אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, ייעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, ילדה, בטחון עצמי אצל ילדים, מאבקי כוח עם ילדים, ילד מצויר, מהו חינוך, איך אפשר לעשות טיפול שורש לילדים שמפחדים, הדבר הטוב ביותר לתת לילדיך, אהבה עצמית של ילדים, פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית אצל ילדים, אימון לביטחון עצמי לילדים, כיצד לראיין עובדת עם ילדים, טיפול לילד עם רגשי נחיתות, איך לחנך ילדים בגיל קטן, בעיות בביטחון עצמי עם ילדות בעייתית, בעיות רגשיות אצל ילדים וטיפול, הפרעת קשב, מחשבות טורדניות אצל ילדים, שיטות חינוך ילדים, חינוך ילדים לכבוד והערכה, התמודדות עם כעסים של ילדים, חרדת נטישה אצל ילדים, העלאת בטחון עצמי לילדים, כיצד לגדל ילדים, מה אומרים לילד שמפחד מהמוות, ילדים מתבגרים, טיפול בפחדים אצל ילדים, הפרעות שינה אצל ילדים, ניהול כעסים אצל ילדים, ילדים מתבגרים קשיים, חינוך לילדים, איך להרגיל ילד לגן, ייעוץ לחינוך ילדים מתבגרים, ילד דימוי עצמי פחדן, בעיות רגשיות אצל ילדים, התמודדות עם ילד שלא רוצה ללמוד, איך עוזרים לילד לא לפחד, ספר על פחד מכשלון אצל ילדים,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בחינוך ילדים? תיאום ציפיות, לתאם ציפיות, הצלחה בזוגיות, הצלחה בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, בעיות בחינוך ילדים, משבר זוגי, מגשר זוגי, אהבה יחסית, אהבה מוחלטת
איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בחינוך ילדים? תיאום ציפיות, לתאם ציפיות, הצלחה בזוגיות, הצלחה בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, בעיות בחינוך ילדים, משבר זוגי, מגשר זוגי, אהבה יחסית, אהבה מוחלטת
איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בחינוך ילדים? תיאום ציפיות, לתאם ציפיות, הצלחה בזוגיות, הצלחה בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, בעיות בחינוך ילדים, משבר זוגי, מגשר זוגי, אהבה יחסית, אהבה מוחלטת איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בחינוך ילדים? בהרצאה הזו, אליעד כהן מדבר על דרכים להתמודד עם בעיות בזוגיות ובחינוך ילדים, ומסביר כיצד תיאום ציפיות הוא גורם חשוב בהצלחה בכל אחד מהתחומים הללו. הוא עוסק בנושאים של אהבה מוחלטת לעומת ... מוחלטת, ייתכן שציפיות אלה לא יוכלו להתממש, אבל זה לא אומר שהזוגיות לא מצליחה. איך תיאום ציפיות קשור להצלחה בחינוך ילדים? כאשר מדובר בחינוך ילדים, תיאום ציפיות נכון יכול למנוע בעיות שיכולות להיווצר כתוצאה מציפיות לא מציאותיות. אליעד מדבר על המורכבות שבגידול ילדים, ומסביר שלפעמים הורים מצפים שילדיהם יעמדו בציפיות גבוהות, אך אם לא יתאימו את הציפיות לגיל ולמצב של הילד, הם עלולים להתאכזב ולהרגיש חוסר הצלחה בחינוך. מה הבעיה בשיטת הפירגון בזוגיות? בהרצאה, אליעד מציין גם את הבעיה בשיטת ... להבין שהרצון לקבל אהבה מוחלטת או לתכנן מערכת יחסים מוחלטת הוא בלתי אפשרי, נוכל להתנהל בצורה טובה יותר בזוגיות ובחינוך ילדים. איך להצליח בזוגיות? אהבה מוחלטת או יחסית? תיאום ציפיות בזוגיות הבעיות בזוגיות אהבה ללא תנאים? הצלחה בחינוך ילדים הפירגון בזוגיות
הדרכת הורים, האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית?
הדרכת הורים, האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית?
הדרכת הורים, האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית או לעשות במקומו? הורים רבים מתמודדים עם השאלה אם לעזור לילדיהם בשיעורי הבית או אפילו לעשות את השיעורים במקומם. אליעד כהן מסביר לעומק כיצד להתמודד נכון עם סוגיה זו ומציג את המשמעויות העמוקות יותר של כל החלטה. מה יקרה אם ההורים עושים את השיעורים במקום הילד? ראשית, אם ההורה עושה את שיעורי הבית עבור הילד, נוצר מצב שבו הילד משקר למורה ולעצמו, מכיוון שהמורה חושבת שהילד עשה את השיעורים, בעוד שבפועל ההורה ביצע אותם. אליעד מדגיש שאין בעיה מהותית עם השקר כלפי המורה עצמו, כיוון שלפעמים בחיים אנשים משקרים למערכות או לאחרים, וזה חלק טבעי של המציאות. הבעיה היא רק כאשר הילד מתחיל להאמין בשקרים אלו באופן פנימי, כלומר, משקר לעצמו. לדוגמה, אם הילד יאמין שהוא אכן יודע את החומר כשהוא לא יודע, או אם הוא יאמין שתמיד יוכל להסתמך על הוריו שיעשו ... אדם לא יכול ללכת לעבוד במקומו של מישהו אחר או לנהל את מערכות היחסים של מישהו אחר, באותה צורה, הילד לא יכול להסתמך שההורה תמיד יבצע בשבילו את המשימות שלו. בשלב כלשהו הוא יתמודד עם מציאות שבה אין מי שיעזור לו. מהן הסכנות אם הילד מתרגל לעזרת ההורים? כאשר הילד מתרגל שההורה עוזר לו באופן קבוע, הוא עלול להגיע למצב שבו הוא יאמין שהוא הצליח להגיע להישגים בלי מאמץ. ... ללא אפשרות לקבל עזרה, הוא יחווה משבר משמעותי ויתקשה להתמודד. אליעד מזהיר מפני ההשלכות ארוכות הטווח של מצב שבו הילד משוכנע שתמיד תהיה לו עזרה חיצונית, שכן הוא ייפגע כאשר הוא יצטרך להסתדר בכוחות עצמו. מתי אפשר לעזור לילד בשיעורי בית? אליעד מסביר שיש מצבים שבהם לגיטימי לעזור לילד בשיעורי בית. אם ברור שהילד מבין את החומר היטב אך פשוט לא הספיק או לא התארגן מספיק טוב, אפשר לעזור לו כדי להקל על העומס. אך קריטי לוודא שהילד לא מתחיל לחשוב בטעות שהוא גאון או שהוא מסוגל להצליח בלי מאמץ. החשוב ביותר הוא שהילד יראה את האמת כפי שהיא: שיש גבול לכמה אפשר לעזור לו, ושהוא חייב ללמוד להתמודד עם סיטואציות מסוימות לבד. לדוגמה, אם הילד מודע לכך שזו רק עזרה נקודתית ושבפעם הבאה הוא יצטרך להתמודד לבד, אין בעיה אמיתית עם הסיוע הזמני. אבל אם הילד מאמין שזה מצב תמידי ושאין לו מה לדאוג, נוצרת בעיה של תפיסת מציאות מעוותת שתפגע בו בהמשך. כיצד להתמודד עם לחץ מהמורה או מבית הספר? אליעד מייעץ לחנך את הילד לא לפחד מהמערכת או מהתגובה של המורה. אם הילד לא הספיק לבצע את השיעורים, על ההורה להסביר לו שזה לא נורא ושזה חלק מהחיים לדעת להתמודד עם ביקורת, אפילו אם המורה כועס. חשוב ללמד את הילד שזה בסדר להגיד למורה שהוא לא הספיק, ושהוא יוכל להתמודד עם התגובה הרגשית של המורה בלי להרגיש רע או לפחד. הילד צריך לדעת שהערך העצמי שלו אינו תלוי בתגובה של המורה או בית הספר, ולכן אסור לו לפחד או לשקר לעצמו. אם הוא מבין את המציאות, הוא יוכל להתמודד טוב יותר עם מצבים דומים בעתיד. כיצד לשוחח עם הילד כשהוא מבקש עזרה בשיעורי בית? כשילד מבקש עזרה מהוריו, אליעד מציע לגשת לשיחה מתוך הבנה עמוקה של המניעים של הילד. ההורה צריך לשאול אותו שאלות כמו מה בדיוק אתה צריך?, למה אתה לא הספקת?, מה יקרה אם לא תסיים?, ולבדוק את התפיסות והאמונות של הילד. כך ניתן להבין האם הילד פוחד מביקורת או מעונש, או שהוא סתם לא רוצה להשקיע מאמץ. הדגש המרכזי הוא לוודא שהילד לא מחזיק בתפיסה שקרית לגבי המציאות או לגבי ההורים שלו. אם הילד מבין שזו עזרה זמנית ושהוא יצטרך להתמודד בעצמו בעתיד, אז העזרה לא תזיק לו. אם הילד חושב בטעות שהוא תמיד יכול לסמוך על ההורים, זו אשליה שתפגע בו בהמשך חייו. האם מותר ללמד את הילד לשקר? אליעד מציין שבחיים יש מצבים שבהם צריך לדעת לשקר את המערכת, וזה חלק מההתמודדות הטבעית עם החיים. עם ... ילד להתמודד עם ביקורת? האם מותר לילד לשקר למורה? מה קורה כשההורה עושה את שיעורי הבית של הילד? איך לחנך ילד לחשוב נכון? כיצד לשוחח עם הילד על שיעורי בית? איך לחנך ילד לא לשקר את עצמו? איך לגרום לילד לא לפחד מהמורה שלו? איך לחנך ילד לחשוב נכון? לעזור לילד להשלים את השיעורי בית, מה לעשות אם הילד לא מספיק לעשות את שיעורי הבית שלו?
תלותיות במערכות יחסים, תלות בין בני זוג, תלות בין הורים לילדים, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לשלוט בבן הזוג, לשלוט בבת הזוג, חרדת נטישה, לשלוט בילדים, נתינה לילדים, הענקת יתר, תלות רגשית, זוגיות מעצימה, להעצים את הילדים
תלותיות במערכות יחסים, תלות בין בני זוג, תלות בין הורים לילדים, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לשלוט בבן הזוג, לשלוט בבת הזוג, חרדת נטישה, לשלוט בילדים, נתינה לילדים, הענקת יתר, תלות רגשית, זוגיות מעצימה, להעצים את הילדים
תלותיות במערכות יחסים, תלות בין בני זוג, תלות בין הורים לילדים, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לשלוט בבן הזוג, לשלוט בבת הזוג, חרדת נטישה, לשלוט בילדים, נתינה לילדים, הענקת יתר, תלות רגשית, זוגיות מעצימה, להעצים את הילדים האם תלות רגשית היא אהבה אמיתית? אנשים רבים נמצאים במערכות יחסים שמבוססות על תלות רגשית. כשאתה אוהב מישהי או ... תלות - אך האם זו באמת אהבה, או רק מנגנון של שליטה ופחד מנטישה? מה אפשר ללמוד ממשל הדייג והילד הרעב? כדי להמחיש את ההבדל בין תלות לעצמאות, אליעד מביא משל על דייג שמעניק אוכל (דגים) לילד רעב. הילד מתרגל לקבל את האוכל מדי יום, ובכך נהיה תלוי לחלוטין בדייג. תלות זו מעניקה לדייג שליטה מוחלטת על חייו של הילד, כי הילד לא יודע לדאוג לעצמו. לעומת זאת, יש דייג אחר שאומר לילד: אני לא אתן לך דגים, אלא אלמד אותך לדוג בעצמך. בהתחלה הילד מתקשה, מנסה ונכשל מספר פעמים, אך בסופו של דבר לומד להיות עצמאי לחלוטין. כך הילד לא תלוי בדייג יותר, והדייג מאבד את השליטה עליו. מדוע מדינות מעדיפות אזרחים תלויים ולא עצמאים? העיקרון של לתת ... תלויה בהם, גם במחיר של חולשה ותלות מוגזמת. זו בדיוק הנקודה שבה אהבה הופכת למנגנון של שליטה. איך לתת לילדים - דגים או חכה? אליעד מסביר את העיקרון גם בקשר בין הורים לילדים. הורים רבים אוהבים את ילדיהם בכך שהם מעניקים להם דגים, כלומר, כל מה שהם צריכים, ללא מאמץ מצידם. הילד מתרגל לכך, ולא מתפתח מבחינה רגשית או עצמאית. כשהילד מתבגר הוא נשאר תלוי, חסר ביטחון ועצמאי פחות. הוא ממשיך לדרוש דגים, ואף כועס כשההורה מפסיק לתת. מנגד, הורים חכמים אוהבים את ילדיהם דרך ללמד אותם לדוג - הם מלמדים אותם להתמודד בעצמם, להיכשל, להתאמץ ולהצליח. הם מפתחים בילדיהם עצמאות וחוסן רגשי. האם מי שאוהב אותי נותן לי דגים או מלמד אותי לדוג? אליעד מציע לבחון מערכות יחסים ... את עצמכם: האם אני נותן דגים או מלמד לדוג? האם אני יוצר תלות או מחזק את בן הזוג שלי, הילדים שלי או האנשים שאני אוהב? תלות רגשית תלות במערכת יחסים אהבה אמיתית גברים חזקים מול חלשים נשים חזקות מול ... שאולי מדובר במנגנון של שליטה ופחד? משל הדייג - לתת דגים או ללמד לדוג? ישנו סיפור על דייג שנתן לילד רעב דגים מדי יום. בהתחלה זה היה טוב לילד, אבל בהדרגה הוא נהיה תלוי לחלוטין בדייג. זה נתן לדייג כוח עצום עליו - הוא יכול היה להחליט מתי לתת לו אוכל ומתי לא. הדייג הפך לשליט, והילד הפך לחלש ותלותי. לעומת זאת, יש דייג אחר שאמר לאדם רעב: אני לא אתן לך דגים, אני אלמד אותך ... יישאר. הם נותנים דגים - אהבה מותנית, תמיכה, תשומת לב - אך לא באמת מחזקים את הצד השני. הורים וילדים - לתת או ללמד? גם הורים נוטים לתת לילדיהם דגים במקום ללמד אותם לדוג. כשהילד מתרגל לקבל הכל מוכן, הוא גדל להיות חסר עצמאות רגשית ופיזית. ואז, כשהוא מתבגר, הוא מצפה מהעולם להמשיך לספק לו את צרכיו. לעומת זאת, הורה חכם מלמד את הילד להתמודד בעצמו - לעמוד על הרגליים, ללמוד, להיכשל, לקום ולהצליח. הוא לא נותן רק דגים, אלא גם כלים. המסקנה ... בך, הדרכת הורים, לגרום לבת זוג להיות תלויה בך, ללמד מישהו לדוג, לתת למישהו דגים, לדוג או דגים, העצמה לילדים, ילד עם נכות רגשית, כמה לתת במערכת יחסים? איך לשלוט במישהו? האם הוא באמת אוהב אותי? האם זו אהבה אמיתית? ...
טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד
1:13:58טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד
טיפול בחרדה, פחד שיקרה משהו רע לילדים, פחד מתאונות דרכים, אהבה לילדים, הורים וילדים, פחד ממוות של ילדים, לא רוצה שהילד ימות, להתמודד עם פחד, למה אתה מפחד, טיפול בפחד למה אתם מפחדים שיקרה משהו רע לילדים שלכם? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד להתמודד עם פחדים וחרדות של הורים שמפחדים שיקרה משהו רע לילדים שלהם, במיוחד פחד מתאונות דרכים או מוות. אליעד מדגיש כי הפחד נובע משילוב של שלושה גורמים מרכזיים: ההורים אוהבים את הילד שלהם באופן מיוחד, יותר מאשר ילדים אחרים. ההורים חושבים שתאונת דרכים או מוות זה דבר רע מאוד. ההורים מאמינים שקיימת אפשרות סבירה שתאונת דרכים או מוות עלולים לקרות לילד שלהם. אליעד אומר כי אם אחד מהגורמים האלה ייעלם, גם הפחד ייעלם. כלומר, כדי לטפל בפחד או בחרדה, צריך ... האירוע. לחשוב שתאונת דרכים אינה דבר רע - כלומר, לשנות את הגישה לגבי המשמעות של תאונות. להפסיק לאהוב את הילד שלה בצורה חריגה - כלומר, לראות את הילד כשווה לכל אדם אחר, ובכך להפחית את הפחד לאבד אותו. אליעד מדגיש שהאישה צריכה להחליט איזה פתרון מתאים לה, ... בבירור. הוא מסביר שזה כמו שיש אנשים שמפחדים לדבר על המוות או מחלות, ולכן גם הפחד מפני מוות של ילדיהם הוא דבר שקשה להם להתמודד איתו ישירות. אליעד מתעקש איתה שתגדיר בבירור את מה שהיא רוצה, ומדגיש שוב ושוב ... של מה שמטריד אותה, ולמה זה מטריד אותה, היא הכרחית כדי להשתחרר מהפחד. לסיכום: כיצד להשתחרר מפחדים וחרדות לגבי הילדים? הדרך שאליעד מציע לטיפול בחרדות ובפחדים היא: להגדיר בבירור את הפחד ואת המציאות שמפחדים ממנה. להבין את שלושת הגורמים המרכזיים לפחד: אהבה מיוחדת לילד, אמונה שהאירוע (מוות או תאונה) הוא רע, והאמונה שיש אפשרות סבירה שהאירוע יקרה. לבחור לשנות את אחת משלוש האמונות האלה - או את הסבירות, או את הערך הרע של האירוע, או את האהבה המיוחדת לילד. להבין שהשינוי בתפיסה או באמונות האלה יכול לשחרר את האדם לחלוטין מהחרדה ומהפחד. אליעד מסיים בהדגשה שההחלטה היא בידי ... נכונה או לא נכונה, אלא רק בחירה מודעת והבנה של ההשלכות של הבחירה. איך להתמודד עם פחד ממוות של ילדים? טיפול בחרדות של הורים? איך להפסיק לפחד מתאונות דרכים? למה אני מפחד שהילד ימות? האם אפשר להפסיק לפחד? איך לשנות תפיסות כדי לא לפחד? למה קשה לי להגדיר מה אני רוצה?
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
7:16יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים למה אנשים חושבים שההורים שלהם אוהבים אותם הכי הרבה בעולם? אנשים רבים מרגישים שההורים שלהם אוהבים אותם יותר ... סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא שההורים הם אלו שהעניקו לאדם הכי הרבה דברים בחיים שלו, בין אם זה טיפול בילדות, תמיכה כלכלית, או כל השקעה אחרת במהלך השנים. בגלל שההורים משקיעים כל כך הרבה בילדים שלהם ולא מבקשים כמעט שום דבר בתמורה, נוצרת התחושה שהם אוהבים ללא תנאים. אם משווים זאת לאדם אחר, כמו עובד שמקבל משכורת, ברור כי ההורים נותנים הרבה יותר ולא מצפים לתמורה מוחלטת מהילדים שלהם. הסיבה השנייה שמייצרת את התחושה הזאת היא העובדה שהורים בדרך כלל לא דורשים מהילד שלהם תמורה ישירה על ההשקעה העצומה בהם. זה מחזק את התחושה של אהבה חסרת תנאים. עם זאת, אליעד כהן מציין שצריך לבדוק לא רק מה ההורים נתנו, אלא גם מה ההורים מקבלים בחזרה מהילד. למרות שהילדים לא מעניקים כסף או שירותים ישירים להוריהם, הם מעניקים להורים דברים אחרים בעלי ערך רגשי משמעותי, כמו תחושת גאווה, ... ללא תמורה? התחושה שהורים נותנים הכל מבלי לקבל דבר בתמורה אינה נכונה לחלוטין. אליעד מדגיש כי ההורים אכן מקבלים מהילדים שלהם משהו בתמורה, גם אם הוא אינו חומרי או ברור לעין. לדוגמה, ההורים מרגישים פחות בודדים בזכות הילדים שלהם, ומקבלים משמעות וסיפוק מעצם היותם הורים. הם מתמלאים בשמחה ובגאווה כשיש להם ילד שהם יכולים להתגאות בו. לכן, לא נכון לחשוב שהורים מעניקים הכל לילדים בלי שום אינטרס או תמורה, כי התמורה קיימת, פשוט בצורה אחרת ופחות מוחשית. מה ההבדל בין אהבת הורים לאהבת ... אלו שאוהבים אותך הכי הרבה נובעת מכך שאנשים אחרים לא מעניקים באותה כמות שההורים מעניקים, בעיקר משום שההורים משקיעים בילד הרבה שנים ואילו אנשים אחרים לא מחויבים לכך. זהו סוג של אהבה מובנה בהגדרה, שהיא לא בהכרח עוצמתית יותר מאהבה של אחרים. האם ניתן למדוד באמת אהבה של הורים לילדים? מדידת האהבה לפי מה שההורים נתנו לך לעומת מה שקיבלו ממך יכולה לחשוף את העובדה שאולי דווקא הם אוהבים ... אהבה, לפי אליעד, נמדדת לא רק בכמה נתנו לך אלא גם במה שקיבלו ממך בחזרה. למה הורים אוהבים את הילדים שלהם? האם ההורים אוהבים ללא תנאי? איך למדוד אהבת הורים? מה גורם לתלות רגשית בהורים? איך להתגבר על פחד ...
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
9:53הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים למה הורים חרדים כל כך שיקרה משהו רע לילדים שלהם? אחת הדאגות המרכזיות והנפוצות ביותר שמטרידות הורים היא הדאגה לשלומם של הילדים שלהם. פעמים רבות הורים אומרים שהם יכולים לשאת כל סבל שיקרה להם, אבל המחשבה שיקרה דבר רע לילדים שלהם היא בלתי נסבלת. השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא כיצד האדם יכול להגיע למצב תודעתי שבו הוא מכיל באמת כל אירוע, גם אם מדובר באירוע קשה או רע שיתרחש לילדים שלו. האם ההורה באמת דואג לילד שלו או לעצמו? אליעד מסביר שברמה השטחית נדמה להורה שהוא אוהב ודואג לילדיו. אבל כשמתבוננים פנימה רואים שהדאגה היא דאגה עצמית לחלוטין. ההורה מזדהה עם הילד שלו, מתחלף איתו בזהות באופן רגשי, ולכן, כשהילד סובל, ההורה חווה סבל אישי משלו. הוא מדגיש כי אם אותו אירוע היה מתרחש לילד אחר או לאדם זר, הוא לא היה מטריד את ההורה באותה מידה. כלומר, ההורה למעשה מודאג ומוטרד בגלל עצמו, בגלל שהילדים שלו הם חלק מזהותו העצמית, ומהווים המשך ישיר לאגו שלו. לכן פגיעה בילדים נחוויית כפגיעה ישירה בו עצמו. דוגמה שאליעד נותן היא המקרה שבו הורה נשאל אם יטריד אותו באותה מידה שילד זר ייפגע או יסבול. באופן ברור התשובה תהיה שלילית. מבחינתו, ההורה אינו יכול לשאת את הסבל של עצמו, שמתבטא דרך סבלו של הילד. כאשר ההורה אומר שהוא אוהב את הילד, הוא למעשה אוהב את עצמו ואינו מסוגל להתמודד עם כאב שקשור לילד, כי זה הופך להיות הכאב האישי שלו. איך להתייחס לרע באופן אמיתי ואחדותי? ברמה העמוקה יותר, אליעד טוען שהבעיה ... ומבין שכל מה שקורה הוא טוב באותה מידה מוחלטת, הרי שאין הבדל בין אם הדבר הרע קורה לו או לילד שלו. אדם שמצליח לראות את האחדות המוחלטת של המציאות, חווה את הרע והטוב כאחד ממש, ולכן הוא באמת אינו ... האדם אומר שהוא מוכן לסבול בשקט אם משהו רע יקרה לו, אבל לא מוכן לסבול אם משהו רע יקרה לילדיו. בעצם כך הוא חושף את העובדה שהוא אינו באמת מבין את האחדות, מאחר שאם הייתה קיימת בו ההבנה האמיתית של האחדות, לא היה שום הבדל בין הרע שקורה לו לרע שקורה לילדיו. מדוע לקבל את הרע בשקט לא באמת עוזר? אליעד מדגיש שוב ושוב שהעניין של לקבל את הרע אינו עניין ... הראשונית שבה הטוב והרע הם אחד מוחלט, יחווה מציאות שבה אין הבדל בין מה שקורה לו לבין מה שקורה לילדיו. כשיש הבנה אמיתית של הסיבה הראשונית שמניעה את כל האירועים, אין יותר משמעות להבדלים השטחיים בין טוב לרע, או ... במצבים שהיו מוגדרים כרעים, לא עבור עצמו ולא עבור אחרים. האם אפשר להתנהג באופן מעשי לפי האחדות ועדיין לדאוג לילדים? אליעד מסביר כי אין סתירה בין הבנה עמוקה של אחדות מוחלטת לבין פעולה מעשית בעולם. גם האדם שמבין שהכל טוב בצורה מוחלטת, יכול לתת לילדיו אוכל כאשר הם רעבים, ולטפל בהם כאשר הם זקוקים לכך. אך ההבדל הוא שבתוך תוכו, ברמת החוויה הפנימית, הוא ... שלווה מוחלטת, ללא חרדה או פחד מהעתיד, בין אם מדובר בו ובין אם מדובר ביקרים לו ביותר. חרדה לשלום הילדים איך לא לפחד שיקרה רע לילדים? דאגת הורים לילדים מהי אהבת הורים אמיתית? מה המשמעות של אחדות מוחלטת? למה קשה לקבל את הרע? כיצד להגיע למצב תודעתי טוב כאשר יש דאגה לשלומם של הילדים? האדם מוכן להיות רגוע עם עצמו אך כיצד יכול להגיע למצב שבו הוא יכיל מצב שאינו טוב לילדים. ונקדים שעל האדם לדאוג שלא יקרה לו דבר רע וגם לילדים. זה מצד הנפרדות. אך מצד האמת, על האדם לא לפחד משום דבר, זה אינו עניין של אמונה. ולא עניין של שכנוע. וגם אם הוא מוכן לסבול ואינו מוכן שלילדים שלו יהיה סבל, הרי שאינו באמת יודע שאין מה לפחוד. אם להורה נדמה שהוא פוחד כי הוא דואג לילד, הרי זה שקר. כי באמת ההורה דואג לעצמו. כי הרי לא יטריד אותו מה שיקרה לילד שאינו שלו. דהיינו, שהאדם אינו מסוגל לראות שמכאיבים לו. ההורה מזדהה עם הילד שלו. האדם מחליף את זהותו עם זהות הילד. הילד הוא הופך להיות ההורה. הההורה נותן הכל עבור הילד. הוא מרגיש שהסבל של הילד הופך לסבל של עצמו. ונכון שההורה חושב שהוא אוהב את הילד, אך זהו דבר עצמי. אהבה עצמית. הרחבת הזהות העצמית. זהו שקר מוחלט. כלפי חוץ נראה שהוא באמת דואג לילדים שלו יותר מאשר לילדים אחרים, אך זה פשוט כי הם מייצגים את האגו שלך. ופגיעה בהם זו פגיעה באגו שלך. מי שיתבונן בתוכו יגלה שהדאגה שלו לילדים היא בעצם דאגה של האדם לעצמו. מדובר בתפיסת חיים. או שהאדם מיישר קו עם המציאות. או שבאמת הכל אחד, ...
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
... ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים מהי הפרעת קשב וריכוז ומה הגורם האמיתי לה? הפרעת קשב ... שמתאפיינת בקשיים בקשב ובריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. אליעד כהן מסביר שמדובר בהפרעה שמוגדרת על ידי החברה או הסביבה. לפי אליעד, ילדים או מבוגרים אינם באמת סובלים מקושי להתרכז אלא בעיקר סובלים מכך שהם נאלצים להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותם. לדבריו, ... חשובים. מכאן, שאליעד מצביע על כך שלמעשה המוח מתפקד נכון, ופשוט לא רוצה להתמקד במה שלא מעניין אותו. מדוע ילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז? אליעד כהן מסביר שילדים אינם באמת סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אלא שההורים והמערכת החינוכית הם אלה שסובלים מכך שהילד אינו ממושמע. הוא מציג זאת בצורה פשוטה: ילד רוצה לשחק כדורגל ואינו מעוניין ללמוד מתמטיקה, ולכן הוא לא יתרכז בשיעורי המתמטיקה. מבחינת הילד, אין כאן שום בעיה - הבעיה נוצרת רק כאשר מבוגר מחליט שהילד חייב ללמוד משהו מסוים. כאשר ההורה או המערכת מענישים את הילד כי אינו מתרכז, הילד מרגיש רע. לכן הילד סובל לא מהפרעת הקשב עצמה אלא מהתגובה של ההורים והסביבה לכך שהוא אינו מתרכז במה שמכריחים אותו להתרכז. מהם התסמינים והביטויים של הפרעת קשב וריכוז? ההרצאה מסבירה שיש שלושה ביטויים מרכזיים להפרעה: קשיים בקשב ובריכוז - הילד חולם, מתפזר, ולא מתמקד במשימות לאורך זמן. היפראקטיביות - פעלתנות יתר, אי שקט מוטורי, תנועתיות מוגברת. אימפולסיביות - הילד מגיב במהירות ללא מחשבה מוקדמת, מתקשה להמתין לתורו ומתפרץ. אליעד מציין דוגמאות רבות: ילד שמאבד דברים בבית הספר כי לא אכפת לו לשמור עליהם, ילד שמטפס על דברים באופן מוגזם כי משעמם לו, וילד שמדבר בלי להמתין לתורו כי אין לו סבלנות למה שנראה לו משעמם. מדוע ההורים אשמים ביצירת ההפרעה אצל הילד? אליעד מדגיש שהורים תורמים לכך שלילד תהיה הפרעת קשב וריכוז כי הם מפנקים אותו יתר על המידה. הורה שנותן לילד את כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, מלמד את הילד שערכים כמו סבלנות, המתנה, והתמודדות עם קושי אינם חשובים. כאשר הילד נתקל לאחר מכן במסגרות חינוכיות שבהן צריך להתמודד עם קושי או עם דברים שאינם מעניינים אותו, הוא מרגיש תסכול וסבל. כהורים, צריך להקנות לילד הרגלים שמתאימים לחיים האמיתיים - לאפשר לו להתמודד עם קשיים, ללמד אותו דחיית סיפוקים ולהראות לו שהעולם לא תמיד עושה מה שהוא רוצה. כיצד לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים? אליעד ממליץ להורים לבחון תחילה את עצמם ולבדוק כיצד הם מתנהגים. לדבריו, אם ההורים דוחים משימות, לא עומדים במטרות שלהם ומרגישים לא בנוח עם מסגרות, הילד ילמד מהם את אותם הרגלים בדיוק. לכן, הטיפול בילד מתחיל קודם כל בטיפול בהורים עצמם. לפי אליעד, יש כמה דרכים שבהן הורים יכולים לעזור לילדיהם: להפסיק ליצור אווירה בבית ששונה מדי מהאווירה בבית הספר. אם בבית יש חופש מוחלט ובבית הספר יש דרישות, הילד לא יצליח להסתגל. להפסיק לפנק את הילד יתר על המידה, משום שהפינוק גורם לו לחשוב שמה שהוא רוצה חייב להתקיים תמיד. כשהדבר לא מתרחש, הוא יסבול ויתקשה להתרכז. להראות לילד שיש משמעות למסגרת, למשמעת ולהתמודדות עם קשיים. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים? עבור מבוגרים, אליעד מציע לבדוק ... אדם מתרכז בדברים שהוא מוצא מעניינים וחשובים, ומתקשה להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותו. הבעיה נוצרת רק כאשר האדם או הילד נאלצים לעשות דברים שנראים להם חסרי משמעות או בלתי רצויים. לכן, טיפול אמיתי הוא לא רק בסימפטומים של ההפרעה, אלא ביצירת חיים מעניינים, משמעותיים, ובעיקר בחינוך עצמי של ההורים כדי שיוכלו לחנך את ילדיהם בצורה יעילה ומאוזנת. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז? מדוע לילד שלי יש הפרעת קשב וריכוז? כיצד לחנך ילד עם הפרעת קשב? האם הפרעת קשב היא אמיתית? איך לאבחן הפרעת קשב אצל מבוגרים? מהי הפרעת קשב וריכוז? הפרעות נפשיות, אבחון קשב וריכוז, הילד לא רוצה להכין שיעורים, תסמינים להפרעת קשב וריכוז, תסמינים ל ADHD, איך לטפל ב ADHD? הילד מפריע בכיתה, אלימות אצל ילדים, איך להתמודד עם בעיות קשב וריכוז קשות? הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים, דוגמאות להפרעות קשב וריכוז, גורמים סביבתיים להפרעת קשב וריכוז, הפרעת קשב וריכוז ... וריכוז והיפראקטיביות, הפרעת קשב וריכוז עם הפרעה תפקודית, הפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות, אוטיזם עם הפרעת קשב וריכוז, איך לחנך ילדים נכון? הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות, למה הילד שלי אלים? למה הילד שלי לא מקשיב בשיעור? איך לגרום לילד להיות מחונך? איך לחנך ילד בגיל ההתבגרות? הדרכת הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז, אבחון ADHD, קשב וריכוז אבחון עצמי, קשב וריכוז אצל מבוגרים, ...
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של הפרעות קשב וריכוז באופן כללי, והפרעות קשב וריכוז של ילדים באופן ספציפי. ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? ויתבאר, מהו הטיפול הטוב ביותר להפרעות קשב וריכוז בכלל, ולהפרעות קשב וריכוז של ילדים בפרט? והפרעת קשב וריכוז (ADHD = Attention Deficit / Hyperactivity Disorder), נתפשת כבעיה נפשית וכהפרעה נפשית, שיוצרת אצל האדם בעיות שונות בחייו. כאשר אצל ילדים, בעיית קשב וריכוז, יוצרת גם לקות למידה, שמפריעה לילד במהלך הלימודים שלו, ומפריעה לילד להתרכז בלימודים שלו וכולי. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז, וכיצד אפשר לטפל בהפרעות קשב וריכוז? וראשית ... יש לומר באופן חד משמעי, שאין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז בכלל, ואין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בפרט. כפי שנסביר תכף ומיד את העניין. ועוד נאמר בצורה ברורה, שזה שחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וכיוב, לא מבינים למה הילד לא מצליח להתרכז בלימודים, וזה שחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וכיוב, לא מצליחים להבין למה הילד לא מקשיב בלימודים, זה עדיין לא אומר שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. זה כן אומר, שהילד לא מקשיב בלימודים ולא מתרכז בלימודים מסיבה כזו או אחרת, שתתבאר להלן, אבל זה לא אומר שלאותו אדם, יש ... כזה הפרעת קשב וריכוז, אז ממילא אותם פסיכולוגים וכיוב, לא היו מרגישים בנוח, מכך שהם אינם יודעים איך לגרום לילד להתרכז בלימודים. כי הם אפילו לא מבינים, למה באמת הילד לא מצליח להתרכז בלימודים. וכל שכן, שהם אינם יודעים איך לעזור לילד להתרכז בלימודים. ולכן, הם מאבחנים את הילד (אבחון ילדים), כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז של ילדים. ואז ממילא הם מסירים מעצמם את האחריות, לטפל בבעיה בשורשה. אבל מצד האמת, בעיית קשב וריכוז, יש לה הסבר ... זהו כמובן פשע אנושי. שבו, מגדירים אדם שהוא סובל מבעיה כלשהי, כאשר, הוא לא באמת סובל משום בעיה. זא, ילד שלא מצליח להתרכז בלימודים שלו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו בעיית קשב וריכוז בלימודים שלו. אבל לא יהיה ... האדם חושב ומרוכז תמיד בדבר כלשהו, גם אם הוא לא מסוגל להגדיר על מה הוא חושב ובמה הוא מרוכז. והילד, שלא מצליח להתרכז בלימודים, או האדם הבוגר, שלא מצליח להתרכז בדבר כזה או אחר, זה רק משום, שבאותו הרגע ... בעולם, לא מודעים אליהם. ומי שמחליט לאדם על מה הוא יחשוב ברגע כלשהו, זה תת המודע שלו. ואם לדוגמה הילד מנסה להתרכז בלימודים, והוא לא מצליח להתרכז בלימודים, זה רק משום, שבאותו הרגע, תת המודע של הילד, לא מאפשר לו להתרכז בלימודים. משום שתת המודע של הילד, רוצה שהילד יתרכז בדבר אחר. שעבור תת המודע של הילד, הדבר האחר הזה, נראה חשוב יותר. וגם אם האדם לא ממש יודע להגדיר, על מה בדיוק הוא חושב, כאשר ... מרוכז באיזה דבר אחר, שהוא עדיין לא יודע להגדיר אותו במדויק. אבל תמיד האדם מרוכז בדבר כלשהו. וכאשר נראה שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז בלימודים, הרי שזה רק משום, שבזמן הלימודים, הילד כן מרוכז בדברים אחרים, שהם מעניינים אותו, יותר מאשר הלימודים. כי הילד, כמו אדם בוגר, מעדיף להתרכז במה שמביא לו הכי הרבה תועלת. והילד, שלא ממש מבין את התועלת שהלימודים מביאים לו, ובפרט, כאשר הילד לא אוהב את הלימודים שלו, כי הם מגבילים לו את החופש האישי שלו, אז ברור לגמרי, שהילד יתקשה להתרכז בלימודים. וילדים, לא מצליחים להתרכז בלימודים, לא בגלל שיש הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. אלא, רק בגלל שיש הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, דווקא לגבי תחום הלימודים. כי הלימודים נתפשים בעיניהם, כמשהו משעמם, שלא מספק להם הנאה מיידית, ושהוא גורם להם לסבל בטווח המיידי. ואז ממילא, המחשבה של הילד משוטטת לה, למקומות אחרים. וכפי שכבר ביארתי, ילד מתבגר, שנמצא בגיל ההתבגרות, הדבר המרכזי שקורה בתת המודע שלו, זאת התמודדות עם החוויה המרכזית החדשה שלו, שהיא חוויית הצמצום שלו. כי הילד נולד כאדם חופשי מהגדרות כאלו ואחרות. והילד, בשנותיו הראשונות וגם לאחר מכן, מנסה להסתגל למסגרות בחיים, שלוקחות לו את החופש האישי שלו. והסבל הגדול ביותר של הילד, הוא חוסר היכולת שלו, להכיל את העדר החופש שלו, כאשר הוא נמצא בזמן הלימודים. שזה בעצם שולל מהילד, את החופש שלו לעשות כרצונו. וכאשר הילד נמצא בלימודים, אז לפעמים קשה לו להתרכז בלימודים. משום, שהלימודים גורמים לו ...
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
7:00איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה? כאשר נותנים מחמאה למישהו, באופן סמוי היא יכולה להיות גם השפלה או פגיעה בערכו העצמי של האדם. לדוגמה, אם הורה אומר לילד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד, הוא בעצם מנסה לעודד ולחזק את הילד ולתת לו ביטחון עצמי, אך במקביל מעביר מסר מותנה: הערך והכבוד שהילד מקבל תלויים בכך שהוא יכין שיעורים. אם הילד לא יכין שיעורים, הוא עשוי להרגיש שאינו ראוי לכבוד, וכך למעשה נוצרת אצלו תחושת חוסר ערך. דוגמה נוספת לכך היא כשאומרים לילד כל הכבוד שציירת יפה. אמירה זו נועדה לכאורה לחזק את הביטחון העצמי של הילד, אך בפועל היא גם מעבירה מסר שיש דבר כזה ציור יפה וציור לא יפה, וכי הערך שהילד מקבל תלוי באיכות הציור. התוצאה היא שהילד יכול לחוש שאם אינו עומד בסטנדרטים מסוימים, הוא פחות שווה או לא ראוי להערכה. למה קשה לתת מחמאה בלי ... לעשות הוא להיות מודעים לבעיה זו ולנסות לאזן. כאשר נותנים מחמאה, יש להיות מודעים לכך שבאותו זמן נוצרת אצל הילד או האדם שמקבל את המחמאה התניה מסוימת. מודעות לבעיה מאפשרת התנהלות שקולה יותר, אך אין בה פתרון מושלם לבעיה. ... בין שני סוגי האהבה והמחמאות בצורה מאוזנת יותר. איך לתת אהבה ללא תנאים? איך מחמאות משפיעות על הדימוי העצמי? חינוך ילדים - איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילדים? איך להיות מאושר בלי תלות חיצונית? פרדוקסים בחשיבה - איך לפתור קונפליקטים פנימיים? איך להחמיא בלי לפגוע בערך העצמי של הילד? כאשר מחמיאים למישהו, יש צורך להיות מודעים לכך שכל מחמאה מותנית עלולה לשדר מסר של אהבה עם תנאים. לדוגמה, כאשר הורה אומר לילד כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד, המסר שנמסר באופן גלוי הוא עידוד ובניית ביטחון עצמי, אך בו בזמן מועבר מסר סמוי שעלול לרמוז כי ללא הכנת שיעורים - אין כל כך כבוד. המשמעות היא שהילד עלול להפנים את הרעיון שערכו מותנה בעמידה בסטנדרטים מסוימים, מה שיכול ליצור תחושת חוסר ערך כאשר הסטנדרטים הללו אינם ... האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה? מחמאה מותנית יכולה להפוך למעין מנגנון של השפלה עקיפה. אם אומרים לילד כל הכבוד שציירת יפה, נוצר הרושם שיש קריטריונים לציור יפה ושההצלחה בכך היא ערך נחשב. הילד לומד שיש ציפיות שעליו לעמוד בהן, ואם הוא לא עומד בהן, הוא עלול לחשוב שהוא לא טוב מספיק. באופן ... האם אפשר באמת לשדר גם אהבה מותנית וגם אהבה ללא תנאים? לוגית, נראה שאין פתרון שלם לבעיה. אם מחמיאים לילד על הצלחה, זה משדר שהתוצאה חשובה, ואם לא נותנים לו מחמאות על הצלחות, זה משדר שאין ערך להישגים. ההבנה ... יוצרת ציפיות, וחשוב לתת מקום לשני ההיבטים הללו. איך לתת אהבה ללא תנאים? איך מחמאות משפיעות על הדימוי העצמי? חינוך ילדים - איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילדים? איך להיות מאושר בלי תלות חיצונית? פרדוקסים בחשיבה - איך לפתור קונפליקטים פנימיים? עכשיו הנושא הוא כזה מאחר שכל ... היא בעצם גם השמצה אז בעצם איך ניתן להחמיא למישהו בלי להשמיץ אותו, מה זאת אומרת נגיד שאתה מחמיא לילד שלך כל הכבוד ש...? ש: הכנת שיעורים לבד. אליעד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד מה בעצם אתה מעביר לו מסר שזה כל הכבוד נכון, למה אתה אומר לילד שלך כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד כדי לפרגן לו לעודד אותו לחזק אותו לתת לו ביטחון עצמי ערך עצמי, ... בתנאי שהכנת שיעורים כי אתה בעצם שותל לו במוח מחשבה שאם הוא לא יכין שיעורים זה לא מספיק טוב, ילד שעכשיו נגיד סתם מקשקש הוא מקשקש איך שבא לו ואז אתה מציב לו תנאים תצייר ככה וככה ואז אחר ... תנאים איך אפשר, מה התשובה? ש: אי אפשר. אליעד: אי אפשר על פי השכל אין אפשרות ברגע שאתה אומר לילד שלך כל הכבוד ש... בעצם יצרת לו במוח התניה שאם לא זה לא בסדר ואז מתישהו הוא כנראה יגיע ... לאורך זמן זה לא הגיוני איך זה הגיוני מה זה אומר הגיוני בכלל איך זה הגיוני, אתה בסוף צריך הילד הזה מה אני אומר לו שהוא יהיה בן אדם או שהוא יעשה מה שהוא רוצה מה אתה מעדיף להגיד ...
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים
ילד בדיכאון, ילד לא רוצה לחיות, ילד רוצה להתאבד, הדרכה להורים, איך לטפל בילד? למה לחיות? אין חשק לחיות, בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? משמעות החיים, סיבות לחיות, אין רצון לחיות, התאבדות ילדים מה גורם לילד לרצות למות ואיך הורים יכולים לעזור? כאשר ילד נמצא בדיכאון, לא רוצה לחיות ואף מביע רצון להתאבד, זה מעורר בהורים פחד, לחץ ותחושת חוסר אונים. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך שהילד מרגיש דיכאון או רצון למות קשורה בדרך כלל לחוויות שהילד עבר או לפרשנויות ששתלו בו הסביבה, במיוחד ההורים. במקרה שבו ילד עבר תאונה שגרמה לו לפציעה קשה בפנים, ולאחריה הוא מביע מחשבות אובדניות ולא רוצה לצאת מהבית או מבית הספר, הגורם הראשוני שההורים צריכים לבדוק הוא התגובה הרגשית שלהם עצמם לאירוע. אליעד מסביר שהילד קולט ומפנים את תגובות ההורים, במיוחד כשמדובר בטראומות, ולכן חשוב קודם כל לבדוק עד כמה ההורים עצמם לחוצים, מדוכאים או חרדים מהמצב. אליעד כהן ממליץ להורים לשאול את עצמם תחילה: איך אנחנו הגבנו לאירוע שהילד חווה? איך הסברנו לו את האירוע, וכיצד אנחנו משדרים את הרגשות שלנו לגביו? ככל שההורים יותר לחוצים וחרדים, הילד מחקה באופן לא מודע את תגובותיהם, וכך נכנס למצב של חוסר אונים ודיכאון. כדי לעזור לילד, ההורים צריכים קודם כל להרגיע את עצמם ולשנות את הגישה הרגשית שלהם כלפי האירוע. למה הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות ומה מסתתר מאחורי המילים האלה? אליעד כהן מסביר שכאשר ילד אומר משפט כמו אני לא רוצה לחיות, זה לא תמיד מעיד על רצון אמיתי למות. לפעמים הילד משתמש במשפט הזה כדי לבטא רגש אחר, כמו כאב פיזי, פחד, תחושת בדידות או חוסר אונים. לפעמים הילד אפילו לא מודע בדיוק למה הוא מתכוון, ולכן תפקיד ההורים הוא לשאול שאלות שיסייעו לילד להבין מה באמת מפריע לו. למשל, אם הילד אומר לא בא לי לחיות, ההורה יכול לשאול: למה? מה מפריע לך עכשיו? ממה אתה עצוב? המטרה של השאלות הללו היא לאפשר לילד להביע בצורה ברורה יותר את תחושותיו האמיתיות. אליעד מדגים שאם הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות, כדאי לברר איתו אם הוא באמת התכוון למות או שאולי הוא התכוון לומר כואבת לי הבטן או אני עצוב. ההסבר הוא שהילד לא תמיד יודע לבטא בצורה נכונה את מה שהוא מרגיש, ולכן הוא בוחר במשפט קיצוני, שבפועל מבטא מצוקה רגשית ... מפריע לו וממה הוא סובל, הוא יכול להחליט אם לשנות את המציאות או לקבל אותה כפי שהיא. במקרה של ילד שחווה תאונה ונפצע, אם ההורים יצליחו להבין ולתקשר לילד שאין צורך לחשוש מהתגובות של החברה, ושהאירוע שעבר אינו חייב להשפיע לרעה על עתידו, הילד עשוי להרגיש הקלה משמעותית. איך ללמד את הילד להרגיש טוב למרות הקשיים? אליעד כהן מסביר שלמעשה מה שהילד רוצה הוא להרגיש טוב, ואם הוא לא מצליח בכך, הוא נכנס לייאוש ודיכאון. התפקיד של ההורים הוא ללמד את הילד להרגיש טוב גם כשהמציאות לא מושלמת. הדרך לכך היא ללמד אותו כיצד להסתכל על האירוע שקרה לו בצורה אחרת. לדוגמה, במקום להדגיש כמה זה רע שהוא נפצע, ההורים יכולים ללמד את הילד כיצד למצוא דברים טובים באירוע, למשל העובדה שהוא חי, שהפציעה לא קטלנית, שהוא יכול להמשיך לשחק, ללמוד ולחיות את חייו למרות הקשיים. ההורים יכולים להראות לילד שגם אם יש דברים לא נעימים, אפשר למצוא בהם צדדים חיוביים. הילד לומד מכך שיש לו שליטה על הפרשנות שהוא נותן למציאות, וכך הוא יכול להתגבר על הדיכאון ולחזור לשמחת חיים. ... את הבעיה? אליעד מסביר שאדם חושב על התאבדות מתוך הנחה שאחרי המוות יהיה לו פחות רע. הוא מציע להראות לילד שאין שום וודאות שאחרי המוות יהיה טוב יותר, ואולי אפילו יהיה יותר רע. הוא נותן דוגמה: אם הילד סובל כרגע בחדר מסוים בבית, והוא אומר שהוא רוצה לעבור לחדר אחר, ההורים יכולים לשאול אותו אם הוא בטוח שבחדר השני באמת יהיה לו טוב יותר. באופן דומה, הם יכולים להסביר לילד שאין שום ביטחון שהמוות יפתור את בעיותיו או יספק לו את ההקלה שהוא מצפה לה. למה הילד באמת נכנס לדיכאון ומה באמת מפריע לו? אליעד כהן מסביר שהדיכאון מופיע כאשר לאדם עדיין אכפת ממשהו אבל הוא ... להבין מה בדיוק מפריע לו. אדם שבאמת לא אכפת לו משום דבר, לא יהיה בדיכאון אלא אדיש לחלוטין. אם הילד מדוכא, סימן שמשהו בחיים עדיין משנה לו והוא סובל מכך שאינו מצליח לממש את הרצונות שלו. אליעד מסביר שהדרך ... מפריע לאדם, ולפעול או לשינוי המציאות או לקבלת המצב באופן מוחלט, ואז הסבל מתפוגג. לסיכום, לפי אליעד כהן, כאשר ילד רוצה למות או מדבר על התאבדות, התפקיד המרכזי של ההורים הוא להבין את המקור האמיתי לרגשותיו, לסייע לו לפרש את המציאות באופן שיקל על סבלו, ובעיקר להימנע מלהעביר אליו את החרדות והדאגות שלהם עצמם. למה הילד שלי בדיכאון? איך לעזור לילד שרוצה להתאבד? איך להסביר לילד משמעות החיים? למה לא להתאבד? איך מתמודדים עם ילד חסר חשק לחיות? הילד אומר שהוא לא רוצה לחיות, מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילדה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: ילדה, איך לגדל ילדים מאושרים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חרדות של ילדים, איך לחנך ילדים, גידול ילדים, בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, אתגרים בחינוך ילדים, חינוך ילדים, איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: חרדות של ילדים, ילדה, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: גידול ילדים, האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לעזור לילד שמפחד ילד שלא רוצה לעבוד להפוך ילד קטן איך לגדל ילדים טובים? איך להצליח בחינוך הילדים? להתמודד עם ילד עצבני לתת דוגמה אישית בחינוך מסרים סותרים בחינוך ילדים ילדים עצמאיים ויכוח בין הורים וילדים להתמודד עם מרדנות אצל ילדים לשכנע ילד לאכול פחות הילד לא מכין שיעורים לגרום לילד לעשות שעורי בית איך לגרום לילד לעזוב את הבית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? ילד דחוי חברתית איך למנוע מריבות עם ילדים? איך לשכנע את הילד? האם לוותר לילדים? להפוך ילד למקובל חברתית ילדים דחויים לחזק את הביטחון העצמי של ילד גירושים או ילדים ילד שעובר התעללות טראומת אונס של ילד איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? מצבים אוטיסטים אצל ילדים ילדים אלימים טיפול בילד ילדים עם חרדות ילדה מפחדת לחסוך מריבות עם הילדים להיות מאושר בלי ילדים להתעקש עם הילד להתמודד עם התאבדות של ילדים איך לא לגדל ילד חרדתי? איך למנוע התאבדות של ילדים? חרדות ילדים פוסט טראומה מהילדות למה ילדים לא מפחדים? לא לפנק ילד למה לגרום לילד לעזור? להתייחס לילד בצורה בוגרת איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? לגרום לילדים איך להעיר לילד? ילד רוצה איך ללמד ילד לחשוב? הצורך בזהות עצמית אצל ילדים איך להתגרש בלי שהילדים יפגעו? התנהגות ילדותית לגרום לילד עצלן לא להיות עצלן זוגיות חתונה וילדים בעד ונגד ילדים רוצים שיאהבו אותם איך לגרום לילד לא להיפגע? ילד עצלן ילד שאומר אני רוצה למות איך לגרום לילדים לאכול פירות וירקות? לגרום לילד לא להילחץ ילד שלא קיבל חינוך התנהגות גבולית אצל ילדים להביא ילד ילד שמכור למריחואנה להרגיע ילד לזרוק את הילד מהבית להרגיל את הילד לסדר את החדר לגרום לילד לא לפחד מהמורה שלו פחד של ילדים מפני הקורונה זעם נרקיסיסטי אצל ילדים לגרום לילד לנקות אחריו וויתור לילד ילד בהתקף זעם מה לעשות כשהילד עושה סמים? ילדים ופחדים לעזור לילד אלים ocd של ילדים איזה חינוך הכי טוב? למה ילד מפחד? למה הילד לא שומע לי? ילד לא מחונך למה הילד לא רגוע? איך ילדים מתבגרים? איך לפתור בעיות רגשיות אצל ילדים? איך לחנך ילד אוטיסט? האם יש מחלות נפש בילדים? ילד לא אוהב מתמטיקה לגרום לילד לשטוף כלים רעיונות לפעילות לילדים אוטיסטים להתגרש בלי שהילדים יפגעו לשכנע ילד לעשות שעורי בית התאבדות ילדים ילדה בלי חברות עצבים אצל ילדים ללמד ילדים לגרום לילד לסדר את החדר שלו בעד להביא ילדים לעשות אם הילד לא מקשיב להורים איך מתמודדים עם ילדה מעשנת סמים? לטפל בפחד של ילדים עוד נושאים ...
האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה להורים, ייעוץ משפחתי, יועץ משפחתי בנושא ילדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3301 שניות - עכשיו 10_10_2025 השעה 06:28:57 - wesi25