... של
ילדים, חשיבה של
ילדים, מוח של
ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם
הילדים, מציאות של
ילדים מהן יכולות הקוגניציה של
ילדים וכיצד משתנה החשיבה עם הגיל? ההבנה שלנו לגבי יכולות הקוגניציה של
ילדים נבנית דרך תהליך של התבגרות, שבו
הילד מתחיל להבין את העולם סביבו בדרכים שונות ממבוגר. אחד המאפיינים המרכזיים של
ילדים הוא היכולת לדמיין ולפנטז בצורה שהיום נראית לא הגיונית בכלל. לדוגמה,
ילדה בת כמה שנים תיארה את העולם מנקודת מבט שבה כל מי שהיא ... שהיא עוזבת, אותו אדם נעלם לחלוטין, כמו סיפור דמיוני. היכולת הזו של
ילדים לתפוס את העולם בצורה כזו, שבה מה שהם לא רואים פשוט לא ... תחילת הדרך בה התפתחות הקוגניטיבית שלהם מתחילה להשתלשל. זהו גם שלב בו
הילדים לא מבינים באופן ברור את רעיון הזמן, החדרים, והמציאות ... רואים ברגע נתון. איך השינויים המוחיים משפיעים על תפיסת הזמן והמרחב של
הילד? כשהילד גדל, הוא מתחיל להבחין בין מה שהוא רואה למה שהוא לא רואה. למשל,
ילד קטן לא מבין את הרעיון של קיום של דבר שנמצא מחוץ לתחום ... שהכדור שנעלם לו מאחורי בד, פשוט לא קיים יותר. זהו תהליך שמראה כיצד
הילד מתחיל להתפתח ממצב של תפיסת עולם מאוד מוחשית, חסרת זמן ותחום, ... לפני ומה עשוי לקרות בעתיד. הבגרות הקוגניטיבית כוללת גם את היכולת של
הילד להתחיל לדמיין ולזכור אובייקטים ומצבים שקרו גם אם אינם נראים לו ברגע נתון. תהליך זה דורש ממוחו של
הילד מאמץ, שכן הוא מתחיל להבין שיש דברים מעבר למה שהוא רואה, ... את קיום העבודה ברגע שהוא עוזב את המקום. מהם ההבדלים בתפיסת העולם של
ילדים ומבוגרים? כחלק מההבנה הזו, אליעד הסביר כיצד
ילדים עשויים לראות את העולם בצורה יותר פשוטה, ובשלב מאוחר ... מאמצים קוגניטיביים על מנת להבין את מורכבות החיים. אם נעביר את המוח של
ילד למבוגר, המחשבה על פעולתה, התפתחותה וההבנה שלה תהיה יותר ... את המוח המבוגר להבין את הקיום מעבר למה שנראה לו כרגע. איך המוח של
ילד מבצע תהליכים קוגניטיביים בצורה שונה?
כשהילד מנסה להבין את העולם, הוא פחות מציית לדימויים מוחיים מורכבים. תהליך החשיבה של
הילד לא תמיד כולל את היכולת לדמיין את מה שקרה לפני, ובאופן כללי,
ילדים יותר חיים את הרגע. לדוגמה,
ילד קטן עשוי להרגיש שכאשר משהו לא נמצא מול עיניו, הוא פשוט לא ... זה מבוסס על תפעול החושים, המידע שנתפס עי החושים, ולפני גיל מסוים,
ילדים לא מסוגלים לחשוב על העולם בצורה רחבה יותר או להבין את ההשלכות של פעולותיהם מעבר לרגע בו הם מתרחשות. האם תהליך הקוגניציה של
ילדים מאפשר להם להיות פגיעים יותר למניפולציות? אחד המאפיינים שהוזכרו היה הקלות שבה ניתן להטעות
ילדים. ילדים אינם מודעים באופן מלא למורכבות של תהליכים קוגניטיביים ...