אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, ייעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, חינוך לילדים, אהבה עצמית של ילדים, בעיות התנהגות ילדים עקשנים, איך עוזרים לילד לא לפחד, ילדים בטיפול רגשי, התנהגות ילדים, ילדים עם דמיונות תחושות של עכבישים, לגדל ילדים, איך לחנך ילדים קטנים, ילד שמזיק לעצמו לא במודע, יחסים הורים וחברים של הילדים, ילדים במתח נפשי עם צורך במתוק, ילדים מביאים שמחה, הלקאה עצמית אצל ילדים, ילדים מפחדים ממוות, הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, העלאת בטחון עצמי לילדים, חרדה חברתית בקרב ילדים, ייעוץ התנהגות ילדים, איך מחנכים ילדים להיות עצמאיים ואחראייים, גבולות לילדים, רגשות אשם אצל ילדים, אינטליגנציה רגשית אצל ילדים, הרצאות חינוך ילדים, מהו חינוך, חוויית הילדות, הרטבת לילה אצל ילדים, טיפול בחרדה אצל ילדים, אימון עסקי, איך לחנך ילדים בגיל קטן, איך עוזרים לילד לבטחון עצמי, ילד הגדל בפחד, איך מרגיש ילד עם הפרעת קשב, שכחה אצל ילדים, עונש חינוכי לילדים, ספרי ילדים לגיל הרך,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:29מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים
האם משפטי מוטיבציה חיוביים תמיד מועילים לילדים?

שימוש במשפטי מוטיבציה חיוביים לילדים יכול לחזק את ביטחונם העצמי ואת הערך העצמי שלהם, אך חשוב להקפיד שהמשפטים יהיו נכונים ומחוברים למציאות. משפטים שמגזימים ביכולות הילד, כמו "אתה סופרמן ואתה יכול לעוף באוויר", עלולים לגרום לתוצאה ההפוכה. ילד שישמע זאת עשוי להרגיש טוב לזמן קצר, אך כשינסה ויכשל, הוא יחווה נפילה כואבת בביטחון העצמי שלו. מצד שני, גם אמירות שמצמצמות את היכולת האמיתית של הילד או שמציגות אותו כמוגבל ללא צורך, עלולות להזיק לו ולמנוע ממנו להתפתח.

לכן, הדרך הנכונה היא להימנע משני הקצוות: לא להפריז בשבחים מוגזמים ולא להמעיט בערכו של הילד. משפטים מאוזנים כמו "תן לעצמך צ'אנס להצליח" או "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול" הם המשפטים הנכונים לשימוש, מכיוון שהם אינם יוצרים ציפייה לא מציאותית ולא מלחיצים את הילד, אלא מעודדים אותו להתנסות ולגלות את יכולותיו האמיתיות.

איך לעודד ילד שחושש מכישלון במבחן?

כאשר ילד חושש מכישלון במבחן, נטיית ההורים היא לומר לו משפטים כמו "אתה בטוח תצליח". הבעיה עם המשפט הזה היא, שאם הילד ייכשל בסופו של דבר, הוא יאבד אמון גם במשפטים הללו וגם בעצמו. הכישלון לאחר משפט מוטיבציה כזה עלול לגרום לו לחשוב שהוא חסר יכולת לחלוטין, וההשלכות עשויות להמשך גם לפעמים שבהן באמת תהיה לו יכולת להצליח. הילד פשוט יפסיק לנסות מחשש לחוות שוב כישלון.

הגישה הנכונה היא לעודד את הילד בעזרת משפטים מציאותיים וחיוביים שמעודדים מאמץ והתנסות, ללא הבטחת הצלחה ודאית. דוגמאות למשפטים כאלה הן:
  • "תן לעצמך צ'אנס להצליח."
  • "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול."
  • "תמיד יש אפשרות שתצליח יותר."
  • "לא משנה מה היה עד עכשיו, תמיד אפשר להשתפר."
  • "בוא תגלה את היכולות האמיתיות שלך."
כיצד לבנות ביטחון עצמי אצל ילד שמקבל ציונים נמוכים?

כאשר ילד מקבל באופן עקבי ציונים נמוכים, חשוב להדגיש לו שהמצב הקיים אינו חייב להישאר לנצח. המטרה היא לשכנע אותו שלמרות שהוא התקשה עד עכשיו, תמיד קיימת האפשרות להשתפר בעתיד. המסר צריך להיות שהוא לא חייב להישאר במצב של כישלון ושיש לו את היכולת והאפשרות להתפתח.

משפטים מתאימים לשימוש במקרים כאלה הם:
  • "לא משנה כמה הצלחת עד עכשיו, תמיד יש אפשרות להשתפר."
  • "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב."
  • "תמיד אפשר לגלות כמה רחוק אתה מסוגל להגיע."
  • "המאמץ שאתה עושה חשוב ומוערך."
  • "גם אם עד היום לא הצלחת, זה לא אומר שלא תצליח בעתיד."
חשוב להימנע ממשפטים שעלולים ליצור לחץ או תחושה של שיפוט שלילי על הילד, ולהדגיש שהמאמץ וההתנסות חשובים בדיוק כמו התוצאה הסופית.

מדוע משפטי מוטיבציה לא מציאותיים מזיקים לביטחון העצמי של ילדים?

ילד ששומע משפטי מוטיבציה לא מציאותיים, כמו "אתה יכול הכול", עלול לאמץ אותם לזמן קצר. אך כשהוא ייתקל במציאות המנוגדת להבטחה הזו, הביטחון שלו ייפגע משמעותית. לדוגמה, ילד ששמע "אתה בטוח תצליח במבחן" ובסוף נכשל, עלול להסיק שהוא לא מספיק טוב ושאין לו את היכולת להצליח בעתיד.

ההשפעה המצטברת של המשפטים הלא מציאותיים על הילד היא שהוא עלול להפסיק לנסות ולהתמודד עם אתגרים חדשים, גם כאשר יהיו לו הכישורים והיכולת להצליח. סיפור הפיל הוא דוגמה מפורסמת לכך: הפיל הקטן האמין שהוא יכול לברוח אך נכשל שוב ושוב, וכשהוא גדל כבר הפסיק לנסות, אף על פי שהיה לו את הכוח להצליח. הכל החל ממשפטי מוטיבציה לא מציאותיים שהוא האמין בהם, שהובילו לכישלון ואיבוד האמון העצמי.

מהי הדרך הנכונה לנסח משפטי מוטיבציה לילדים?

כדי להימנע מהנזקים שעלולים להיגרם ממשפטי מוטיבציה לא מציאותיים, חשוב לנסח משפטים שמעודדים את הילד להתמודד ולהתנסות, אך אינם מבטיחים הצלחה מראש. הניסוח צריך לעודד התפתחות אישית, מאמץ וחקר עצמי, בלי ליצור לחץ או ציפייה לא מציאותית.

דוגמאות למשפטי מוטיבציה יעילים ונכונים הן:
  • "אתה לא יודע עד כמה אתה מסוגל."
  • "בוא תבדוק שוב את הגבולות שלך."
  • "תמיד אפשר להשתפר."
  • "המאמץ שלך הוא חלק מההצלחה."
  • "אתה תמיד יכול לנסות עוד פעם אחת."
משפטים מסוג זה הם הדרך הנכונה לחיזוק הביטחון העצמי, לחשיבה חיובית ולבניית הערך העצמי של ילדים בצורה ארוכת טווח ובריאה, כי הם יוצרים תחושת אמון עצמי בלי לייצר אכזבות מיותרות.
האם כדאי לעודד ילד במשפטים חיוביים גם כשהם לא נכונים?

לעודד ילד בעזרת משפטי מוטיבציה חיוביים זה דבר טוב, אבל חשוב שהמשפטים יהיו נכונים ומחוברים למציאות. לומר לילד שהוא "סופרמן ויכול לעוף באוויר" אולי יחזק לו לרגע את הביטחון, אך ברגע שהוא ינסה וייכשל, זה יהרוס לו את הביטחון העצמי באופן מוחלט. מנגד, לומר לילד שהוא מוגבל או שאינו יכול לעשות משהו שהוא כן יכול, גם זה בעייתי, כי זה מגביל את הפוטנציאל שלו. לכן, צריך להימנע משני הקצוות - לא לשבח באופן מוגזם ושקרי, וגם לא להקטין או להגביל אותו שלא לצורך.

איך לעודד ילד שפוחד מכישלון במבחן?

כאשר ילד מפחד להיכשל, המשפט "אתה בטוח תצליח" אינו פתרון נכון, כי אם הוא ייכשל בפועל, הוא עלול לאבד אמון לא רק במשפטי העידוד שנאמרו לו, אלא גם בעצמו ובסביבה. משפט כזה אומנם נותן ביטחון רגעי, אבל יוצר לחץ וסטרס סמוי. הילד לומד שאם אמרו לו שהוא בטוח יצליח ובכל זאת נכשל, אז אולי הוא באמת חסר יכולת, והאמון שלו נפגע קשות. מצב כזה עלול לגרום לכך שבעתיד, גם כשהילד יוכל להצליח באמת, הוא כבר לא ינסה כלל, מחשש לחוות שוב כישלון כמו בפעמים הקודמות.

הדרך הנכונה היא להשתמש במשפטים מציאותיים יותר, כגון:
  • "תן לעצמך צ'אנס להצליח."
  • "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול."
  • "תמיד יש אפשרות שתצליח יותר."
  • "לא משנה מה היה עד עכשיו, תמיד אפשר להשתפר."
  • "בוא תגלה את היכולות האמיתיות שלך."
אלו משפטים שמעודדים את הילד לחשוב חיובי בלי לשקר, כי הם לא מבטיחים הצלחה מוחלטת אלא מאפשרים לו להתנסות, לנסות ולהתמודד.

איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד שקיבל ציונים נמוכים עד עכשיו?

כאשר ילד חווה כישלונות קודמים ומקבל ציונים נמוכים במקצוע מסוים, חשוב להעביר לו את המסר הברור שהמצב הנוכחי שלו אינו מחייב שיישאר כך תמיד. יש לומר לו שיש לו תמיד אפשרות להשתפר, ושהוא עדיין יכול לגלות יכולות חדשות. חשוב לא לומר לו דברים שיגרמו לו להרגיש לחץ או שיפוט שלילי, אלא להראות לו שהמאמץ חשוב לא פחות מהתוצאה.

משפטי מוטיבציה מומלצים לילדים עם קשיים לימודיים:
  • "לא משנה כמה הצלחת עד עכשיו, תמיד יש אפשרות להשתפר."
  • "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב."
  • "תמיד אפשר לגלות כמה רחוק אתה מסוגל להגיע."
  • "המאמץ שאתה עושה חשוב ומוערך."
  • "גם אם עד היום לא הצלחת, זה לא אומר שלא תצליח בעתיד."
למה משפטים שקריים של מוטיבציה עלולים לפגוע בביטחון העצמי של הילד?

כאשר ילד מקבל מסרים מוטעים של "אתה יכול הכול", הוא עשוי להאמין בהם לזמן קצר עד הרגע שבו המציאות תפריך אותם. ברגע זה, הביטחון שלו ייפגע באופן קשה. למשל, אם אומרים לילד "תאמין שאתה בטוח תצליח במבחן", והוא נכשל במבחן, הוא עלול להסיק מסקנות שליליות על עצמו ועל היכולות שלו. ההשפעה המצטברת של כישלונות אחרי משפטים שקריים היא אובדן האמון של הילד בעצמו, חוסר נכונות להתמודד עם אתגרים עתידיים, והפחתה משמעותית בביטחון העצמי ובערך העצמי שלו.

דוגמה נוספת לכך היא סיפור הפיל: כשהפיל היה קטן, הוא האמין שהוא יכול לברוח וניסה שוב ושוב, אך הוא נכשל בכל פעם. לאחר מכן הוא כבר הפסיק להאמין בעצמו, גם כשכבר גדל והפך לפיל חזק ויכול היה להשתחרר בקלות. הכל התחיל מכך שהפיל חשב חיובי באופן שקרי על יכולותיו, נכשל, ואיבד את האמון ביכולת שלו. באותו אופן, כאשר ילד מאמין בצורה לא מציאותית שהוא מסוגל לעשות משהו שאינו מסוגל לו באמת, הוא עלול להפסיק לנסות גם בעתיד, כשבאמת יהיה לו את הכוח והיכולת להצליח.

כיצד לנסח משפטי מוטיבציה לילדים בצורה נכונה?

הניסוח הנכון של משפטי מוטיבציה לילדים צריך להיות כזה שנותן מוטיבציה מבלי ליצור ציפיות לא מציאותיות. משפטי מוטיבציה יעילים לילדים הם כאלה שמעודדים את הילד לנסות, להתמודד ולהתאמץ, מבלי להבטיח לו מראש הצלחה מוחלטת.

משפטים נכונים לדוגמה:
  • "אתה לא יודע עד כמה אתה מסוגל."
  • "בוא תבדוק שוב את הגבולות שלך."
  • "תמיד אפשר להשתפר."
  • "המאמץ שלך הוא חלק מההצלחה."
  • "אתה תמיד יכול לנסות עוד פעם אחת."
לסיכום, כדי לחזק את הביטחון העצמי והערך העצמי אצל ילדים, ולהביא אותם לחשיבה חיובית, חשוב להשתמש במשפטי מוטיבציה שמעודדים ניסיונות חדשים, לא משפטים המבטיחים הצלחה מובטחת מראש. משפטים נכונים ישמרו על אמון הילד בעצמו, ימנעו אכזבות מיותרות ויחזקו את ביטחונו העצמי לטווח הארוך.
ש: האם להגיד לילד משפטים מעודדים חיוביים כדי לחזק אותו.

אליעד: כן למה לא?

ש: שהם לאו דווקא נכונים.

אליעד: מה זאת אומרת, רגע תאמין שאתה סופרמן שאתה יכול לעוף באוויר מה לדוגמה נגיד בא נראה מה בטוח נכון להגיד לילד "תקשיב אתה סופרמן אתה יכול לעוף באוויר" זה יתן לו המון ביטחון עצמי.

ש: לא הוא גם יודע שהוא לא.

אליעד: את פה בכלל אז אני שואל שאלה, עכשיו אם אתה תגיד לו אתה סופר מן אתה יכול לעוף באוויר זה יתן לו הרבה תחושת ערך כן עד שהוא ינסה ויפול נכון יפה אז זאת אומרת וודאי לנו שאם הוא בטוח לא יכול לעשות את זה למרות שאנחנו נפמפם לו את האגו למספר שניות עד שהוא ינחת בקרקע אנחנו לא נגיד לו את זה זה נכון יפה, להגיד לו "תקשיב אתה נכה אתה לא יכול ללכת" כשהוא יכול ללכת אנחנו כנראה גם לא נגיד לו כי אנחנו נגביל אותו נכון אז מה השאלה בעצם איפה השאלה אם לשקר אותו קצת מה השאלה אם זה לא נכון למה שנגיד לו.

ש: נניח הוא מפחד מאוד מהמבחן ואני רוצה לעודד אותו שלא יפחד הוא יצליח אתה תצליח כאילו נכון יש סיכוי שהוא לא יצליח להגיד לו את זה איך להגיד לו את זה.

אליעד: חכי את פה או לא פה.

ש: לא אמרתי לך שלא.

אליעד: אז אם את לא פה אני לא אדבר איתך כי אמרתי חכי את המשכת את השאלה, עכשיו היא אמרה אני רוצה לעודד אותו שלא יפחד שהוא יצליח וזה נכון אבל זה שקר כי אם הוא מפחד להיכשל יש שתי אפשרויות או לא משנה אם תיכשל או אתה בטוח תצליח, עכשיו היא רוצה לפתור את הבעיה רק דרך אתה בטוח תצליח ומה האמת שלהגיד למישהו אתה תצליח את מתישהו תסבלי הרבה יותר ההוא שקרא את השלט "אל תפחד אתה תצליח" אולי את מחזקת לו את הביטחון אבל אחרי שהוא יכשל פעם ראשונה פעם שנייה איבדת אותו אחר כך גם כשהוא יוכל להצליח הוא לא יגש למבחן כי אמרו לו שהוא יצליח וזה לא עבד אז גם כשיהיה בטוח שהוא יכול להצליח הוא לא יגש למה כי הוא אומר "אבל גם פעם חשבתי שאני יכול להצליח ולא הצלחתי נכשלתי" ולכן זה לא הניסוח הנכון.

אם ילד לדוגמה נגיד אומר "אני מפחד להיכשל במבחן, תקשיב תן לעצמך צ'אנס להצליח" זהו "בוא תנסה להצליח במבחן ותראה מה אתה יכול לעשות הכי טוב" לא יודע משפטים כאלה כאילו מי אמר תאמין בעצמך כאילו מה זה אומר תאמין בעצמך ואם הוא לא יצליח מה יקרה. את הבנת או לא הבנת או שלא מקובל עלייך התשובה מה התשובה הייתה?

ש: לנסח את זה קצת אחרת.

אליעד: נכון במשפטים שלא יוצרים לו סטרס שהוא חייב להצליח ולא משפטים שקריים אם אתה תשקרי אותו פעם פעמיים שלוש אין משמעות יותר למשפטים האלה ואז גם אין משמעות למשפטים גם הוא איבד אמון במערכת גם הוא איבד אמון בעצמו והכל בגלל שאמרת לו להאמין בעצמו במשהו שהוא לא יכול כשאת אומרת לו תאמין שתצליח והוא לא מצליח דפקת לו את כל רצף ההמשך. הבנו את זה פשוט אתה מסכים?

ש: רגע שנייה.

אליעד: מה את אומרת?

ש: אז מה היא בעצם צריכה לומר לו אתה תעשה את המאמצים האישיים שלך.

אליעד: מה הבעיה של הילד איך הכל מתחיל?

ש: שנגיד הוא מרגיש שהוא לא מצליח במקצוע מסוים וחשוב לנו לתת לו הרגשה שאם עד עכשיו הוא לא הצליח וכל הציונים שלו הם מאוד נמוכים זה עדיין לא אומר שהוא חייב להישאר במצב הזה ומאוד יכול להיות שהוא כן יכול להשתפר.

אליעד: אז אפשר לכתוב כשמוכרים למישהו לוטו מה כותבים לו בלוטו אתה יכול להצליח נכון ואם הוא לא יצליח אבל אתה יכול נכון.

ש: נכון.

אליעד: יפה "אתה יודע לא משנה מה קרה עד עכשיו אתה תמיד יכול להצליח יותר" או "תמיד תראה את האפשרות שלך להצליח עוד יותר" או "בוא תיתן לעצמך צ'אנס לגלות את היכולות שלך" זהו.

ש: או גם עצם זה שאתה עושה מאמץ ואתה לומד.

אליעד: היא מדברת על שילוט שזה משהו שצריך להתאים לכולם היא לא אומרת משהו פרסונלי לילד אם זה פרסונלי לילד אפשר להגיד לו משהו אחר אפשר להגיד לו "תקשיב תבין אתה בסדר איך שאתה אבל בא תנסה בא תראה" זה אם זה פרסונלי זה משהו אחר אנחנו צריכים איזה סלוגן כזה סלוגן שאומר "אתה לא יודע כמה אתה יכול" או "אתה תמיד יכול עוד" או "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב" או "מה שהיה אתה תמיד יכול שיהיה יותר טוב" משפטים כאלה לא משפטים של "אתה בטוח" בטוח אתה תדפוק אותו רוב האנשים שחושבים שלילי זה כי מתישהו הם חשבו חיובי לא עבד להם והם עברו לשלילי אתה מאמין בעצמך זה לא מצליח ואז אתה מפסיק להאמין בעצמך ואז גם כשאתה יכול אתה אומר אני לא יכול.

יש את הסיפור על הפיל נכון כשהוא היה קטן והוא רצה לברוח וניסה והוא לא הצליח ואז גם כשהוא גדל הוא לא הצליח למה כי הוא האמין בעצמו שהוא יכול הוא לא באמת יכל לברוח אבל הוא אמר אני אברח והוא לא הצליח ואז הוא אמר "טוב אני לא יכול" ואז גם כשהוא יכול הוא לא מנסה, הכל מתחיל בזה שהוא שיקר את עצמו שהוא חשב חיובי ברגע שהוא חשב חיובי הוא אמר אני יכול ואז הוא לא הצליח ואז נדפק. אמת או לא?
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מגשר משפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות עם ילדים, מריבות במשפחה, אימהות, אהבת אם לבנה, אהבת אם לילדיה, אימון משפחתי, יעוץ משפחתי, בעיות עם ההורים
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מגשר משפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות עם ילדים, מריבות במשפחה, אימהות, אהבת אם לבנה, אהבת אם לילדיה, אימון משפחתי, יעוץ משפחתי, בעיות עם ההורים
...תיאום ציפיות בין הורים לילדים? אליעד מציע פתרון מעשי: לשבת יחד ולברר מה הציפיות של כל אחד מהצדדים. לא להתמקד בפרטים הקטנים, אלא בדברים העמוקים ביותר - כמו למה אתה מצפה ממני? או מה אתה מרגיש שחסר לך באמת?. כשהצדדים יבינו באופן ברור את הציפיות אחד מהשני, יהיה אפשר להגיע לשורש האמיתי של הבעיות, ולמצוא פתרונות פרקטיים. למה אנחנו מאשימים דווקא את הקרובים לנו? אליעד מסביר שאנחנו נוטים להאשים את הקרובים לנו ביותר, מכיוון שהם נגישים לנו ואנחנו יודעים שהם...
שמיעת קולות בראש, הפרעת אישיות גבולית של ילדים, הילד שומע קולות בראש, סכיזופרניה אצל ילדים, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, סכיזופרניה פרנואידית, חינוך ילדים
...אומר שהקולות אומרים לו לעשות, וגם להחליף את המילה הוא למילה המחשבה שלך, וגם להוסיף את המילה אולי יכול לאותו המשפט. לדוגמה הילד אומר: הוא אומר לי ללכת. להפוך את זה ל: המחשבה שלך אומרת לך שאתה יכול אולי ללכת. או הוא אומר לי שאני צריך ללכת. להפוך את זה ל: הוא אומר לי שאני יכול ללכת. דהיינו, את המחויב, להפוך לאפשרי. המחשבה לא מחייבת אותך לעשות שום דבר, אלא זה רק אפשרי בלבד, ואתה רק יכול ללכת, אבל לא חייב ללכת. ועוד דוגמה: נניח שהילד אומר, הוא אומר לי...
צפייה בסרטים מצויירים, פיתוח חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? איך לחשוב בצורה יצירתית? איך להיות יצירתי? איך לפתח יצירתיות? סרטים לילדים, סרטי ילדים, סרטי אנימציה
צפייה בסרטים מצויירים, פיתוח חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? איך לחשוב בצורה יצירתית? איך להיות יצירתי? איך לפתח יצירתיות? סרטים לילדים, סרטי ילדים, סרטי אנימציה
...אלא יוכל לדמיין אפשרויות חדשות. מה החשיבות של הזדהות עם דמויות בסרט מצויר לפיתוח יצירתיות? עוד דוגמה שאליעד נותן היא התרגול של כניסה לתוך ראש הדמויות בסרט. הוא ממליץ לחשוב כיצד הוא עצמו היה פועל אם היה נמצא במצב של הדמות בסרט, ואז להשוות זאת לפעולה שהדמות בסרט עושה. אם הפעולה שהדמות עושה שונה ממה שהוא חשב לעשות, הצופה ישאל את עצמו למה הוא לא חשב על הפעולה הזאת בעצמו? השאלות האלו מאפשרות לו להיחשף לדרכי חשיבה חדשות ולפתח יצירתיות רבה יותר. התהליך...
מניעת אלימות נגד נשים, נשים מוכות, אופי של אישה מוכה, שוויון זכויות בין נשים לגברים, פמיניזם, יעוד האישה בעולם, אישה צריכה להביא ילדים, זכויות האישה, מעמד האישה, נשים עגונות, נשים דתיות במגזר הדתי, אפליית נשים
מניעת אלימות נגד נשים, נשים מוכות, אופי של אישה מוכה, שוויון זכויות בין נשים לגברים, פמיניזם, יעוד האישה בעולם, אישה צריכה להביא ילדים, זכויות האישה, מעמד האישה, נשים עגונות, נשים דתיות במגזר הדתי, אפליית נשים
...הסביבה בה אלימות יכולה להתקיים ולהימשך. הוא מציג דוגמה מפורטת של אישה מוכה בזוגיות, ושואל למה היא לא עוזבת? התשובה, לדבריו, נעוצה בתפיסת האישה את עצמה כחלשה או כמי שזקוקה לגבר על מנת לפרנס או לגדל ילדים. לדוגמה, הוא מתאר אישה שאומרת לעצמה שאינה יכולה גם להביא ילדים וגם לנהל קריירה, ומכאן נשארת בזוגיות אלימה כי היא חושבת שאין לה אלטרנטיבה. למה נשים נשארות במערכת יחסים אלימה? אליעד כהן מדגים דרך המקרה של אישה מוכה ומסביר כי אישה שנשארת במערכת יחסים...
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
...אותו לחזק אותו לתת לו ביטחון עצמי ערך עצמי, נכון זה דברים אבל מצד שני אתה גם כן משמיץ אותו ומשפיל אותו למה כי מה אתה אומר לו הרי טוב רק בתנאי שהכנת שיעורים כי אתה בעצם שותל לו במוח מחשבה שאם הוא לא יכין שיעורים זה לא מספיק טוב, ילד שעכשיו נגיד סתם מקשקש הוא מקשקש איך שבא לו ואז אתה מציב לו תנאים תצייר ככה וככה ואז אחר כך אתה אומר לו כל הכבוד לך שציירת יפה אתה כביכול בונה לו ביטחון עצמי אבל תוך כדי זה שאתה בונה לו ביטחון עצמי אתה גם כן שותל לו במוח...
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
...והרגשה של הגשמה עצמית. האם ההורים באמת אוהבים אותך ללא תמורה? התחושה שהורים נותנים הכל מבלי לקבל דבר בתמורה אינה נכונה לחלוטין. אליעד מדגיש כי ההורים אכן מקבלים מהילדים שלהם משהו בתמורה, גם אם הוא אינו חומרי או ברור לעין. לדוגמה, ההורים מרגישים פחות בודדים בזכות הילדים שלהם, ומקבלים משמעות וסיפוק מעצם היותם הורים. הם מתמלאים בשמחה ובגאווה כשיש להם ילד שהם יכולים להתגאות בו. לכן, לא נכון לחשוב שהורים מעניקים הכל לילדים בלי שום אינטרס או תמורה, כי...
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
...ולכן הוא מבצע פעולה הפוכה כדי לשמור על תחושת האינדיבידואליות. אז מהי הדרך להתמודד עם התנהגות כזו? הצעד הראשון הוא להיות מודעים להתנגדות הזו ולקבל אותה כהיבט פסיכולוגי טבעי של הצורך בהגדרה עצמית. כאשר אנו מבינים שמקור ההתנגדות הוא לא בהכרח במניע של חוסר הסכמה, אלא בהצורך של האדם להרגיש שהוא שומר על זהותו האישית, הדרך להתמודד היא לעזור לו להרגיש שהוא יכול לשמור על עצמיותו גם בתוך ההוראות או בקונטקסט של הפעולה. למשל, בהנחה שהילד או העובד נמצא במצב שבו...
האם יש גיל למחלות נפש? באיזה גיל יכולה להתפרץ מחלת נפש? מהי מחלת נפש? איך מתפרצת מחלת נפש? מהי התפרצות מחלת נפש? באיזה גיל יכולה להופיע מחלת נפש? מהי התפרצות מחלת סכיזופרניה? מחלות נפש אצל ילדים, התפרצות הפרעה נפשית
האם יש גיל למחלות נפש? באיזה גיל יכולה להתפרץ מחלת נפש? מהי מחלת נפש? איך מתפרצת מחלת נפש? מהי התפרצות מחלת נפש? באיזה גיל יכולה להופיע מחלת נפש? מהי התפרצות מחלת סכיזופרניה? מחלות נפש אצל ילדים, התפרצות הפרעה נפשית
...לומדים את ההיגיון וההבנה של העולם סביבם. בנוסף, החברה מקבלת את החשיבה הלא הגיונית של הילד משום שהיא לא מפריעה לאף אחד, ולכן היא לא נחשבת להפרעה נפשית. לסיכום, אליעד מסביר כי מחלת נפש יכולה להופיע בכל גיל, אבל הסיכוי לכך משתנה בהתאם לגיל האדם. אצל ילדים, החשיבה הלא הגיונית לא תמיד נחשבת להפרעה נפשית, ואילו אצל מבוגרים, אם לא מתרחשת טראומה או שינוי קיצוני, יש פחות סיכוי שהתפרצות כזו תתרחש. האם יש גיל למחלות נפש? מהי התפרצות מחלת נפש? כיצד מחלת נפש...
שעמום ואתגרים, התמודדות עם קשיים, למה משעמם לי? איך נוצר שעמום? איך להתמודד עם שעמום? הילד משעמם לו, הילד משתעמם, שעמום של ילדים, הדרכת הורים, שום דבר לא משנה, אחדות שקרית, או קשה או משעמם, טיפול בשעמום
שעמום ואתגרים, התמודדות עם קשיים, למה משעמם לי? איך נוצר שעמום? איך להתמודד עם שעמום? הילד משעמם לו, הילד משתעמם, שעמום של ילדים, הדרכת הורים, שום דבר לא משנה, אחדות שקרית, או קשה או משעמם, טיפול בשעמום
...רצון או מטרה שמניעה אותו לפעול. לפי אליעד כהן, שעמום נוצר כאשר לאדם אין רצונות או כאשר הוא אינו מזדהה עם הרצונות שלו. הוא יכול להיווצר גם כאשר האדם נמנע מלהזדהות עם רצונותיו מתוך פחד להיכשל או מתוך החשש שיהיה לו רע אם לא יצליח להגשים את מטרותיו. לדוגמה, אדם שמשעמם לו בדרך כלל נמצא במצב שבו הוא אינו מסוגל או אינו מוכן להתחבר למטרות כלשהן. אם אותו אדם היה מזדהה עם מטרה מסוימת ורוצה אותה באמת, לא היה לו משעמם, כי הרצון היה מעסיק את מחשבתו ונותן לו מוטיבציה...
בדידות ללא משפחה, משפחתיות, קשרי משפחה, לחיות בלי משפחה, אין קשר עם המשפחה, משפחה מתנכרת, חוסר קשר משפחתי, לבד בלי משפחה, ניכור משפחתי, נתק בין הורים לילדים, ניכור הורי, ניכור ילדים, ניכור רגשי, נתק משפחתי, ניתוק קשר מהמשפחה
בדידות ללא משפחה, משפחתיות, קשרי משפחה, לחיות בלי משפחה, אין קשר עם המשפחה, משפחה מתנכרת, חוסר קשר משפחתי, לבד בלי משפחה, ניכור משפחתי, נתק בין הורים לילדים, ניכור הורי, ניכור ילדים, ניכור רגשי, נתק משפחתי, ניתוק קשר מהמשפחה
...בחגים? אין לי משפחה, למה אין לי משפחה? איך להתמודד עם נתק במשפחה? ניתוק קשר עם הורים ואחים, האם לנתק קשר עם המשפחה? האם לנתק קשר מהמשפחה? להתרחק מהמשפחה, להתרחק מההורים, להתרחק מהילדים, להתרחק מהאחים, יחסים בין הורים וילדים, נתק בין הורים לילדים בוגרים, תקשורת הורים ילדים, יחסים עם ההורים, ילדים מתנכרים להורים, קשר עם הילדים, קשר עם ההורים, קשר עם האחים, קשר עם המשפחה, איך לחיות ללא משפחה? איך להתמודד ללא משפחה? איך לחיות בלי משפחה? איך להתמודד בלי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חרדות של ילדים, איך לגדל ילדים מאושרים, אתגרים בחינוך ילדים, חינוך ילדים, גידול ילדים, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: חינוך ילדים, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לגדל ילדים מאושרים, מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול בבעיות בחינוך ילדים, יחסי הורים וילדים, קואצ'ר ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 25_08_2025 השעה 08:55:59 - wesi25