אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחנך ילדים ✔הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, ייעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, לחנך ילדים, לחץ להביא ילדים, ייעוץ אישי, תרגילים בדמיון מודרך עם ילדים, מה עושות תחושות אשמה לילדים, איך לגדל ילד רגוע ומאושר, גמגום אצל ילדים, איך מציבים גבולות לילדים מתבגרים, חינוך תינוקות, הערכה עצמית אצל ילדים, איך עוזרים לילד לבטחון עצמי, גידול ילדים, איך לגרום לילד ללמוד, האם הטלוויזיה עוזרת לחינוך הילדים, קיבעון אצל ילדים, הפרעות אכילה אצל ילדים, עקשנות של ילדים, כיצד ניתן לבדוק חשיבה של ילד לגבי דימוי העצמי שלו, איך עוזרים לילד לא לפחד, חוויית הילדות, חינוך ילדים, חרדת הורים וילדים, איך לחנך ילדים קטנים, ייעוץ חינוכי, בעיות התנהגות ילדים עקשנים, שקרים אצל ילדים, בריחת שתן אצל ילדים, ביעותי לילה אצל ילדים, טיפול בחרדות אצל ילדים, מורה שמציק לילד, אינטליגנציה רגשית אצל ילדים, הפרעות התנהגות אצל ילדים, ילד מצויר, בעיות התנהגות בילדים עם קשב וריכוז, חנופה אצל ילדים, עיצוב התנהגות אצל ילדים, כיצד לגדל ילדים,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:03הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים
למה הילד לא רוצה לדבר דווקא עם ההורים?

הורים רבים מתמודדים עם תופעה שבה הילד מסרב לשוחח איתם. אליעד כהן מסביר שהבעיה אינה בהכרח חוסר רצון כללי לשתף, אלא שהילד פשוט לא רוצה לדבר עם ההורים ספציפית. לדוגמה, כשחבר שואל את הילד "איך היה בבית הספר?" הוא עונה באופן חופשי, אך כאשר ההורה שואל בדיוק אותה שאלה, הילד אינו מגיב. כלומר, לילד אין קושי בדיבור עצמו אלא בדיבור עם ההורה, כיוון שהוא מרגיש שההורה שופט אותו או מעוניין לשנות אותו.

מה גורם לילד להרגיש שההורים מבקרים אותו?

אליעד מסביר שההורים לעיתים קרובות מעבירים לילד תחושה של ביקורתיות, גם אם הם לא אומרים זאת במפורש. לדוגמה, כאשר ההורה מנסה לברר את מצב הילד או לעזור לו, הילד שומע בכך ניסיון "לתקן" אותו. ההורה נתפס על ידי הילד כאילו הוא מנסה לשנות משהו בו, כי הטון, הגישה, וצורת השיחה של ההורה משדרים שהילד "בעייתי" או "צריך טיפול". הילד קולט זאת היטב ולכן נסגר ואינו מעוניין לשתף פעולה.

מדוע תחושת הערך העצמי של ההורה משפיעה על הילד?

אליעד כהן מבהיר שתפיסת הערך העצמי של ההורה משפיעה מאוד על הקשר עם הילד. כאשר ההורה אינו מרוצה מעצמו, הוא נוטה לראות בילד שלו את הגורם לאי שביעות הרצון העצמית שלו. לדוגמה, אם הילד אינו מצליח בלימודים, ההורה עלול להרגיש כישלון כהורה ואדם. תחושה זו מתורגמת ללחץ וביקורת שהילד חווה, ולכן הוא מתרחק ומעדיף לא לשתף פעולה עם ההורה.

איך אהבה עצמית של ההורה מסייעת לילד להיפתח?

אליעד מדגיש כי הבסיס לפתיחות של הילד הוא אהבה עצמית ללא תנאי של ההורה כלפי עצמו. כאשר ההורה מקבל את עצמו ואת המציאות כפי שהיא, מבלי לתלות את הערך העצמי שלו בהצלחות או בכישלונות של הילד, הוא מצליח לאהוב גם את הילד בצורה מלאה וללא תנאים. כך הילד חש אהוב באמת, ללא תחושת לחץ או צורך "להיות בסדר", והוא ירגיש מספיק בטוח כדי לשתף פעולה ולתקשר.

מדוע הילד נמנע ממפגש משותף עם ההורה?

במקרים רבים הילד ממש לא מעוניין להשתתף בפעילויות משותפות עם ההורה, כמו צפייה בטלוויזיה או משחק כדורגל. אליעד כהן מסביר שהסיבה היא מתח וחשש מביקורת שהילד חווה כשהוא במחיצת ההורה. הילד מזהה שכל מפגש או שיחה הופכים במהרה למקום שבו הוא נתון לשיפוט ולחץ לשינוי. כתוצאה מכך הוא בוחר להתרחק כדי להימנע מהתחושות הקשות הללו.

האם טיפול חיצוני יפתור את בעיית חוסר התקשורת?

לעיתים הורים מציעים לילד טיפול מקצועי, אבל אליעד מסביר שזה לא תמיד עוזר כאשר הילד מסרב לשתף פעולה. אם הילד מרגיש שהטיפול נועד "לתקן" אותו, הוא ידחה זאת. הפתרון הוא להעניק לילד תחושת אהבה וקבלה ללא תנאי בבית, ורק אז הוא עשוי להיפתח לרעיון הטיפול.

מה לעשות כשהילד לא רוצה לדבר עם אף אחד?

גם כשנראה שהילד אינו רוצה לדבר עם אף אדם, אליעד מציין שתמיד יש גורם כלשהו או מישהו שאיתו הילד מרגיש בנוח - למשל, מחשב, טלוויזיה או חיית מחמד. הסיבה לכך היא שהילד אינו חש שיפוט מצידם. ככל שההורה מצליח לאהוב את עצמו יותר ללא תנאי, כך הוא יהיה מסוגל להעניק תחושת קבלה מוחלטת לילד, ויאפשר לו לחוש בנוח להיפתח גם בפניו.

איך נראית אהבה ללא תנאים כלפי הילד?

אהבה ללא תנאי כלפי הילד פירושה לקבל אותו בדיוק כפי שהוא, ללא כל רצון לשנות או לתקן אותו. אליעד מדגים זאת באמצעות גישה שלפיה ההורה אינו מתאכזב או כועס על הילד אם הוא אינו עומד בציפיות מסוימות. ההורה מעביר לילד תחושת רוגע וביטחון, ומאפשר לילד להרגיש שיש לו בסיס יציב של קבלה, דבר שמעודד את הילד לבטוח בהורה ולהיפתח אליו.

איך גורמים לילד להבין שהוא אינו "דפוק"?

אליעד מסביר כי כאשר ילד מרגיש "דפוק", אין תועלת להתווכח איתו באופן ישיר. במקום זאת, על ההורה לפתח אהבה וקבלה עצמית עמוקה עד כדי כך שזה ישתקף בשפת הגוף, בדיבור ובהתנהלות הכללית שלו מול הילד. הילד חש באופן פנימי אם ההורה באמת ובתמים לא רואה בו "בעיה", מה שיוביל בהדרגה לפתיחות ולביטחון עצמי מוגבר מצד הילד.

למה חשוב שההורה ישפר קודם כל את יחסו לעצמו?

כשהורה מתהלך בתחושת חוסר ערך עצמי, הוא מטיל על סביבתו, כולל על הילד שלו, את התסכול שהוא חווה. כאשר ההורה לומד למצוא שלווה פנימית ואהבה עצמית, הוא מפסיק לראות בילד "בעיה". הילד בתגובה מרגיש את השינוי ומתחיל להתקרב, מאחר שהקשר הופך להיות חיובי ונעים יותר.

מהי התועלת בקשר משוחרר וחופשי עם הילד?

אליעד מדגיש שקשר משוחרר מלחץ או ביקורת מאפשר לילד להיפתח ולשתף יותר. ההורה כבר אינו נתפס על ידי הילד כ"אויב" או "חוקר", אלא הופך לידיד אמיתי שניתן לסמוך עליו ולשתף אותו בכל דבר. מטרת העל של הדרכת הורים, לפי אליעד, היא ליצור קשר בריא ואמיתי שבו הילד מרגיש מוערך ונאהב ללא תנאים, וכך אפשר להתמודד יחד עם כל קושי בחינוך הילדים.
איך מזהים שהילד לא רוצה לדבר דווקא עם ההורים ולא עם כולם?

לעיתים הורים מרגישים שהילד כלל לא רוצה לשתף, אבל בפועל הוא כן מדבר עם חבריו. כשחבר שואל אותו "איך היה בבית הספר?" הוא עונה בחופשיות, בעוד שלהורה הוא לא עונה. המשמעות היא שהקושי אינו עצם הדיבור, אלא הדיבור עם ההורים דווקא. הילד מרגיש שקיימת ציפייה או ביקורת מצד ההורים, ולכן מעדיף להתרחק ולהסתגר.

למה הילד חושב שההורים מבקרים אותו?

כשהורים באים לשוחח עם הילד כדי "לברר מה מצבו" או "לעזור לו, " הילד שומע בין השורות כוונה לתקן אותו, לשנות אותו או להוביל אותו לאן שהוא לא רוצה. הוא מרגיש שהורה מסתכל עליו כאילו הוא בעייתי או "צריך טיפול." גם אם ההורים לא אומרים זאת מפורשות, הטון והגישה משדרים זאת. הילד קולט את התחושה הזו ונסוג.

איך תפיסת ההורה את עצמו גורמת לילד להתרחק?

לעיתים הורה אינו מרוצה מעצמו וחווה חוסר ביטחון או כישלון אישי כשהילד "לא לומד מספיק טוב" או "לא מתפקד כמו שצריך." כאשר ההורה קושר את הערך העצמי שלו להתנהגות הילד, נוצר מצב שההורה משדר לחץ וביקורת כלפי הילד. הילד חש אשמה או שיפוט, ולכן מעדיף שלא לשתף.

איך אהבה עצמית של ההורה עוזרת לילד לדבר?

בבסיס, כדי שהילד ייפתח לדיבור, חשוב שההורה יקבל את עצמו בלי תנאים. כשאדם אוהב את עצמו באמת, הוא לא תולה את הערך שלו במצב של הילד. כך גם קל לו יותר לאהוב את הילד בלי שום תנאי. ברגע שהילד מרגיש שאוהבים אותו בדיוק כפי שהוא, ללא לחץ וללא ניסיון "לתקן" אותו, הוא נרגע ומוכן לתקשר.

למה הילד נמנע מכל מפגש משותף עם ההורה?

במצבים בהם הילד ממש לא מעוניין בנוכחות ההורה - לא בכדורגל, לא בצפייה בטלוויזיה ולא בכל פעילות אחרת - הסיבה היא שהוא מזהה מתח ופחד מביקורת. הוא מרגיש שכל פעולה או שיחה הופכת מהר מאוד לשיפוט או ניסיון לשנות אותו. לכן, הוא מעדיף להתרחק כדי לא להיפגע.

האם טיפול חיצוני פותר את הבעיה כשאין שיתוף פעולה מהילד?

יש הורים שמציעים לילד "ללכת לטיפול" אבל הילד מסרב גם לכך. ברגע שהילד מרגיש שהטיפול נועד לתקן אותו או לשנות אותו, הוא לא רוצה לשתף פעולה. מה שהוא באמת צריך הוא להרגיש אהבה והבנה ללא תנאי, קודם כל מהבית, כך שירגיש בנוח להיפתח גם לאנשי טיפול, אם יחליט בכך.

מה עושים כשהילד לא רוצה לדבר עם אף אחד בכלל?

גם במצב בו הילד נמנע מכל אדם או מסגרת, שורש הבעיה זהה: הוא חושב שלא אוהבים אותו כמו שהוא, ומפחד להיתקל בביקורת. אולם תמיד יש משהו או מישהו שהילד מתקשר איתו - אולי בעל חיים, מחשב, או סדרת טלוויזיה. הילד בוחר במקומות בהם אינו מרגיש שיפוט או ציפייה. לכן, ככל שההורה לומד לאהוב את עצמו ללא תנאי, כך הוא מביא לקשר עם הילד אווירה מקבלת באמת, והילד עשוי להיפתח גם כלפי ההורה.

איך נראית אהבה ללא תנאים כלפי הילד?

אהבה ללא תנאים פירושה לקבל את הילד בדיוק כמו שהוא, מבלי לנסות לשנותו. ההורה אינו כועס ואינו מרגיש כישלון כשהילד אינו עומד בציפיות חברתיות או לימודיות. במקום זאת, ההורה מבין שזה הילד, וכך ההורה מסוגל לשדר לילד רוגע ואמון. הילד, בתמורה, חש שיש לו רשת ביטחון ומתחיל לבטוח באדם שמולו.

איך גורמים לילד להרגיש שהוא לא דפוק?

אם הילד חושב על עצמו "אני דפוק" או "כולם חושבים שאני דפוק, " אין טעם להתווכח איתו ישירות או להוכיח לו אחרת בכוח. יש צורך בגישה עמוקה יותר: אם ההורה עצמו באמת מאמין שהילד אינו דפוק (ואם ההורה באמת אוהב את עצמו ואת המציאות ללא תנאים), אז הדבר ישתקף בדיבור, בשפת הגוף ובכל מפגש משותף. הילד ירגיש שהוא באמת מקובל. בעזרת העמקת הקשר באופן הדרגתי, הילד ילמד לבטוח בהורה ולהיפתח.

למה חשוב קודם כל לשפר את היחס של ההורה לעצמו?

כשאדם מתהלך עם תחושת חוסר ערך עצמי, הוא צפוי "להפיל" את התסכול על סביבתו, כולל על ילדו. בהרגשתו, הילד "מקלקל" לו את ההצלחה או את הדימוי האישי. אך מרגע שההורה עצמו לומד למצוא שלווה וחיבור פנימי, הוא כבר לא רואה בילד "בעיה" שמשפיעה על ערכו העצמי. ילד שחש בהורה שלווה פנימית ואהבה כנה, ירצה מטבעו להתקרב.

מהי התועלת בקשר חופשי ומשוחרר עם הילד?

כאשר הילד מרגיש ביטחון בכך שההורה לא בא "לשפוט, " "ללחוץ" או "לבקר, " הוא יתחיל לדבר ולשתף. ההורה יהפוך בהדרגה לאדם שהילד מרגיש בנוח לפרוק אצלו כל מה שעובר עליו. במקום להרגיש שההורה הוא "אויב" או "חוקר, " הוא יראה בו ידיד אמת. זו המטרה החשובה ביותר בהדרכת הורים: לבנות מערכת יחסים קרובה, שבה הילד מרגיש מוערך, ואפשר לטפל יחד בבעיות בחינוך הילדים.
היו היה הורים ולהורים היה ילד והילד היה בעיניהם בעייתי בעיניהם זאת אומרת שאלו את הילד מה שלומך אמר הכל טוב שאלו את ההורים מה שלום הילד אמרו "תקשיב מצבו גרוע" עד כאן הבנו הבנו, בקיצור ההורים מבחינתם חשבו שהילד בעייתי יש לו בעיות חברתיות רגשיות מה שזה לא יהיה מפה לשם משם לפה ההורים רצו לעזור לילד רצו לעזור לו, באו לילד שאלו אותו "מה שלומך מה קרה מה קורה איתך בבית הספר" לא מעוניין לדבר לא מעוניין לשתף לא מעוניין לדבר איתם לא מעוניין לשתף אותם מה לעשות איך לפרוץ את זה.

אז איך בודקים את זה איך ניגשים לזה ההורים אומרים אני בא לשאול את הילד איך היה לך בבית הספר היום מה עשית הוא לא מוכן לדבר איתי, איך לפרוץ את זה הוא לא מוכן לדבר על שום נושא בכלל הוא לא רוצה לדבר על שום דבר הוא לא מוכן לשתף פעולה.

ש: להציע לו לעשות מה שהוא אוהב.

אליעד: הוא לא רוצה לעשות שום דבר איתך הוא לא רוצה לדבר איתך לא רוצה לראות אותך.

ש: לשים אותו בטיפול.

אליעד: הוא לא רוצה ללכת לטיפול.

ש: מה אין לו איזה משהו שהוא אוהב שהוא רוצה לעשות.

אליעד: לא הוא לא רוצה איתך לעשות שום דבר הוא משחק כדורגל איך שאתה בא להצטרף הוא אומר לך "אני לא רוצה לא בא לי לשחק כדורגל" הוא אוהב לראות טלוויזיה אתה בא לשבת לידו הוא אומר "אני רוצה ללכת לחבר" הוא לא רוצה להיות במחיצתך.

ש: כי הוא חושב עוד פעם על התנאים.

אליעד: רגע לא איך ניגשים לזה שנייה תנשמו, קודם כל שאלה ראשונה האבא אומר "הוא לא רוצה לדבר איתי אין אני שואל אותו הוא לא עונה לי, אוקי תגיד לי אם חבר שלו היה אומר לו בא לך להיפגש הוא היה אומר לו כן? כן, ואם חבר שלו היה אומר לו תגיד לי מה איך היה לך בבית הספר היום הוא היה עונה לו? היה עונה לו" זאת אומרת שקודם כל הוא לא רוצה לדבר איתך זה לא שהוא לא רוצה לדבר הוא לא רוצה לדבר איתך זה לא שהוא לא רוצה לשחק הוא לא רוצה לשחק איתך דווקא אתה, למה דווקא איתך כי כשהוא משחק איתך הוא שומע בצלילים את כל המחשבות השליליות שאתה חושב עליו שהוא דפוק שהוא בעייתי שהוא צריך טיפול זה מה שהוא שומע באוזן.

למרות שאתה לא אומר לו את זה אבל הצורה שאתה שואל אותו איך היה בבית הספר זה לא כמו חבר ששואל אותו איך היה לך בבית הספר, אותו יום אותה שעה אם עכשיו חבר שלו יגיד לו איך היה לך בבית הספר הוא יענה לו לך הוא לא יענה זאת אומרת יש בעיה באיך שאתה שואל אותו. עכשיו מה פשר העניין פשר העניין הוא שכשחבר שלו שואל אותו איך היה לך בבית הספר הוא לא מצפה ממנו לכלום הוא באמת התעניין הוא אומר "ואיך היה לך בבית הספר" סתם מדבר איתו כשאתה שואל אותו איך היה לך בבית הספר אתה שואל אותו מתוך ציפייה אתה מאוכזב ממנו אתה מתוסכל ממנו ואתה לא באמת אוהב אותו, אתה שואל אותו איך היה בבית הספר כדי להוביל אותו איפשהו כדי לשנות אותו או כדי לתקן אותו מה שבעבר עשית את זה ולכן הוא חושב שזה מה שאתה זומם היום.

עכשיו זה ממה נובע מזה שאתה לא אוהב את עצמך בלי תנאים אתה בן אדם ואתה לא אוהב את עצמך בגלל הילד שלך אתה אומר "אם הילד שלי לא מספיק לומד טוב אז אני אבא לא טוב אם הילד שלי לא לומד טוב אני כישלון, אם הילדה שלי לא ככה וככה אז אני ככה וככה" אתה קודם כל לא אוהב את עצמך אחר כך אתה מאשים אותו בזה שאתה מרגיש רע עם עצמך שאתה לא אוהב את עצמך ואז מי האויב שלך הוא כי זה שהוא לא לומד זה עושה לך רע נכון זה לא אתה בעייתי הוא בעייתי.

זאת אומרת שכשאתה קם בבוקר ואתה שואל את עצמך האם אני מרוצה מהחיים או לא והמוח אומר לך "לא כי הילד שלי לא לומד בבית הספר" בעצם אתה שונא את עצמך אתה כועס על עצמך אתה בביקורת על עצמך ואז אתה בביקורת על עצמך אז מי אשם בזה הוא כי הוא לא למד בגלל שהוא לא למד אתה שונא אותו בגלל שאתה שונא אותו הוא חווה את זה כביקורת שלך והוא לא רוצה לדבר איתך.

ולכן אתה צריך בתור התחלה למצוא את הדרך לאהוב את עצמך קודם כל אתה צריך לאהוב את עצמך, אתה צריך למצוא את הדרך שגם אם הילד שלך יהיה לא יעבוד לא זה לא כלום אתה אוהב אותו לא תצליח בעיה שלך זה מה יש לך לטיפול איך אתה יכול לאהוב את עצמך, אחרי שאתה אוהב את עצמך עכשיו אתה יכול לאהוב אותו קודם כל תאהב אותו בלי תנאים עכשיו תנסה להיות חבר שלו אבל באמת תנסה להיות חבר שלו חבר שלו כמו חבר לא חבר כמו מישהו שמנסה להעביר ביקורת כשאתה מדבר איתו אתה באמת חווה שאתה חבר שלו או שאתה חבר שלו בשביל משהו.

הבנו בן אדם רוצה לקבל אהבה אבל הוא לא רוצה בתמורה לתת זאת אומרת הוא לא רוצה להרגיש שהוא מחויב, הילד מאוד רוצה שתאהב אותו עד לרמה שהוא מרגיש שהוא צריך לשלם יותר ממה שהוא רוצה לתת זה העניין ולכן אם הילד שלך לא רוצה לדבר איתך רוב הסיכויים זה כי הוא לא רוצה לדבר איתך.

עכשיו מה קורה אם הילד לא רוצה לדבר עם אף אחד התשובה היא בדיוק את אותה תשובה זה לא שהוא לא רוצה לדבר עם אף אחד הוא לא רוצה לדבר עם אנשים כי הוא חושב שהם ישפטו אותו שהם לא יאהבו אותו, גם ההוא שלא רצה לדבר עם אף אחד רצה לדבר עם החתול למה כי הוא רצה לדבר עם המחשב רצה לדבר עם הטלוויזיה למה הכוונה היא אינטראקציה כי הוא אומר "היא אוהבת אותי איך שאני הטלוויזיה היא משעשעת אותי היא לא מבקשת כלום מתאים לי" זאת אומרת יש ישויות שהוא כן אוהב אותן.

עכשיו ככל שאתה תאהב את עצמך יותר בלי תנאים יהיה לך יותר קל לאהוב מישהו אחר בלי תנאים ויהיה לך יותר קל לתקשר איתו כי אתה תוכל לתת לו את מה שהוא רוצה, אם חושב שהוא דפוק ואז הוא לא מוכן לדבר עם אף אחד כי הוא חושב שהם חושבים שהוא דפוק אז אם אתה תאהב את עצמך בצורה אינסופית באופן יחסי אז אתה תהיה מסוגל ממש לאהוב אותו בלי תנאים ואז אתה תוכל לגרום שאיתך הוא ירגיש שהוא לא דפוק.

זאת אומרת למרות שעם כל האנשים בעולם הוא ירגיש שהוא דפוק איתך הוא ירגיש שהוא לא דפוק ולמרות שעם כל האנשים הוא יפחד לדבר אפילו להגיד להם שלום כי הוא אומר הם חושבים שאני דפוק מרוב שאתה אוהב אותו הוא ירגיש שאתה לא באמת חושב שהוא דפוק אתה חושב שהוא לא דפוק והוא ידבר איתך אבל זה תלוי בכמה אתה באמת תחשוב שהוא לא דפוק, אתה צריך להיות בטוח שהוא לא דפוק יותר ממה שהוא בטוח שהוא דפוק עד כדי כך שכשהוא ידבר איתך הוא לא יוכל הוא יהיה בטוח שהוא לא דפוק וזה איך אפשרי שאתה ממש אוהב אותו וזה איך אפשרי שאתה ממש אוהב את המציאות באופן כללי או משהו כזה.

כי אם אתה לא ממש אוהב את המציאות אז אתה לא ממש אוהב אותו ואז אם הוא עצמו בן אדם שיש לו בעיות רגשיות נגיד והוא חושב שהוא דפוק בלי קשר אליך ואתה גם חושב שהוא דפוק בלי קשר אליו כי אתה חושב שאתה דפוק בגללו וגם בלי קשר אליו, אתה חושב שאתה דפוק בלי קשר אליו ואתה חושב שאתה דפוק גם בגללו והוא חושב שהוא דפוק גם בלי קשר אליך אז הוא חושב שהוא דפוק גם בגללך ואז הוא לא רוצה לדבר איתך ואז נוצר יחסי איבה אבל אם אתה חושב שהכל מושלם בלי קשר לשום דבר ואתה חושב שהוא מושלם בלי קשר לשום דבר אז כשאתה מדבר איתו יש יותר סיכוי שתצליח לגרום לו להבין שהוא מושלם ואז הוא ידבר איתך. הבנו?
למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
למה קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים
... קשה לחנך ילדים? למה קשה בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא לחנך ילדים? טעויות בחינוך ילדים, חינוך ילדים נכון, אהבה ללא תנאים, אהבה עם תנאים, אהבה לילדים, להעיר לילד, ביקורת לילד, חינוך להורים למה קשה להורים לחנך ילדים? חינוך ילדים הוא אחד האתגרים המורכבים ביותר עבור הורים, בעיקר בשל הצורך לאזן בין שתי תפיסות שונות ... עם אתגרי החיים. חינוך ילדים אהבה ללא תנאים אהבה עם תנאים טעויות בחינוך ילדים איך לאזן בחינוך ילדים? ביקורת לילד למה קשה לחנך ילדים? החינוך לילדים הוא אתגר קשה, במיוחד כאשר מדובר במאבק פנימי בין עקרונות סותרים. ... הקושי המרכזי שמציב חינוך הילדים הוא המתח שבין שני סוגי אהבה: אהבה עם תנאים ואהבה ללא תנאים. בזוגיות, אהבה עם תנאים ... בצורה מאוזנת. חינוך ילדים אהבה ללא תנאים אהבה עם תנאים טעויות בחינוך ילדים איזון בחינוך ילדים עכשיו למה לחנך ילדים זה קשה למה זה קשה בהנחה שזה קשה, למה להורים קשה לחנך ילדים מה המהות של העניין? ש: הם פחות חווים כל דבר. אליעד: נניח אז הנושא כדלקמן יש ...
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים?
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים?
חינוך ילדים בדרך של אליעד כהן, איך לחנך ילדים בצורה בוגרת? איך לחנך ילדים להיות יותר חכמים? איך לחנך ילדים קטנים לחשוב בצורה נכונה? הדרכת הורים, הדרכה להורים, איך מחנכים ילדים להיות בוגרים? איך לחנך ילדים לחשוב בצורה בוגרת ונכונה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא כיצד ניתן לחנך ילדים לחשוב בצורה בוגרת ונכונה, ולהיות חכמים יותר מבחינה תפיסתית ורגשית. לדבריו, האתגר הוא להסביר לילדים מושגים מופשטים ועמוקים ... לילדים את כל התאוריות הגדולות מאחורי החשיבה הזו, אלא פשוט ליישם אותה בפועל במצבים יומיומיים. כיצד תרגול יום - יומי מסייע לחינוך ילדים לחשיבה נכונה? אליעד מדגיש את חשיבות התרגול היומיומי, שאינו מורכב מתאוריה גדולה, אלא מפעולות פשוטות שחוזרות על עצמן. לדבריו, כאשר ... מכך, הילד גדל עם חשיבה עצמאית, בוגרת וביקורתית, ומפתח את היכולת להבין את המציאות בצורה נקייה ומדויקת. בכך, הגישה שאליעד מציע לחינוך ילדים מאפשרת להורים ללמד את ילדיהם לחשוב בצורה מעמיקה ונכונה, גם מבלי להפוך את התהליך למסובך או לא מובן לילד. איך לחנך ילדים לחשוב נכון? הבדל בין עובדה לפירוש בחינוך ילדים הדרכת הורים לחשיבה ביקורתית איך להרגיל ילדים לחשיבה עצמאית? איך ללמד ילדים להטיל ספק? חינוך ילדים בדרך אליעד כהן איך לגדל ילדים חכמים ובוגרים? ...
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
... לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם עוד קטנים? רבים מההורים מתלבטים האם נכון לוותר לילדים בטענה ... לעשות, אך בוחר לא לעשות בגלל חוסר רצון, עצלנות או התנהגות לא ראויה - במקרים אלה הגישה של לוותר לו אינה נכונה, ואף עלולה לגרום לילד נזק ממשי. למשל, ילד שזורק חפצים על אנשים, צועק ללא סיבה או מתנהג בחוסר נימוס, זה לא משהו שייעלם מעצמו. אליעד טוען ... כאשר אין לכך הצדקה אובייקטיבית. אסור להסתמך על כך שהזמן יעשה את שלו או כשהוא יגדל הוא יבין לבד. יש לקחת אחריות מלאה ולחנך את הילד להתנהג באופן ראוי כבר מגיל צעיר, אחרת המחיר שישלם בעתיד יהיה גבוה מאוד. איך לחנך ילדים בצורה נכונה? מתי להציב גבולות לילדים? האם לוותר לילד קטן? כשהילד יגדל הוא יבין? איך להתמודד עם ילדים עקשנים? למה לא לוותר לילדים? האם ילדים צריכים גבולות? כשהוא יתבגר הוא יהיה מחונך, לוותר לו הוא רק ילד, לוותר לו כי הוא עוד ילד קטן, בעיות בחינוך ילדים, דילמות בגידול ילדים, האם להתעקש או לוותר לו? מריבות עם הילדים, חינוך ילדים בצורה בוגרת, איך לחנך ילדים בצורה נכונה? טיפים לחינוך ילדים, איך לחנך ילד להתנהג בצורה בוגרת? הורים וותרנים, האם לוותר לילדים? מתי לא לוותר לילד? איך להתנהג עם ילד שלא מקשיב? איך להתמודד עם ילדים חצופים? ילד בן שנתיים לא מקשיב, הצבת גבולות לילדים, להציב גבולות לילדים, סמכות הורית, הורים גמישים, הורים סמכותיים, ... מתבגרים, מרדנות אצל ילדים, טעויות חשיבה של אנשים מתבגרים, איך הכי נכון להתייחס לילד? למה להתייחס לילד בצורה בוגרת? איך לגדל ילדים מחונכים? חשיבה של בני נוער ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב? איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ההורים צריכים לפעול כאשר ילדיהם לא פועלים לפי ההנחיות או הציפיות שלהם. ... מסבירים את הדברים ולא מנסים לתמרן את הילד, הוא לא יראה בהם אויבים, אלא אנשים שמסייעים לו להבין את העולם טוב יותר. מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ובשאלה מה צריך לעשות הורה כאשר הילדים אינם פועלים על פי מה שנאמר להם. במיוחד כאשר ישנם חילוקי דעות בין ההורים על הדרך בה יש לחנך את הילדים, או כאשר הילדים לא פועלים על פי הציפיות של ההורים, גם אם יש הסכמה בין ההורים בנוגע לשיטה החינוכית. אליעד מציין כי התשובה לשאלה זו היא פשוטה יותר ... מרגיש שמונעים ממנו את חופש הבחירה, הוא יימנע מלהקשיב להורים ויפעל לפי רצונו, רק מתוך צורך להימנע מהצמצום שמטילים עליו ההורים. סיכום: איך לחנך את הילדים בצורה נכונה? כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל ... בצורה נורמלית, אלא גם מסייע לו לפתח את כישוריו השכליים וההבנתיים, כך שהוא יוכל להתמודד עם החלטות בעתיד בצורה מושכלת. מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה צריך לעשות הורה כאשר הוא רואה שהילדים עושים חלק ממה שהוא אומר, ההורה רוצה שהילדים יעשו דבר אחד והילדים עושים דבר אחר בפרט אם ... שצד אחד מההורים חושב שצריך לעשות ככה וצד אחר חושב שצריך לעשות ככה ואז הילדים נמצאים באיזה בלבול ובפרט שגם אם שני ההורים מסכימים איך צריך לחנך את הילדים עדיין הרבה פעמים הילדים עושים אחרת והשאלה הנשאלת היא זה מה לעשות ואיך לחנך את הילדים בצורה נכונה והתשובה לשאלה הזאת היא יותר פשוטה ממה שנדמה. כאשר ההורים הם חמורים דהיינו, הם מתעסקים כל הזמן במה לעשות ובמה לא לעשות אז גם שיטת החינוך ... אם ההורים הם בני אדם חושבים והם מחנכים את הילדים שלהם בצורה שהם מחנכים בני אדם אז גם הילדים מתנהגים כמו בני אדם. אני אסביר מה אני מתכוון לחנך ילד פירושו לחנך אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה ... מה ההיגיון שלך אומר, למה אתה חושב ככה למה אתה חושב אחרת וכו ולהוביל את המחשבה של הילד שהוא עצמו יגיע למסקנה הנכונה מה צריך לעשות. זה נקרא לחנך את הילד כמו שמחנכים בן אדם וכאשר מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה ...
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים איך לחנך ילדים בצורה נכונה? ההבנה הבסיסית בחינוך ילדים היא שכשאנו רוצים לדעת איך לחנך את הילדים שלנו בצורה טובה, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד עם עצמו ולהיות מודל לחיקוי. מה הקשר בין חינוך עצמי לבין חינוך ילדים? הילדים שלנו סופגים לא רק את מה שאנו אומרים, אלא גם את מה שאנחנו עושים. אם אנחנו כועסים, עצלים או לא אחראיים, אז סביר להניח שגם הילדים ... יראה איך להתמודד גם עם קשיים משלו. ילדים לומדים הרבה יותר ממה שנראה לעין. לסיכום הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. כאשר ההורה מתמודד עם הבעיות האישיות שלו ומשתדל לשפר את עצמו, הוא יכול להיות מודל חיובי לילדיו וללמד אותם איך ... שלהם. החינוך הוא לא רק תהליך של העברת ידע או ערכים, אלא גם תהליך של התפתחות אישית של ההורה עצמו. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך איך לחנך ילדים בצורה נכונה? הדרך הטובה ביותר לדעת איך לחנך את הילדים שלך היא לא על ידי השתתפות בקורסים של הדרכת הורים או ללמוד את כל מה שקשור לחינוך. הדרך הנכונה היא להתחיל בחינוך עצמי. אם אתה רוצה לדעת איך לחנך את הילדים שלך, אתה בעצמך צריך להיות מחונך, וללמוד איך לתפקד באופן חיובי ולהיות מודל לחיקוי. הילדים שלך מושפעים ממך. אם אתה כעסן או עצלן, סביר להניח ... לשלוט בכעסים שלך. אל תבקש מהילד להיות אחראי אם אתה לא עצמך דואג למלא את התחייבויותיך. אם אתה רוצה לגרום לילד שלך להיות בוגר, אחראי ורגוע, עליך להסתכל בעצמך ולהבין איפה אתה לא עומד באותם עקרונות. מה אפשר ללמוד מהילד שלך? הילד שלך הוא השתקפות שלך, לא ... שלך יראה את ההתמודדות שלך וילמד ממך איך להתמודד גם עם הקשיים שלו. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. אם תתמודד עם הבעיות שלך, תוכל להעניק לילדיך את הכלים להתמודד גם עם שלהם. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך בעיות משמעת אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, למה הילד שלי אלים? מהו חינוך טוב? איך לגרום לילד להיות אחראי? איך לגרום לילד להיות בוגר? איך לגרום לילד להיות מסודר? איך לגרום לילד להיות רגוע? איך לגרום לילד לפתח ביטחון עצמי? איך לגרום לילד לעשות שיעורים? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך להצליח בחינוך הילדים? טיפים להורים, בעיות משמעת של ילדים, התנהגות אלימה של ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחלק עצות לאחרים? איפה ללמוד הדרכת הורים? איך להיות הורים טובים? ...
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים איך ... הכרחי כדי להגיע לאחדות? נושא נוסף שאליעד דן בו הוא האם חייבים לחנך ילדים לנפרדות כדי שיגיעו מאוחר יותר להבנת האחדות. הוא טוען ... הטובה ביותר לחנך ולשמור על אמינות כלפי הילד. לסיכום, כיצד לחנך ילדים נכון? אליעד טוען שהחינוך הנכון והיעיל ביותר הוא ללמד ... וללמד את הילד לחוות את המציאות בצורה מורכבת ועמוקה יותר. איך לחנך ילדים נכון? מה זו דוגמה אישית בחינוך ילדים? איך להציב גבולות לילדים? האם חייבים לחנך לנפרדות כדי ...
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 1
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך נכון, באופן כללי, ושל חינוך ילדים, באופן פרטי. ויתבאר, מהו חינוך ילדים נכון? ואיך לחנך ילדים בכלל וילדים עקשנים ילדים בעייתיים בפרט? ויתבארו שיטות לחינוך ילדים. וכמובן מהי השיטה הטובה ביותר לחינוך ילדים? ויתבאר גם, איך לגדל ילדים מאושרים? ועוד. ואת עניין חינוך הילדים, ניתן לתאר לנתח ולהגדיר אותו, בכל מיני צורות. וכאן נבחר לנתח את עניין חינוך הילדים, כתהליך של מכירה. שבו, ההורה של הילד, הוא המוכר. הילד, הוא הקונה. והמוצר שאותו ההורה מנסה למכור לילד, הוא צורת התנהגות צורת חשיבה וכיוב, שאותה ההורה מנסה לחנך את הילד. כי מי שיתבונן על חינוך ילדים בעין פקוחה יראה, כי בעצם, יש כאן שתי ישויות שונות. שלכל אחת מהן, יש תודעה עצמית ובחירה חופשית עצמאית. והישות הראשונה, היא ההורה המחנך. והישות השנייה, היא הילד שאותו רוצים ומנסים לחנך. וחינוך ילדים, הוא תהליך, שמנסה לקחת תובנה כלשהי של ההורה, ולחנך את הילד. דהיינו, ההורה מנסה לקחת את צורת המחשבה שלו, והוא רוצה שהילד יאמץ את צורת ... עצמו, ולא בזכות ההורים שלו. ובפרט אז, הילד מתמקד בכך, שההתנהגות שלו, תבוא מתוך עצמו, ולא מתוך מה שאומרים לו. ולכן, בפרט בגיל ההתבגרות, קשה יותר לחנך ילדים. כי הילדים רוצים לפעול מתוך זהות עצמית של עצמם, ולא לפי מה שאומרים להם. ולכן, דווקא בגיל ההתבגרות של הילד, דווקא אז תהליך חינוך הילדים, הוא תהליך של מכירה לכל דבר ועניין. כי ההורה, אמור למכור את הרעיון שלו, ... את מה שאומרים לו, רק בגלל שאומרים לו. אלא, לעשות את מעשיו, מתוך זה, שהוא עצמו יסכים באופן אישי, עם מה שאומרים לו לעשות. ובכל מקרה, הרעיון הוא, שחינוך ילדים, הוא תהליך של מכירה לכל דבר ועניין. שבו, ההורה הוא המוכר, שהוא מנסה למכור לילד שלו את הרעיון ואת המסר שהוא מנסה להעביר לו. והילד, הוא בעצם קונה פוטנציאלי. כי הוא יכול לקנות או לא לקנות את המוצר. וחינוך ילדים נכון, בכל שלב שהוא, עובד בדיוק כמו תהליך מכירה נכון, לכל דבר ועניין. ונחדד ... משא ומתן לכל דבר ועניין. שבו, גם הילד מנסה לשכנע את ההורים שלו, שהם יקנו ממנו את צורת החשיבה שלו כילד וכולי. והמסר הוא פשוט: מי שרוצה לדעת איך לחנך ילדים בצורה נכונה, צריך להתייחס ולנתח את תהליך חינוך הילדים, בדיוק כמו שמנתחים תהליך של: מכירה ללקוח גישור הסכם שלום וכיוב. כי יש ... ואז ממילא, העבד רוצה להתמרד נגד המלך. והילד, רוצה לפגוע ברגשות של ההורה. שבחוויה שלו כילד, הוא (ההורה), מתנשא עליו כל הזמן. ולכן כנל, תהליך של חינוך ילדים, הוא בדיוק כמו תהליך של מכירה ושל משא ומתן, לכל דבר ועניין. ומי שחושב שחינוך ילדים, הוא תהליך, שבו, הוא המלך, שהוא נותן את ההוראות ואת הפקודות לעבד שלו, אז ... שהילד שלו מחויב להקשיב לו, הרי שההורה משדר את זה לתת המודע של הילד שלו, והילד בתת המודע שלו, רוצה להתמרד נגד ההורה שלו. ולכן כנל, תהליך נכון של חינוך ילדים, אמור להיות בדיוק כמו תהליך מכירה משא ומתן גישור הסכם שלום, לכל דבר ועניין. ... וכל הדברים האלו, צריך לתת עליהם את הדעת, כאשר מנסים למכור למישהו משהו, או בתהליך של שכנוע אנשים, או אפילו בתהליך של שכנוע עצמי, וגם בתהליך של חינוך ילדים. ובמאמר מוסגר נאמר, כי כל מה שנכון לגבי חינוך ילדים, נכון גם לגבי חינוך עצמי. וחינוך עצמי פירושו, כאשר האדם מנסה לחנך את עצמו. ... נגד הרצון שלו, ועושה גם דברים שפוגעים בו. רק כדי להרגיש שהוא חופשי לעשות כרצונו, ושהוא לא מחויב לעשות שום דבר. והרעיון הוא, שכל מה שנכון לגבי חינוך ילדים, נכון גם לגבי אדם שרוצה לחנך את עצמו לעשות משהו. והאדם צריך לזהות בתוכו, את ...
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 1
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 1
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 1 איך לחנך ילדים בלי לעשות להם רע? אליעד כהן מסביר לעומק את המושג חינוך ילדים, ומבהיר תחילה שהמונח חינוך תמיד מתייחס לסיטואציה שבה יש התנגשות ... לעשן, הוא חייב להגביל את עצמו. אם הוא לא יהיה מוכן לפגוע בעצמו, כלומר, להרגיש רע כלשהו בכך שימנע מעצמו את הסיגריות, הוא לעולם לא יפסיק לעשן. מה רבי נחמן מברסלב אומר על חינוך ילדים? אליעד כהן מצטט את רבי נחמן מברסלב, בשיחות הרן, שאומר כי מסוגל לבנים לבלי להיות דבוק בהם ולשעשע בהם בכל פעם. כלומר, רבי נחמן מסביר שכדי לגדל ילדים בצורה נכונה, יש לשמור על מרחק מסוים מהילד. להיות צמוד מדי לילדים, ... שהם מזדהים איתם ומרגישים רע כשהם מצמצמים את הרצון שלהם. ההורה חושב לעצמו: למה שאעשה לילד שלי רע עכשיו, אם ממילא בעתיד הוא יסבול? אליעד מציין שזו טעות, מכיוון שאם לא תחנך את הילד עכשיו, הוא בהכרח יסבול הרבה יותר בעתיד. האם להורים יש אחריות מוחלטת ... אישית לקחת שליטה על חייו, בלי להאשים את ההורים או את הסביבה. גם אם הסבל בא מההורים או מהסביבה, מבחינת הילד המתבגר, עליו ללמוד להתמודד עם המציאות ולחנך את עצמו. איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? האם מותר לחנך ילדים מתוך כפייה? איך להתמודד עם בעיות התנהגות של ילדים? מהי תסמונת הילד המוכה? האם להאשים את ההורים בבעיות שלי? מה זה ...
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
... כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן חא קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב מה הקשר בין כבוד, גאווה ... פנימית שבה המטרות הן לא בהכרח חיוביות, ואם אדם לא לומד איך להתמודד עם הכבוד כראוי, הוא עשוי למצוא את עצמו בקונפליקט פנימי שמשפיע על האמונות וההתנהגות שלו. האם אפשר לחנך ילדים בלי לדעת להילחם באגו? לסיום, אליעד מבקש להדגיש את הצורך בהבנה עמוקה של האגו והכבוד, במיוחד בהקשרים של חינוך ילדים. הוא מציין כי לחנך ילדים לכבוד ועבודה על האגו, זהו אתגר לא פשוט, אבל חייב להיות חלק מהחינוך, כך שימדו את הערכים האלה בצורה נכונה. כבוד גאווה ענווה אגו חינוך ילדים רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: לחנך ילדים, חרדות של ילדים, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, אתגרים בחינוך ילדים, גידול ילדים, איך לגדל ילדים מאושרים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חינוך ילדים, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...

הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: חרדות של ילדים, לחנך ילדים, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: גידול ילדים, מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, הדרכה להורים, טיפול בבעיות בחינוך ילדים בנושאי לחנך ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1445 שניות - עכשיו 01_07_2025 השעה 14:19:02 - wesi25