אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילדה חרדתית ✔חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, ייעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, ילדה חרדתית, עונש חינוכי לילדים, ילד עם התנהגות קורבנית, הרטבה אצל ילדים, חרדה חברתית בקרב ילדים, מאמן אישי לילדה בת, בטחון עצמי אצל ילדים, ocd ילדים, בעיות גדילה אצל ילדים, חינוך לילדים, איך לחנך ילד עם ביטחון עצמי ולא מתבייש, העלאת דימוי עצמי בקרב ילדים קטנים, הילד מפחד לגשת למבחן, שיטות חינוך ילדים, ילדים בטיפול רגשי, בריחת שתן אצל ילדים, שכחה אצל ילדים, בעיות זיכרון אצל ילדים, חשיבה מופשטת של ילדים, טיפול בילד עם הפרעות קשב וריכוז, איך לעזור לילד בלי בטחון, טיפול לילדים לבטחון עצמי, איך לחנך ילדים קטנים, ביישנות אצל ילדים, לדבר עם ילדים קטנים על מוות, טיפול בהיפראקטיביות אצל ילדים, ספרים על ילדים עם adhd, בעיות תקשורת אצל ילדים, פחדים אצל ילדים, דיכאון אצל ילדים, הרטבה בלילה אצל ילדים, להרגיל ילד לגן, בעיות התנהגות אצל ילדים, ביטול העצמי בקרב ילדים, חינוך ילדים לקיום הבטחות, גבולות לילדים, טיפול בגמגום אצל ילדים,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:07חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון הפחד אצל ילדים, ילדים לא מפחדים, ילדים עם חרדות
למה לילדים יש יותר חרדות מאשר למבוגרים?

אליעד כהן מסביר שילדים נוטים לחוות חרדות ופחדים בעוצמה גדולה יותר ממבוגרים, כמו פחדים ממפלצת מתחת למיטה, מחלות, או פחדים מדברים שנראים בלתי פרופורציונליים למבוגרים. הסיבה לכך איננה שילדים הם מטבעם פחדנים יותר, אלא שהם נמצאים בשלב שבו המודעות שלהם מתפתחת. הילד הוא כמו "דף חלק", ולכן אין לו עדיין פרספקטיבה שמאזנת מחשבות מפחידות. כשהילד שומע שמשהו עלול להיות מסוכן, הוא לוקח את זה ברצינות רבה כי אין לו עדיין מחשבות אחרות, כמו "מה הסיכוי שזה יקרה" או "גם אם יקרה משהו, אפשר להתמודד עם זה". לכן, פחדים אצל ילדים יכולים להיות מאוד חזקים כי אין להם עדיין יכולת להרגיע את עצמם בעזרת מחשבות מאזנות.

איך נוצר פחד ממפלצת מתחת למיטה אצל ילדים?

אליעד כהן מתייחס לשאלה אם מישהו באמת מלמד ילדים לפחד ממפלצות. לעיתים ילדים לומדים לפחד מסיפורים שמספרים להם המבוגרים על מפלצות. אך הוא מוסיף שגם ללא סיפורים מפורשים, ילדים יכולים לפתח פחד ממפלצת רק מתוך הדמיון שלהם. ילדים משלימים מידע חסר בעזרת דמיונם, שיכול להיות פעיל מאוד, וכך נוצרים פחדים דמיוניים, כגון פחד ממפלצות מתחת למיטה. הילד לא יודע להבחין עדיין בין דמיון למציאות באופן ברור, וכאשר חסר לו מידע, הוא משלים אותו בהשערות שעלולות להיות מפחידות.

מה גורם לילד שלא פחד בעבר להתחיל לפחד?

ילד שנולד לא מפחד באופן מודע, ולעיתים נדמה כאילו הוא מתנהג בצורה חסרת פחד לגמרי, למשל כאשר הוא רץ לכביש ללא מודעות לסכנה. עם זאת, ברגע שילד לומד שיש סכנה, כמו מכונית שעלולה לדרוס אותו, הוא מתחיל לפתח פחד. השינוי הזה קורה כי הילד לומד להכיר את הסכנה, אך לא מקבל יחד עם זה את הצד המרגיע של "מה הסיכוי האמיתי שזה יקרה" או "איך ניתן להתמודד עם הסכנה". אליעד כהן מדגיש את חשיבות ההסבר המאוזן: אם מלמדים את הילד לפחד ממשהו, חשוב להסביר לו גם איך ניתן להעריך את הסכנה בצורה נכונה וכיצד להתמודד עמה, אחרת הפחד הופך למוגזם ובלתי מאוזן.

האם יש ילדים שאינם מפחדים כלל?

לפי אליעד כהן, אין ילדים שבאמת אינם מפחדים כלל. כל ילד נולד עם מנגנון פחד בסיסי, אך השאלה היא עד כמה מופעל המנגנון הזה ולגבי אילו דברים. ילד יכול להיראות חסר פחד לחלוטין כי הוא עדיין לא למד שהמצב מסוכן. מנגד, אותו ילד יכול להפוך לפחדן מאוד ברגע שמלמדים אותו על סכנה כלשהי ללא הסבר מאזן. כך, ילדים נעים בין מצבי פחד מוגזמים למצב של חוסר פחד, בהתאם למידע שהם מקבלים מהסביבה.

למה מבוגרים לא מפחדים מאותם דברים שילדים מפחדים מהם?

אליעד כהן מסביר שמבוגרים לא מפחדים מאותם דברים שילדים חוששים מהם, פשוט כי הם כבר הספיקו לצבור ידע וניסיון, ולהבין את ההבדלים בין דמיון למציאות. מבוגרים מסוגלים להעריך הסתברויות וסיכונים בצורה יותר מציאותית, ולכן הפחד אצלם פחות מוגזם. למשל, מבוגר יודע שהסיכוי שתהיה מפלצת מתחת למיטה הוא אפסי ולכן אינו חושש מכך.

האם נכון לעודד ילד לא לפחד בכלל?

אליעד כהן אינו ממליץ לעודד ילדים לא לפחד כלל, אלא להדגיש לילדים את החשיבות של החשיבה המאזנת. כאשר מסבירים לילד על סכנה מסוימת, יש ללמד אותו גם להעריך נכונה את רמת הסיכון ואיך ניתן להתמודד עם החרדה. חשוב שילדים יבינו שתחושת פחד היא טבעית, אך לצד זאת, יש דרכים להרגיע אותה על ידי חשיבה נכונה ומציאותית.

כיצד ליישם את ההבנה הזאת בהתמודדות עם חרדות ילדים?

כדי להתמודד עם חרדות של ילדים, אליעד כהן מציע מספר דרכים:
  • להסביר לילד את המציאות בצורה ברורה ופשוטה, כך שהוא יבין גם את הסיכון וגם את האפשרות להרגיע את עצמו.
  • לתת לילד דוגמאות לכך שיש דברים שמפחידים רק בדמיון, ולהראות לו שבמציאות הסיכוי שמשהו רע יקרה הוא נמוך.
  • להזכיר לילד שחרדה היא טבעית, אבל תמיד יש דרך להתמודד איתה בעזרת מחשבה הגיונית.
  • לעודד את הילד לשתף את המבוגר בפחדים שלו, ואז להציג בפניו נקודת מבט מרגיעה.
אליעד כהן מבהיר שאין חובה "לטפל" בפחדים, אלא שחשוב להבין מדוע הם קיימים ואיך אפשר לאזן אותם בצורה הגיונית.
למה נדמה שלילדים יש יותר חרדות ממבוגרים?

ילדים נוטים לפחד ממפלצת מתחת למיטה, ממחלות או מסיטואציות שנראות לא הגיוניות בעיני מבוגרים. הסיבה לכך היא שילדים נמצאים בשלב למידה שבו הם קולטים מסרים ממבוגרים ומהסביבה, אך עדיין חסרה להם היכולת לאזן את הפחד עם המחשבה ההפוכה. מבוגרים יודעים לצמצם פחדים באמצעות חשיבה על הסתברויות ועל התוצאות האפשריות, אך ילד, שמקבל לראשונה את הרעיון שלפחד, יכול לאמץ אותו באופן מוגזם לפני שהוא רוכש את המיומנות לחשוב גם על הצד המרגיע של הדברים.

איך קורה שילד שבתחילה לא מפחד כלל הופך לפתע לחרד?

ילד שנולד לא מפגין פחדים באופן מודע, ולעתים נדמה שהוא "רץ לכביש" בלי לדאוג מרכבים. אך ברגע שמסבירים לו שיש סכנה, הוא מתחיל לפתח מנגנון פחד. הבעיה היא שלעתים מלמדים ילד לפחד, בלי להקנות לו גם את ההסבר המאזן: מהו הסיכוי האמיתי להיפגע, או איך להתמודד עם עצם הפחד. כך נוצר מצב של ילדים עם חרדות מוגזמות, כי הם לומדים רק צד אחד של המשוואה, "להיזהר ולהפחיד את עצמם", בלי ללמוד איך לצמצם את עוצמת הפחד דרך בחינת סיכויים וסיכונים אמיתיים.

האם מישהו מלמד את הילד לפחד ממפלצות מתחת למיטה?

לפעמים הילד נחשף לסיפורים או לתכנים על מפלצות, ואז הוא קולט מסר שעליו לפחד מהן. אולם לפעמים גם בלי סיפורים מפורשים, ילד מפתח פחד דמיוני פשוט משום שדמיונו פעיל מאוד, והוא משלים מידע חסר בהשערות מאיימות. מנגנון הפחד אצל ילדים פועל בצורה חזקה כי אין להם עדיין את הכלים להבחין בין דמיון מוחלט לבין מציאות מוגדרת.

כיצד "דף חלק" משפיע על מנגנון הפחד אצל ילדים?

הדימוי של ילד כ"דף חלק" מדגיש שאין לו עדיין את כל הידע המספק שיאזן אמונות חדשות. אם שתלו בראשו מחשבה "עליך להיזהר", הוא מקבל אותה בעוצמה כי היא עדיין לא נתקלת במחשבות כמו "הסיכוי שמשהו יקרה נמוך" או "גם אם יקרה, יש דרך להתמודד". כך הילד יכול לפחד מכל דבר באופן בלתי פרופורציונלי. כאשר הילד מתפתח, הוא לומד להכניס עוד זוויות חשיבה שמאפשרות לו להבין שדברים אינם תמיד מפחידים כמו שהוא דמיין.

האם יש ילדים שאינם מפתחים חרדות?

ישנם ילדים שנראים כאילו אינם מפחדים כלל, אך למעשה לכולם יש מנגנון פחד קיים מלידה. השאלה היא עד כמה מפעילים את המנגנון הזה ולאילו תרחישים. ילד עשוי להתנהג בקלות דעת ולהיכנס למצבים מסוכנים, כי הוא עוד לא קיבל מידע מפחיד עליהם או כי הוא לא הפנים את המשמעות של הסכנה. מנגד, אותו ילד עלול באותה מידה להיות מלא בפחדים מוגזמים, אם הסביבה הדגישה לפניו את ההפחדה בלי להסביר את הצד המרגיע.

מדוע מבוגר לא מפחד מאותם דברים שילד חושש מהם?

מבוגר כבר נחשף למידע רב ומאזן לעצמו את הפחדים. הוא יודע להעריך את הסיכוי האמיתי להיפגע, ואולי הוא כבר חווה מצבים מסוימים והבין שאינם מסוכנים כל כך. ילד רואה רק חלק מהתמונה, וכאשר מספרים לו על סכנה מסוימת, היא תופסת את כל מרחב התודעה שלו בלי פרופורציה, כמו הפחד ממפלצת מתחת למיטה.

האם צריך לעודד את הילד לא לפחד כלל?

בהרצאה מובהר שבשלב התפתחותי מסוים הילדים לומדים על מנגנון הפחד, אך חשוב ללמד אותם גם על הצד ההופכי - איך לא להיבהל, איך לבדוק את המציאות, איך לאמוד סיכונים ולהרגיע את עצמם. כאשר הילד לומד את שני הצדדים יחד, הוא מסוגל לאזן את חרדותיו. אם מלמדים אותו רק לפחד, הוא עלול להגיע למצבי חרדה מוגזמים, ולעומת זאת אם לא מזכירים לו כלל שיש סכנות, הוא עלול להסתכן בלי להבין את ההשלכות.

איך אפשר להשתמש בתובנות האלה בחיי היומיום?

מי שמתמודד עם חרדות של ילדים או עם פחדים של ילדים יכול:
  • להסביר את המציאות במושגים פשוטים, כך שהילד יבין את הסיכון באופן בסיסי ולא רק את הפחד.
  • להדגים לו דוגמאות של "חוסר פחד" הגיוני (כמו להבין שבסיכוי נמוך יקרה אסון) ולצד זה גם לנקוט זהירות.
  • להזכיר לילד שתחושות חרדה הן טבעיות, אבל שיש דרכים להתגבר עליהן באמצעות חשיבה מבוקרת.
  • לעודד את הילד לשתף במחשבותיו ובחששותיו, ואז להציע לו הסתכלות מרגיעה.
עכשיו בא נדבר על ילדים יש תופעה שילדים לפעמים יש להם חרדות הרבה יותר גדולות ממבוגרים נכון הם מפחדים נגיד ממפלצת מתחת למיטה מפחדים ממחלות מפחדים מזה מדברים לא פרופורציונליים, עכשיו השאלה היא למה לילדים יש חרדות יותר ממבוגרים מה ההיגיון בזה או יש להם חרדות מסוימות שלמבוגרים אין מה ההיגיון בזה האם בגלל שילדים הם יותר חרדתיים האם זאת האמת.

ש: לא.

אליעד: למה לא מה האמת?

ש: למבוגרים יש להם יותר הכרה במציאות.

אליעד: ילדים כעיקרון הם יותר פחדנים או פחות פחדנים מה האמת מה אתה חושב?

ש: הם יותר פחדנים.

אליעד: אתה בטוח בזה ילד שנולד הוא פחדן או שהוא רץ לכביש תגיד לי שהוא לא יודע שהרכב ידרוס אותו גם אם הוא יודע שהרכב ידרוס אותו לא אכפת לו נכון הוא לא פחדן אז איך זה קורה פתאום שהוא פתאום נהיה פחדן איך זה קרה מה קרה שמה, מה קרה שמה מה כי הוא מודע לזה שהוא יכול למות מה אבל אתמול הוא לא אכפת לו מכלום איך פתאום מלא אכפת לו מכלום הוא התהפך ל - "אני מפחד ומפחד" מכל דבר איך זה יכול להיות.

ש: אז שואלים אותו שאלות.

אליעד: לא אתה לא הבנת את השאלה בכלל אתה לא הבנת את השאלה.

ש: למה?

אליעד: השאלה לא הייתה איך זה שהוא התחיל לפחד השאלה היא איך הוא התהפך מקצה לקצה מלא פחד בכלל למפחד מאוד יותר ממבוגרים.

ש: אז אני הבנתי זאת השאלה איך הוא בכלל לומד על משהו.

אליעד: אבל לא שאלתי את זה זאת שאלה אחרת עכשיו יש איך בא לו הפחד הראשון זאת שאלה אחרת אבל אני לא נכנס אני אומר עכשיו בעיקרון ילדים בטבע שלהם הם יותר מפחדים או פחות מפחדים.

ש: תלוי מתי ילד אם אתה מרגיע אותו ברגע שיצא מהרחם.

אליעד: זה לא ילד הוא לא מפחד מכלום.

ש: הוא לא מפחד מכלום ובאיזשהו שלב.

אליעד: ואז יש לו שכל ואז הוא מתחיל לפתח את השכל והוא מתחיל לפחד מה זה אומר שכשהשכל מתפתח מתחילים לפחד זאת האמת?

ש: תלוי מה מלמדים אותו.

אליעד: אבל מישהו לימד אותו לפחד מהמפלצת מתחת למיטה לא נכון אז איך הוא פתאום מפחד.

ש: קודם כל הוא מבין מה זה מפלצת הוא יודע מה המפלצת יכולה לעשות.

אליעד: מה אני שאלתי שאלתי מישהו לימד אותו לפחד ממפלצת מתחת למיטה יש כן ויש לא מישהו לימד אותו?

ש: כן.

אליעד: לפחד ממפלצת מתחת למיטה?

ש: לא לפחד ממפלצת.

אליעד: מישהו לימד אותו לפחד ממפלצות?

ש: כן נניח שמישהו קורא לו סיפור ואז.

אליעד: ואמרו לו תפחד הבנתי אז זה רק בגלל שסיפרו לו סיפורים על מפלצות?

ש: לדעתי כן.

אליעד: ואם לא היו מספרים לו סיפורים על מפלצות?

ש: הוא לא היה פוחד זאת דעתי הוא לא יודע מה זה מפלצת למה שיפחד.

אליעד: לא יודע.

ש: כמו שאני אגיד לו איזה מילה בסינית זה לא משפיע עליו.

אליעד: לא יודע תכף נגלה הלאה מה אתה אומר?

ש: הוא כאילו אין אצלו את ההבדל הברור בין דמיון למציאות וגם הוא לא יודע גם איך הדברים בדיוק עובדים מראים לו בדיוק את ההיגיון של איך הדברים עובדים בדיוק ואז הוא קצת מנסה להשלים את זה עם דמיון כזה.

אליעד: אני אומר יש פה את התופעה הבאה הילד נולד הוא לא מפחד מכלום בסדר ואז הוא נגיד מאוד נפרז ואז הוא מתחיל ללמוד ואז הוא מתחיל מאוד לפחד ואז הוא גם כן לא תמיד מפחד ואז הוא מפחד קצת ואז הוא פתאום מפחד המון ואז אחר כך הוא מתאזן ואז אחר כך כשהוא בוגר יש לו נגיד איזה הפרעה אבל בעיקרון כילד הוא פתאום מפחד המון למה מה הסיבה.

ש: הסיבה שהוא כאילו עולם הדמיון שלו עובד שעות נוספות הוא משלים את הידע שחסר לו.

אליעד: לא כולם עולם הדמיון שלהם עובד שעות נוספות.

ש: לא אבל הידע שהוא בין סיבתיות הסיבתיות כאילו הוא משלים את מה שחסר לו כידע.

אליעד: אבל אני אתן לכם פרספקטיבה אחרת מה שקורה אצל הילד זה שעדיין הוא דף חלק בסדר יחסית עכשיו בגלל שהוא דף חלק אין לו הפך כשאתה אומר לו דבר אין לו את ההפך שיאזן את זה, עכשיו ברגע שאתה מלביש לו מחשבה היא עדיין לא מאוזנת אין לו את כל הפרספקטיבות את כל ההיבטים עכשיו הילד נולד לא מפחד מכלום ואז אתה אומר לו תתחיל לפחד אז מה שיש לו בראש זה רק את "תתחיל לפחד" אין לו גם את ה - "אל תפחד מה הסיכוי" אין לו את כל האופציות האלה הוא פשוט בגלל שזה דף חלק אין לו את האיזון מהצד השני.

נגיד אומרים לו תפחד לא למות אז הוא כל מה שיש לו בראש "אתה מפחד לא למות" אין לו את ה - "מה הסיכוי שתמות מה זה משנה אם תמות בסוף כולם מתים" עוד אין לו את האופציות האלה, זאת אומרת שהילד בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרת לו תפחד אבל עוד לא אמרת לו את ההפכים של ה - "תפחד" מה הסיכויים מה ההסתברויות כל הדברים האלה.

ש: אז מה אתה ממליץ?

אליעד: לא ממליץ כלום אני רק מסביר לך שהסיבה שהילדים הרבה מפחדים כי הם בשלב שהם מנסים לכייל את המערכת הוא עוד לא יודע "כמה אני מפחד או לא מפחד" הוא עוד לא סגור על עצמו, עכשיו מה האמת שגם הילד שמפחד הוא לא באמת מפחד הוא מאמין שהוא מפחד אמרו לו תפחד אז הוא התרגל לפחד אבל הוא עוד לא קיבל את האמונות ההופכיות.

ש: איך הוא יודע מה זה לפחד תפחד איך הוא מבין את זה בכלל?

אליעד: אתה לא יודע אתה רוצה לדעת?

ש: כן.

אליעד: אני אסביר לך כל ילד נולד עם פחד ממשהו אם הוא נולד בלי פחד בכלל הוא לא יכול לפחד אף פעם משום דבר לדוגמה שולחן מפחד ממשהו לא אתה יכול לגרום לו לפחד קודם כל הוא מפחד הוא רק לא אומר לך אבל בא נניח שהוא לא מפחד, עכשיו אם הילד היה נולד בלי פחד בכלל כמו שולחן הוא לא יכול היה לפחד זאת אומרת שהוא כבר נולד עם מנגנון של פחד, מה האפשרויות או שהוא נולד עם מנגנון של פחד או שלא נכון לשולחן יש מנגנון של פחד בא נניח שלא אוקי למי בטוח אין מנגנון של פחד לפיל יש פה פיל יש לו מנגנון של פחד אתה יכול לגרום לפיל שלא נמצא פה לפחד אין לו מנגנון של פחד נכון לא כי אין לו מנגנון אין לו את האופציות של הפחד זאת אומרת הילד כבר נולד עם האופציה לפחד.

ש: רק עם האופציה לפחד?

אליעד: גם עם האופציה לא לפחד נולד עם כל האופציות ואז אתה מפתח אצלו אופציה מסוימת אתה לוקח את האופציה והופך אותה לאיזה משהו הבנת?

ש: כן אבל אם הוא נולד עם האופציה גם לא לפחד אז אין לו את הקנה מידה מה זה לא לפחד?

אליעד: יש לו יש פלסטלינה אתה יכול להפוך אותה לזה ולזה יש לה את כל האופציות בעיקרון.

ש: כן אז למה שהוא לא יעשה הערכה?

אליעד: אתה שואל אצלך תנסה להבין למה אתה התחלת לפחד זאת השאלה המעניינת יפה. אוקי בכל מקרה מה שאני חוזר ואומר לגבי ילדים זה עוד פעם הסיבה היא מה שקורה אצל הילד הוא בהתחלה לא פחד בכלל ואז אמרנו לו תפחד אבל כשאתה אומר לו תפחד כי אתה הטריד אותך שהוא לא מפחד בכלל אז אמרת לו תפחד עכשיו מטריד אותך שהוא מפחד יותר מדי אז אתה אומר לו אל תפחד אבל בעיקרון הוא עושה את מה שאמרו לו הסיבה שהוא כל כך מפחד זה כי כשאמרת לו תפחד לא אמרת לו גם את האל תפחד, הוא כמו תוכי אמרנו לו זה הוא עושה זה הכל כשהוא יתבגר הוא כאילו רואה פרספקטיבות עוד דברים עוד פה עוד שם.

ש: אז הדרך לטפל בזה זה להגיד לו.

אליעד: לא צריך לטפל בזה אני רק מסביר לך למה זה ככה עכשיו תעשה מה שאתה רוצה אל תטפל תשאיר את זה ככה. הבנו?

ש: שאלה אפשר?

אליעד: כן מה אתה אומר?

ש: אמרת על השולחן היה נשמע לי שאתה אומר לשולחן.

אליעד: לא הוא אמר השולחן לא מפחד איך אתה יודע שהוא לא מפחד אולי הוא מפחד.

ש: זה נכון אבל אתה אמרת הוא מפחד.

אליעד: לא הוא אמר לא מפחד אולי השולחן כן מפחד.

ש: אולי אתה יודע משהו שאני לא יודע אז בגלל זה אני שואל.

אליעד: לא זה תלוי באלף אלפי הגדרות.
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
... וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים למה הורים חרדים כל כך שיקרה משהו רע לילדים שלהם? אחת הדאגות המרכזיות והנפוצות ...
חרדות + פחדים של ילדים - למה יש פחדים + חרדות אצל ילדים?
... + פחדים של ילדים - למה יש פחדים + חרדות אצל ילדים? ובו יתבאר עניין החרדות אצל הילדים, כיצד החרדות האלו נוצרות? והעניין הוא, כי החרדה והפחד, תלויים באופן ישיר ובלעדי, ...
אימון אישי / טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים / מפלצת מתחת למיטה
... אישי טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים מפלצת מתחת למיטה ובו יתבארו שתי גישות שונות ומנוגדות, לטיפול ואימון אישי בחרדות ופחדים. והגישה הראשונה אומרת, שאסור להזדהות עם רגשות ... דווקא כן צריך להזדהות עם הפחד והחרדה של המטופל, כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון לדוגמה, ילד שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. שהאפשרות הראשונה היא, שההורה לא יזדהה עם הפחד של הילד . וישלול מכל וכל את קיומה של המפלצת מתחת למיטה של הילד. וינסה לגרום לילד להבין שאין מפלצת מתחת למיטה, וינסה לגרום לילד, לא לפחד מכך שיש ... שאין מפלצת מתחת למיטה. זאת הגישה הראשונה. והגישה השנייה היא, שההורה צריך, כן להזדהות עם הפחד של הילד מהמפלצת. כגון לדוגמה לומר לילד, שהם יעשו דברים, כדי שהמפלצת לא תפגע בילד. והגישה הזאת אומרת, לא לשלול את הפחד של הילד על ידי שלילת קיומה של המפלצת, אלא לשלול את הפחד של הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך לפחד מהמפלצת. וזאת הגישה השנייה. ולפי הגישה השנייה, אם מביעים הזדהות עם הפוביה של הילד, הרי שבעצם ... פנים ואופן, עם הפחד של האדם. וכאשר האדם מפחד, צריך לעקור את הפחד בשורשו. כגון לדוגמה, שאם הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור להזדהות בשום פנים ואופן, עם הרעיון ועם האפשרות שאולי יש מפלצת מתחת למיטה של הילד. כי אם מזדהים עם האפשרות ... אובייקטיבית, אין טוב ורע, ואין טעם לפחד משום דבר כלשהו). ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם ילד שמפחד מכך שבפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש ילד שמפחד מכך שאולי תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו. והרבה יותר קל לשכנע את האדם, שאין עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, מאשר לשכנע את האדם, שלא יכולה להיות ... צריך ואפשר להזדהות עם הפחד של האדם, אבל לנסות לרכך ולהקטין את הפחד של האדם. כגון לדוגמה, הילד שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע את הילד, שאפילו לא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו, לא בטוח שהילד יצליח להשתכנע בכך. ושאם ננסה לשכנע את הילד, שגם ...
חרדה אצל ילדים, טיפול בפחדים של ילדים, חרדות ילדים, פחדים אצל ילדים, חרדות של ילדים, טיפול בחרדת ילדים
חרדה אצל ילדים, טיפול בפחדים של ילדים, חרדות ילדים, פחדים אצל ילדים, חרדות של ילדים, טיפול בחרדת ילדים ובו יתבאר, העניין של חרדה אצל ילדים, איך אמורים לטפל בה? ומה ההבדל המהותי שבין חרדות ילדים , לבין חרדות מבוגרים? ומי שיתבונן על העניין יראה, כי הרבה יותר קל לטפל בהפרעות חרדה אצל ילדים, מאשר לטפל בהפרעות חרדה אצל מבוגרים. ולמה? כי הילד לא נולד עם חרדות ופחדים. וחרדות הילדים, שיש לילד, נובעות בגלל שהילד לומד להכיר את העולם, ולומד להגדיר ולהבדיל בין טוב לבין רע. ואז נוצרות אצל הילד, הפרעות חרדה וכיוב. כי הילד מטבעו, כמעט ולא מבדיל בין טוב ... יותר מכלב נושך וכיוב. וטיפול בחרדה אצל ילדים, הוא הרבה יותר קל מאשר טיפול בחרדה אצל מבוגרים. ולמה? כי הילד עדיין כמעט ואין לו שום דעה עצמית על העולם. והילד מגבש את תפישת המציאות שלו, בעיקר על סמך האמונה שלו, למה ... להם. ולכן, הרבה יותר קל לטפל בפחדים של ילדים. ולמה? כי לילד יותר קל להאמין ולהשתכנע, שהוא לא צריך לפחד, מהדבר שמפחיד אותו. כי האדם הבוגר, הוא מאוד משוכנע בעצמו, שהוא כן צריך לפחד מאיזה דבר. ולכן קשה לשכנע אותו לא ... וכמובן, שצריך לדעת איך לטפל בחרדות אצל הילדים, ומה בדיוק להסביר לילד? ואיך להסביר את הדברים לילד, בשפה של הילד, כדי שגם הילד יצליח להבין. אבל כעקרון, מי שיודע איך לטפל בחרדות באופן כללי, הרבה יותר קל לו לטפל בחרדות ילדים. משום שכנל, ילד, הרבה יותר קל לשכנע אותו + ילד הרבה יותר קרוב למצב שבו הוא לא מפחד משום דבר + ילד לא ממש מפחד מתוכו, אלא הוא מפחד רק כי לימדו אותו לפחד. וכפועל יוצא, טיפול בחרדות אצל ילדים, הוא הרבה יותר קל מאשר טיפול בחרדות אצל מבוגרים. ...
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3
... קשב וריכוז אצל ילדים בעיות חברתיות אצל ילדים חרדות אצל ילדים פחדים אצל ילדים בעיות נפשיות אצל ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים. כי הלחץ הנפשי האנושי הגדול ביותר, שבו יכול להיות בן ...
חרדה, פחד, פוביה, פרנויה, הפרעות חרדה, טיפול בחרדה, תרופה לחרדה, אימון אישי, טיפול נפשי, חרדה כללית, התקפי חרדה, חרדה ודיכאון, חרדה אצל ילדים
חרדה, פחד, פוביה, פרנויה, הפרעות חרדה, טיפול בחרדה, תרופה לחרדה, אימון אישי, טיפול נפשי, חרדה כללית, התקפי חרדה, חרדה ודיכאון, חרדה אצל ילדים
... טיפול נפשי, חרדה כללית, התקפי חרדה, חרדה ודיכאון, חרדה אצל ילדים מה לעשות עם אדם שסובל מחרדות? אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם אדם שסובל מחרדות באמצעות שתי אסטרטגיות מרכזיות: הכחשה מול קבלת ... איך להתמודד עם פחד ממחלה? האם אפשר לחיות ללא פחד בכלל? חרדה אצל ילדים - מה לעשות? ...
טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד
טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד
... בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד למה אתם מפחדים שיקרה משהו רע לילדים שלכם? אליעד כהן מסביר באופן מפורט ...
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה
... הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה מהם הגורמים לחרדה אצל הורים לגבי שלומם של הילדים? הרצאה של אליעד כהן עוסקת בחרדת הורים ובפחד ...
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
...עם הבחנות של טוב ורע שנכפות עליו על ידי ההורים והחברה, כגון שאסור להרביץ או שאסור להכניס אצבע לחשמל, כיוון שזה רע. מנגד, לפי הרוחניות הגבוהה שאליעד מציג, אין באמת מושג מוחלט של רע או טוב, אלא הכל אפשרי, תלוי הקשר או סיטואציה. לדוגמה, כאשר ילד מכה ילד אחר, ההורים בדרך כלל מלמדים אותו שזה רע. אבל אליעד מסביר כי למעשה אפשר להסתכל גם על הצד השני: הילד שמרביץ עשוי להרוויח תחושת שליטה, כוח או ביטחון, שאלה דברים חיוביים בעיניו, ובכך גם המעשה הזה אינו רע...
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
בעיות התנהגות אצל ילדים, מרגיש שכולם נגדו, איך לחנך ילדים? איך להבין ילדים? איך לטפל בפחדים? איך לטפל בפוביות? פחד מליצנים, טיפול בפחדים, הפרעת התנהגות, בעיה התנהגותית
... בלתי צפוי או לא מוכר, ולכן הוא נכנס לחרדה. אליעד מסביר שיש לבדוק מה בדיוק בליצן מאיים על הילד, האם זה המראה שלו, הצבעים, או אולי העובדה שהוא מנסה להצחיק בכוח. אם הילד מפחד ממי שמנסה להצחיק אותו בכוח, ייתכן שהילד חושש מכך שינסו לכפות עליו ... כפי שהוא תופס אותו, ושהצחוק לא תמיד נועד לפגוע בו. שינוי תפיסתי זה יכול לעזור לילד לפתח ביטחון עצמי, ולהפסיק לראות את הסביבה כמקור של איום מתמיד. איך להתמודד עם פחדים אצל ילדים? למה הילד חושב שכולם נגדו? פחד מליצנים טיפול איך להבין ילד עם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרדות של ילדים, למה הילד מפחד? ממה הילד מפחד, למה הילד בחרדה? למה ילדים מפחדים? ממה ילדים מפחדים, מפלצת מתחת למיטה, פחדים של ילדים, מנגנון הפחד אצל ילדים, ילדים לא מפחדים, ילדים עם חרדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: ילדה חרדתית, חרדות של ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, אתגרים בחינוך ילדים, חינוך ילדים, גידול ילדים, איך לגדל ילדים מאושרים, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: אתגרים בחינוך ילדים, ילדה חרדתית, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לחנך ילדים, אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול בגידול ילדים, קואצינג, ייעוץ חינוכי בנושא ילדה חרדתית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 20:45:44 - wesi25