אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, ייעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, מאמן אישי לילדה בת, טיפול בהיפראקטיביות אצל ילדים, התפתחות רגשית אצל ילדים, סיוטי לילה אצל ילדים, חינוך ילדים, האם הטלוויזיה עוזרת לחינוך הילדים, תרגילים בדמיון מודרך עם ילדים, דימוי עצמי ילד בן, העלאת בטחון עצמי לילדים, דימוי עצמי של ילדים, חינוך תינוקות, דיכאון קיומי אצל ילדים, ילדים ביקורת עצמית, כשהילד שחצן, הדבר הטוב ביותר לתת לילדיך, לדבר עם ילדים קטנים על מוות, קיבעון אצל ילדים, אינטליגנציה רגשית אצל ילדים, טיפול בילד עם הפרעות קשב וריכוז, טיפול בפחדים אצל ילדים, מאבקי כוח עם ילדים, להרגיל ילד לגן, טיפול בהרטבת לילה אצל ילדים, יחס הורי לילדים, איך לחנך ילדים קטנים, שיטות חינוך ילדים, מורה שמציק לילד, כיצד לשכנע ילד לרצות לשמור דיאטה, השמנה אצל ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, ילדים מפחדים ממוות, חוויית הילדות, חרדה חברתית אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחנך ילד לסבלנות, טיפול בחרדה אצל ילדים,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:29מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים
האם משפטי מוטיבציה חיוביים תמיד מועילים לילדים?

שימוש במשפטי מוטיבציה חיוביים לילדים יכול לחזק את ביטחונם העצמי ואת הערך העצמי שלהם, אך חשוב להקפיד שהמשפטים יהיו נכונים ומחוברים למציאות. משפטים שמגזימים ביכולות הילד, כמו "אתה סופרמן ואתה יכול לעוף באוויר", עלולים לגרום לתוצאה ההפוכה. ילד שישמע זאת עשוי להרגיש טוב לזמן קצר, אך כשינסה ויכשל, הוא יחווה נפילה כואבת בביטחון העצמי שלו. מצד שני, גם אמירות שמצמצמות את היכולת האמיתית של הילד או שמציגות אותו כמוגבל ללא צורך, עלולות להזיק לו ולמנוע ממנו להתפתח.

לכן, הדרך הנכונה היא להימנע משני הקצוות: לא להפריז בשבחים מוגזמים ולא להמעיט בערכו של הילד. משפטים מאוזנים כמו "תן לעצמך צ'אנס להצליח" או "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול" הם המשפטים הנכונים לשימוש, מכיוון שהם אינם יוצרים ציפייה לא מציאותית ולא מלחיצים את הילד, אלא מעודדים אותו להתנסות ולגלות את יכולותיו האמיתיות.

איך לעודד ילד שחושש מכישלון במבחן?

כאשר ילד חושש מכישלון במבחן, נטיית ההורים היא לומר לו משפטים כמו "אתה בטוח תצליח". הבעיה עם המשפט הזה היא, שאם הילד ייכשל בסופו של דבר, הוא יאבד אמון גם במשפטים הללו וגם בעצמו. הכישלון לאחר משפט מוטיבציה כזה עלול לגרום לו לחשוב שהוא חסר יכולת לחלוטין, וההשלכות עשויות להמשך גם לפעמים שבהן באמת תהיה לו יכולת להצליח. הילד פשוט יפסיק לנסות מחשש לחוות שוב כישלון.

הגישה הנכונה היא לעודד את הילד בעזרת משפטים מציאותיים וחיוביים שמעודדים מאמץ והתנסות, ללא הבטחת הצלחה ודאית. דוגמאות למשפטים כאלה הן:
  • "תן לעצמך צ'אנס להצליח."
  • "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול."
  • "תמיד יש אפשרות שתצליח יותר."
  • "לא משנה מה היה עד עכשיו, תמיד אפשר להשתפר."
  • "בוא תגלה את היכולות האמיתיות שלך."
כיצד לבנות ביטחון עצמי אצל ילד שמקבל ציונים נמוכים?

כאשר ילד מקבל באופן עקבי ציונים נמוכים, חשוב להדגיש לו שהמצב הקיים אינו חייב להישאר לנצח. המטרה היא לשכנע אותו שלמרות שהוא התקשה עד עכשיו, תמיד קיימת האפשרות להשתפר בעתיד. המסר צריך להיות שהוא לא חייב להישאר במצב של כישלון ושיש לו את היכולת והאפשרות להתפתח.

משפטים מתאימים לשימוש במקרים כאלה הם:
  • "לא משנה כמה הצלחת עד עכשיו, תמיד יש אפשרות להשתפר."
  • "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב."
  • "תמיד אפשר לגלות כמה רחוק אתה מסוגל להגיע."
  • "המאמץ שאתה עושה חשוב ומוערך."
  • "גם אם עד היום לא הצלחת, זה לא אומר שלא תצליח בעתיד."
חשוב להימנע ממשפטים שעלולים ליצור לחץ או תחושה של שיפוט שלילי על הילד, ולהדגיש שהמאמץ וההתנסות חשובים בדיוק כמו התוצאה הסופית.

מדוע משפטי מוטיבציה לא מציאותיים מזיקים לביטחון העצמי של ילדים?

ילד ששומע משפטי מוטיבציה לא מציאותיים, כמו "אתה יכול הכול", עלול לאמץ אותם לזמן קצר. אך כשהוא ייתקל במציאות המנוגדת להבטחה הזו, הביטחון שלו ייפגע משמעותית. לדוגמה, ילד ששמע "אתה בטוח תצליח במבחן" ובסוף נכשל, עלול להסיק שהוא לא מספיק טוב ושאין לו את היכולת להצליח בעתיד.

ההשפעה המצטברת של המשפטים הלא מציאותיים על הילד היא שהוא עלול להפסיק לנסות ולהתמודד עם אתגרים חדשים, גם כאשר יהיו לו הכישורים והיכולת להצליח. סיפור הפיל הוא דוגמה מפורסמת לכך: הפיל הקטן האמין שהוא יכול לברוח אך נכשל שוב ושוב, וכשהוא גדל כבר הפסיק לנסות, אף על פי שהיה לו את הכוח להצליח. הכל החל ממשפטי מוטיבציה לא מציאותיים שהוא האמין בהם, שהובילו לכישלון ואיבוד האמון העצמי.

מהי הדרך הנכונה לנסח משפטי מוטיבציה לילדים?

כדי להימנע מהנזקים שעלולים להיגרם ממשפטי מוטיבציה לא מציאותיים, חשוב לנסח משפטים שמעודדים את הילד להתמודד ולהתנסות, אך אינם מבטיחים הצלחה מראש. הניסוח צריך לעודד התפתחות אישית, מאמץ וחקר עצמי, בלי ליצור לחץ או ציפייה לא מציאותית.

דוגמאות למשפטי מוטיבציה יעילים ונכונים הן:
  • "אתה לא יודע עד כמה אתה מסוגל."
  • "בוא תבדוק שוב את הגבולות שלך."
  • "תמיד אפשר להשתפר."
  • "המאמץ שלך הוא חלק מההצלחה."
  • "אתה תמיד יכול לנסות עוד פעם אחת."
משפטים מסוג זה הם הדרך הנכונה לחיזוק הביטחון העצמי, לחשיבה חיובית ולבניית הערך העצמי של ילדים בצורה ארוכת טווח ובריאה, כי הם יוצרים תחושת אמון עצמי בלי לייצר אכזבות מיותרות.
האם כדאי לעודד ילד במשפטים חיוביים גם כשהם לא נכונים?

לעודד ילד בעזרת משפטי מוטיבציה חיוביים זה דבר טוב, אבל חשוב שהמשפטים יהיו נכונים ומחוברים למציאות. לומר לילד שהוא "סופרמן ויכול לעוף באוויר" אולי יחזק לו לרגע את הביטחון, אך ברגע שהוא ינסה וייכשל, זה יהרוס לו את הביטחון העצמי באופן מוחלט. מנגד, לומר לילד שהוא מוגבל או שאינו יכול לעשות משהו שהוא כן יכול, גם זה בעייתי, כי זה מגביל את הפוטנציאל שלו. לכן, צריך להימנע משני הקצוות - לא לשבח באופן מוגזם ושקרי, וגם לא להקטין או להגביל אותו שלא לצורך.

איך לעודד ילד שפוחד מכישלון במבחן?

כאשר ילד מפחד להיכשל, המשפט "אתה בטוח תצליח" אינו פתרון נכון, כי אם הוא ייכשל בפועל, הוא עלול לאבד אמון לא רק במשפטי העידוד שנאמרו לו, אלא גם בעצמו ובסביבה. משפט כזה אומנם נותן ביטחון רגעי, אבל יוצר לחץ וסטרס סמוי. הילד לומד שאם אמרו לו שהוא בטוח יצליח ובכל זאת נכשל, אז אולי הוא באמת חסר יכולת, והאמון שלו נפגע קשות. מצב כזה עלול לגרום לכך שבעתיד, גם כשהילד יוכל להצליח באמת, הוא כבר לא ינסה כלל, מחשש לחוות שוב כישלון כמו בפעמים הקודמות.

הדרך הנכונה היא להשתמש במשפטים מציאותיים יותר, כגון:
  • "תן לעצמך צ'אנס להצליח."
  • "בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול."
  • "תמיד יש אפשרות שתצליח יותר."
  • "לא משנה מה היה עד עכשיו, תמיד אפשר להשתפר."
  • "בוא תגלה את היכולות האמיתיות שלך."
אלו משפטים שמעודדים את הילד לחשוב חיובי בלי לשקר, כי הם לא מבטיחים הצלחה מוחלטת אלא מאפשרים לו להתנסות, לנסות ולהתמודד.

איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד שקיבל ציונים נמוכים עד עכשיו?

כאשר ילד חווה כישלונות קודמים ומקבל ציונים נמוכים במקצוע מסוים, חשוב להעביר לו את המסר הברור שהמצב הנוכחי שלו אינו מחייב שיישאר כך תמיד. יש לומר לו שיש לו תמיד אפשרות להשתפר, ושהוא עדיין יכול לגלות יכולות חדשות. חשוב לא לומר לו דברים שיגרמו לו להרגיש לחץ או שיפוט שלילי, אלא להראות לו שהמאמץ חשוב לא פחות מהתוצאה.

משפטי מוטיבציה מומלצים לילדים עם קשיים לימודיים:
  • "לא משנה כמה הצלחת עד עכשיו, תמיד יש אפשרות להשתפר."
  • "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב."
  • "תמיד אפשר לגלות כמה רחוק אתה מסוגל להגיע."
  • "המאמץ שאתה עושה חשוב ומוערך."
  • "גם אם עד היום לא הצלחת, זה לא אומר שלא תצליח בעתיד."
למה משפטים שקריים של מוטיבציה עלולים לפגוע בביטחון העצמי של הילד?

כאשר ילד מקבל מסרים מוטעים של "אתה יכול הכול", הוא עשוי להאמין בהם לזמן קצר עד הרגע שבו המציאות תפריך אותם. ברגע זה, הביטחון שלו ייפגע באופן קשה. למשל, אם אומרים לילד "תאמין שאתה בטוח תצליח במבחן", והוא נכשל במבחן, הוא עלול להסיק מסקנות שליליות על עצמו ועל היכולות שלו. ההשפעה המצטברת של כישלונות אחרי משפטים שקריים היא אובדן האמון של הילד בעצמו, חוסר נכונות להתמודד עם אתגרים עתידיים, והפחתה משמעותית בביטחון העצמי ובערך העצמי שלו.

דוגמה נוספת לכך היא סיפור הפיל: כשהפיל היה קטן, הוא האמין שהוא יכול לברוח וניסה שוב ושוב, אך הוא נכשל בכל פעם. לאחר מכן הוא כבר הפסיק להאמין בעצמו, גם כשכבר גדל והפך לפיל חזק ויכול היה להשתחרר בקלות. הכל התחיל מכך שהפיל חשב חיובי באופן שקרי על יכולותיו, נכשל, ואיבד את האמון ביכולת שלו. באותו אופן, כאשר ילד מאמין בצורה לא מציאותית שהוא מסוגל לעשות משהו שאינו מסוגל לו באמת, הוא עלול להפסיק לנסות גם בעתיד, כשבאמת יהיה לו את הכוח והיכולת להצליח.

כיצד לנסח משפטי מוטיבציה לילדים בצורה נכונה?

הניסוח הנכון של משפטי מוטיבציה לילדים צריך להיות כזה שנותן מוטיבציה מבלי ליצור ציפיות לא מציאותיות. משפטי מוטיבציה יעילים לילדים הם כאלה שמעודדים את הילד לנסות, להתמודד ולהתאמץ, מבלי להבטיח לו מראש הצלחה מוחלטת.

משפטים נכונים לדוגמה:
  • "אתה לא יודע עד כמה אתה מסוגל."
  • "בוא תבדוק שוב את הגבולות שלך."
  • "תמיד אפשר להשתפר."
  • "המאמץ שלך הוא חלק מההצלחה."
  • "אתה תמיד יכול לנסות עוד פעם אחת."
לסיכום, כדי לחזק את הביטחון העצמי והערך העצמי אצל ילדים, ולהביא אותם לחשיבה חיובית, חשוב להשתמש במשפטי מוטיבציה שמעודדים ניסיונות חדשים, לא משפטים המבטיחים הצלחה מובטחת מראש. משפטים נכונים ישמרו על אמון הילד בעצמו, ימנעו אכזבות מיותרות ויחזקו את ביטחונו העצמי לטווח הארוך.
ש: האם להגיד לילד משפטים מעודדים חיוביים כדי לחזק אותו.

אליעד: כן למה לא?

ש: שהם לאו דווקא נכונים.

אליעד: מה זאת אומרת, רגע תאמין שאתה סופרמן שאתה יכול לעוף באוויר מה לדוגמה נגיד בא נראה מה בטוח נכון להגיד לילד "תקשיב אתה סופרמן אתה יכול לעוף באוויר" זה יתן לו המון ביטחון עצמי.

ש: לא הוא גם יודע שהוא לא.

אליעד: את פה בכלל אז אני שואל שאלה, עכשיו אם אתה תגיד לו אתה סופר מן אתה יכול לעוף באוויר זה יתן לו הרבה תחושת ערך כן עד שהוא ינסה ויפול נכון יפה אז זאת אומרת וודאי לנו שאם הוא בטוח לא יכול לעשות את זה למרות שאנחנו נפמפם לו את האגו למספר שניות עד שהוא ינחת בקרקע אנחנו לא נגיד לו את זה זה נכון יפה, להגיד לו "תקשיב אתה נכה אתה לא יכול ללכת" כשהוא יכול ללכת אנחנו כנראה גם לא נגיד לו כי אנחנו נגביל אותו נכון אז מה השאלה בעצם איפה השאלה אם לשקר אותו קצת מה השאלה אם זה לא נכון למה שנגיד לו.

ש: נניח הוא מפחד מאוד מהמבחן ואני רוצה לעודד אותו שלא יפחד הוא יצליח אתה תצליח כאילו נכון יש סיכוי שהוא לא יצליח להגיד לו את זה איך להגיד לו את זה.

אליעד: חכי את פה או לא פה.

ש: לא אמרתי לך שלא.

אליעד: אז אם את לא פה אני לא אדבר איתך כי אמרתי חכי את המשכת את השאלה, עכשיו היא אמרה אני רוצה לעודד אותו שלא יפחד שהוא יצליח וזה נכון אבל זה שקר כי אם הוא מפחד להיכשל יש שתי אפשרויות או לא משנה אם תיכשל או אתה בטוח תצליח, עכשיו היא רוצה לפתור את הבעיה רק דרך אתה בטוח תצליח ומה האמת שלהגיד למישהו אתה תצליח את מתישהו תסבלי הרבה יותר ההוא שקרא את השלט "אל תפחד אתה תצליח" אולי את מחזקת לו את הביטחון אבל אחרי שהוא יכשל פעם ראשונה פעם שנייה איבדת אותו אחר כך גם כשהוא יוכל להצליח הוא לא יגש למבחן כי אמרו לו שהוא יצליח וזה לא עבד אז גם כשיהיה בטוח שהוא יכול להצליח הוא לא יגש למה כי הוא אומר "אבל גם פעם חשבתי שאני יכול להצליח ולא הצלחתי נכשלתי" ולכן זה לא הניסוח הנכון.

אם ילד לדוגמה נגיד אומר "אני מפחד להיכשל במבחן, תקשיב תן לעצמך צ'אנס להצליח" זהו "בוא תנסה להצליח במבחן ותראה מה אתה יכול לעשות הכי טוב" לא יודע משפטים כאלה כאילו מי אמר תאמין בעצמך כאילו מה זה אומר תאמין בעצמך ואם הוא לא יצליח מה יקרה. את הבנת או לא הבנת או שלא מקובל עלייך התשובה מה התשובה הייתה?

ש: לנסח את זה קצת אחרת.

אליעד: נכון במשפטים שלא יוצרים לו סטרס שהוא חייב להצליח ולא משפטים שקריים אם אתה תשקרי אותו פעם פעמיים שלוש אין משמעות יותר למשפטים האלה ואז גם אין משמעות למשפטים גם הוא איבד אמון במערכת גם הוא איבד אמון בעצמו והכל בגלל שאמרת לו להאמין בעצמו במשהו שהוא לא יכול כשאת אומרת לו תאמין שתצליח והוא לא מצליח דפקת לו את כל רצף ההמשך. הבנו את זה פשוט אתה מסכים?

ש: רגע שנייה.

אליעד: מה את אומרת?

ש: אז מה היא בעצם צריכה לומר לו אתה תעשה את המאמצים האישיים שלך.

אליעד: מה הבעיה של הילד איך הכל מתחיל?

ש: שנגיד הוא מרגיש שהוא לא מצליח במקצוע מסוים וחשוב לנו לתת לו הרגשה שאם עד עכשיו הוא לא הצליח וכל הציונים שלו הם מאוד נמוכים זה עדיין לא אומר שהוא חייב להישאר במצב הזה ומאוד יכול להיות שהוא כן יכול להשתפר.

אליעד: אז אפשר לכתוב כשמוכרים למישהו לוטו מה כותבים לו בלוטו אתה יכול להצליח נכון ואם הוא לא יצליח אבל אתה יכול נכון.

ש: נכון.

אליעד: יפה "אתה יודע לא משנה מה קרה עד עכשיו אתה תמיד יכול להצליח יותר" או "תמיד תראה את האפשרות שלך להצליח עוד יותר" או "בוא תיתן לעצמך צ'אנס לגלות את היכולות שלך" זהו.

ש: או גם עצם זה שאתה עושה מאמץ ואתה לומד.

אליעד: היא מדברת על שילוט שזה משהו שצריך להתאים לכולם היא לא אומרת משהו פרסונלי לילד אם זה פרסונלי לילד אפשר להגיד לו משהו אחר אפשר להגיד לו "תקשיב תבין אתה בסדר איך שאתה אבל בא תנסה בא תראה" זה אם זה פרסונלי זה משהו אחר אנחנו צריכים איזה סלוגן כזה סלוגן שאומר "אתה לא יודע כמה אתה יכול" או "אתה תמיד יכול עוד" או "אף פעם אל תמנע מעצמך לנסות שוב" או "מה שהיה אתה תמיד יכול שיהיה יותר טוב" משפטים כאלה לא משפטים של "אתה בטוח" בטוח אתה תדפוק אותו רוב האנשים שחושבים שלילי זה כי מתישהו הם חשבו חיובי לא עבד להם והם עברו לשלילי אתה מאמין בעצמך זה לא מצליח ואז אתה מפסיק להאמין בעצמך ואז גם כשאתה יכול אתה אומר אני לא יכול.

יש את הסיפור על הפיל נכון כשהוא היה קטן והוא רצה לברוח וניסה והוא לא הצליח ואז גם כשהוא גדל הוא לא הצליח למה כי הוא האמין בעצמו שהוא יכול הוא לא באמת יכל לברוח אבל הוא אמר אני אברח והוא לא הצליח ואז הוא אמר "טוב אני לא יכול" ואז גם כשהוא יכול הוא לא מנסה, הכל מתחיל בזה שהוא שיקר את עצמו שהוא חשב חיובי ברגע שהוא חשב חיובי הוא אמר אני יכול ואז הוא לא הצליח ואז נדפק. אמת או לא?
חזרה בתשובה שלמה, גמילה מסמים, גמילה מהתמכרויות, חזרה על טעויות, איך לחזור בתשובה? לא לחזור על טעויות, איך לא להיכשל? הצלחה בחיים, כישלון והצלחה, חודש אלול, חינוך ילדים
חזרה בתשובה שלמה, גמילה מסמים, גמילה מהתמכרויות, חזרה על טעויות, איך לחזור בתשובה? לא לחזור על טעויות, איך לא להיכשל? הצלחה בחיים, כישלון והצלחה, חודש אלול, חינוך ילדים
...וידוי או הבטחות לעתיד בלבד, כפי שנהוג במסורת היהודית של חודש אלול, אלא מחייבת שינוי פנימי עמוק ואמיתי. הוא מדגיש כי המבחן האמיתי לכך שחזרת בתשובה בצורה שלמה הוא כאשר האדם נמצא באותה הסיטואציה בדיוק, עם אותו קושי רגשי ואותן נסיבות, והוא בוחר באופן מודע ואקטיבי שלא לחזור על אותה טעות. כלומר, תשובה שלמה מוגדרת בכך שאדם משתנה כל כך, עד שכאשר הוא עומד בפני אותו אתגר בדיוק, הוא מתנהג אחרת. למה התהליך של חזרה בתשובה דומה לתיקון באגים בתוכנה? אליעד משתמש...
להביא ילדים לעולם, אלהורות, אי הורות, לוותר על ילדים, להתחתן ולהביא ילדים, לחיות בלי ילדים, לא רוצה להביא ילדים לעולם, חיים בלי ילדים, לא רוצים ילדים, זוגיות, קבלת החלטות
להביא ילדים לעולם, אלהורות, אי הורות, לוותר על ילדים, להתחתן ולהביא ילדים, לחיות בלי ילדים, לא רוצה להביא ילדים לעולם, חיים בלי ילדים, לא רוצים ילדים, זוגיות, קבלת החלטות
...מאדם לאדם ומתקופה לתקופה. האם באמת משנה אם נביא ילדים לעולם או לא? אליעד טוען שבסופו של דבר, מה שקובע את האושר שלנו הוא לא האם יש לנו ילדים או לא, אלא ההתאמה בין מה שיש לנו לבין הרצונות שלנו. הוא מסביר שבעולם קיימות שתי אפשרויות: חיים עם ילדים וחיים בלי ילדים, ובכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות ברורים. אין אפשרות לחיות בצורה אופטימלית לחלוטין, מאחר שבכל דרך חיים שנבחר בה תמיד יישארו יתרונות שלא השגנו וחסרונות שיהיה עלינו להתמודד איתם. איך אפשר...
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
...המציאות שבה ילדים אחרים לא מקבלים אותו. גם במקרה שילד נופל או חוטף מכה, התגובה ההיסטרית של ההורה או הפיצוי המופרז רק מגבירים את החרדה והסבל של הילד. מה קורה כשהילד מקבל מסרים סותרים? מסרים סותרים יוצרים בלבול. הילד לא יודע למה לצפות - הורה אחד מתעקש על גבולות קשוחים, בעוד שההורה השני מוחק כל גבול. הילד לא יודע כיצד להתנהג וכיצד אמור להרגיש. הלחץ הנוצר מהקונפליקט בין שתי הגישות מתבטא לעיתים בהאשמות הדדיות בין ההורים ובתחושה של הילד ששניהם אשמים במצבו...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
...לימודים, וכיצד הורים יכולים להתנהל מול ילדים במצבים כאלה. החלק הראשון בהרצאה מתאר דיאלוג בין שני אנשים, אחד מהם מייצג הורה לילד שלא רוצה ללמוד. בתחילת השיחה, הורה מנסה לשוחח עם הילד על כך שהוא לא רוצה להשתתף בשיעור. הילד מציין שהוא מעדיף לשחק בבית או לעסוק בפעילויות אחרות ולא מוכן להשתתף בשיעור. השיחה מתפתחת וההורה מנסה להבין עד כמה השיעור חשוב לילד, תוך שהוא שואל אם הילד בכלל חושב שהשיעור הזה חשוב. לאור הדיאלוג, עולה השאלה: כיצד אפשר לגרום לילד...
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
...בני אדם, בעלי חיים או כל יצור אחר ביקום. מנקודת מבט מוחלטת, גם אין הבדל בין האני שלך לבין האחרים, ולכן הדאגה או האהבה המיוחדת לילד שלך היא רק תוצאה של הזדהות אגואיסטית עם צורה חיצונית של המציאות. האם אהבה לילדים היא אהבה אמיתית או צורה של אגו? אליעד כהן מסביר שאהבת ההורה לילדו, כפי שהיא באה לידי ביטוי בדרך כלל, אינה אהבה אמיתית אלא אהבה לצורה חיצונית של המציאות. אהבה אמיתית היא כלפי מהות המציאות, והניתוק הרגשי המוחלט שאותו מתאר אליעד אינו שנאה או...
הדרכת הורים, איך לגרום לילד שלך להיות רגוע? איך להרגיע ילד? איך לגרום לילד להירגע? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים
הדרכת הורים, איך לגרום לילד שלך להיות רגוע? איך להרגיע ילד? איך לגרום לילד להירגע? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים
...לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים איך לגרום לילד שלך להיות רגוע ולא לחוץ? כדי שילד יהיה רגוע ופחות לחוץ בחיים, חשוב קודם כל שההורה עצמו יהיה רגוע ולא לחוץ. ילדים, מטבעם, לומדים את ההתנהגות שלהם באמצעות חיקוי ההורים. אליעד כהן מסביר שילדים לא נולדים עם חרדות ופחדים, אלא שהפחדים האלה מתפתחים עם הגיל, בעקבות חינוך והדגמה של ההורים. לדוגמה, תינוק...
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
...האדם השני מתנגד או אינו מבין, ישנה אפשרות שהוא בעצם מצביע על משהו שאתה עצמך לא ראית. לפעמים האדם המסביר כל כך עסוק במחשבות שלו עצמו עד שהוא לא באמת מקשיב לשאלות או להערות של הצד השני, ובכך הוא מפספס את ההזדמנות ללמוד משהו חדש או לזהות טעות בחשיבה שלו. למה הסבר פשוט מעיד על הבנה עמוקה? אליעד כהן מציין שככל שאדם מסוגל להסביר נושא בצורה פשוטה וברורה יותר לאדם אחר, אפילו לאדם עם יכולת הבנה מוגבלת מאוד (הוא נותן דוגמה של הסבר לאדם מפגר), כך הדבר מעיד...
שיטות חינוך ילדים, חינוך דמוקרטי, חינוך אנתרופוסופי, אנתרופוסופיה, איזה חינוך הכי טוב? איזה בית ספר הכי טוב? בעד ונגד, שיטת חינוך מומלצת, הדרכת מורים, הדרכת הורים, משרד החינוך, זכאות לבגרות, שר החינוך
...הספציפיות שאנו מציבים. למשל, אם הורה רוצה שהילד יהיה רופא בעתיד, אז השיטה שתוביל למספר הרב ביותר של דוקטורים, ביחס לשיטות חינוך אחרות, תהיה השיטה הטובה ביותר עבורו. אליעד כהן נותן דוגמה ספציפית: נניח שהמטרה של ההורה היא פשוט שיהיה לילד בייביסיטר נעים. במקרה כזה, השאלה תהיה איפה הילד ייהנה יותר, איזו שיטה נותנת לילדים יותר הנאה וכיף בבית הספר. מנגד, אם המטרה היא הכנה להישגים אקדמיים, כמו השגת תעודת בגרות, אז ההשוואה צריכה להיות בין אחוזי ההצלחה בבגרויות...
זוגיות ללא מחויבות בזוגיות, מחויבות בנישואין, מודל זוגיות פתוחה, מחויבות זוגית, רכושנות זוגית, זוגיות נכונה, זוגיות מושלמת, ביטחון בקשר זוגי, האם לעבור לגור ביחד? יחסים פתוחים בזוגיות, האם להתחתן? קומבינות בזוגיות, להביא ילדים
זוגיות ללא מחויבות בזוגיות, מחויבות בנישואין, מודל זוגיות פתוחה, מחויבות זוגית, רכושנות זוגית, זוגיות נכונה, זוגיות מושלמת, ביטחון בקשר זוגי, האם לעבור לגור ביחד? יחסים פתוחים בזוגיות, האם להתחתן? קומבינות בזוגיות, להביא ילדים
...דבר היא יוצרת לחץ שמוביל לריחוק רגשי. במקום להיות עם אדם שרוצה להיות איתנו מתוך אהבה, אנו כופים עליו להישאר, מה שעלול להוביל לתחושות תסכול וחוסר שביעות רצון. האם כדאי לדרוש מחויבות בזוגיות? אם מחויבות צריכה להיות טבעית ולהתרחש מתוך אהבה אמיתית, הרי שאין היגיון לדרוש ממישהו להתחייב. הדרך הנכונה להשיג מחויבות בזוגיות היא להיות בן או בת זוג טובים עד כדי כך שהצד השני ירצה להישאר בזוגיות מרצונו החופשי. הרבה אנשים מתקשים עם הגישה הזו כי היא דורשת מהם להשתפר...
היפומאניה, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, שינויי מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח בגיל ההתבגרות, מצבי רוח אצל ילדים, הפרעות מצב רוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, מצב רוח לא יציב, איזון מצב רוח
היפומאניה, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, שינויי מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח בגיל ההתבגרות, מצבי רוח אצל ילדים, הפרעות מצב רוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, מצב רוח לא יציב, איזון מצב רוח
...החיצוניים האלה כבר לא יטלטלו אותו באותה העוצמה. כאשר אדם יתרגל זאת, התנודות במצבי הרוח יפחתו, והוא יהפוך לאדם יותר יציב, שפחות תלוי בשינויים החיצוניים של החיים. איך לטפל בשינויי מצב רוח קיצוניים? מה עושים עם מצבי רוח בגיל ההתבגרות? האם אפשר לאזן הפרעה דו קוטבית? איך לקבל את המציאות כפי שהיא? מהי היפומאניה? כיצד להפחית הזדהות עם רצונות? מה יעשה בן אדם שיש לו שינויים במצב הרוח, בן אדם שיש לו מצבי רוח קיצוניים פעם ממש טוב לו ופעם ממש רע לו פעם הוא בדיכאון...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, אתגרים בחינוך ילדים, איך לגדל ילדים מאושרים, חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חרדות של ילדים, גידול ילדים, איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לחנך ילדים, האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא לחנך ילדים, יועץ משפחתי, ייעוץ חינוכי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 11_07_2025 השעה 04:11:52 - wesi25