האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ חינוכי, טיפול בגידול ילדים, יועץ משפחתי בתחום חינוך ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 21:53:19 - wesi25