אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חינוך ילדים, לחנך ילדים, בעיות בגידול ילדים, בעיות אצל ילדים, ייעוץ חינוכי, ילדים מתבגרים, ילד, בעיות רגשיות אצל ילדים, לחץ להביא ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים עם חילוקי דעות בזוגיות, איך לחנך ילדים בני שלוש, האשמה עצמית אצל ילדים, חוסר תאבון אצל ילדים, בעיות משמעת אצל ילדים, איך עוזרים לילד לא לפחד, שיטות לחינוך ילדים, הלקאה עצמית אצל ילדים, חרדה חברתית של ילדים, מאבקי כוח עם ילדים, ייעוץ התעללות בילד, חוסר עניין אצל ילדים, בריחת שתן אצל ילדים, חרדות אצל ילדים, פחדים אצל ילדים, ילד שמזיק לעצמו לא במודע, יחס הורי לילדים, איך לשכנע ילד להקשיב, טיפול בגמגום אצל ילדים, ילדים עם בעיות קשב וריכוז והתנהגות, ילדים עם פחד קהל, חינוך ילד יהיר, פחדים של ילדים, ילדים עם רגשי נחיתות, לחנך ילדים, ביטול העצמי בקרב ילדים, בעיות קשב וריכוז אצל ילדים, טיפול לילד עם רגשי נחיתות, ילד שלוקח כסף בלי ידיעת ההורים, איך לעודד ילד ששכחו שיש לו יום הולדת, ייעוץ אישי, עיצוב התנהגות אצל ילדים, הרצאות בנושא חינוך ילדים,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לשכנע ילד לאלשכנע ילד לעשותלשכנע ילד לאהובלשכנע ילד לחשובלשכנע ילד לא לפחדלשכנע ילד לעשות שיעוריםאיך לשכנע ילד לעשות שיעורי ביתלשכנע ילד לעשות שיעורי ביתלשכנע ילד לאהוב ללמודלמה ילד עצבנילמה ילד מפחדלשכנע ילד לאכוללשכנע ילד להאמיןלשכנע ילד להכין שיעוריםלשכנע ילד לסדרלשכנע ילד לסדר את החדרלשכנע ילד לעשות משהו עם עצמואיך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמואיך להתמודד עם ילד עצבניהתמודדות עם ילד אליםהתמודדות עם ילד עצבנילאהוב ילד בלי תנאיםלגדל ילד עצמאילהתמודד עם ילד אליםלהתמודד עם ילד עצבנילהתמודד עם ילד שמפחדלחנך ילד אוטיסטלחנך ילד בעייתילחנך ילד בצורה נכונהלהתמודד עם ילד מרדןלגדל ילד חכםאיך להתמודד עם ילד אליםאיך לגדל ילד עצמאיאיך לגדל ילד חכםאיך לשכנע ילד לאכול ירקותאיך לשכנע ילד לסדראיך ללמד ילד לחשובאיך להתמודד עם ילד שמפחדאיך להתמודד עם ילד מרדןאיך לחנך ילד אוטיסטלשכנע ילד ליהנותלשכנע ילד ללמודלשכנע ילד להתנהגלשכנע ילד להירגעללמד ילד לחשובלמה ילד מרביץלמה ילד רוצה למותללמד ילד לכתובללמד ילד לקחת אחריות🔍הצג עוד...
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
וויתור לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים
... לילדים, הדרכת הורים לילדים מתבגרים, איך לחנך ילדים קטנים? האם לוותר לילד? מתי לוותר לילד? כמה לוותר לילד? האם להתעקש עם הילד? לוותר או להתעקש, כשהוא יגדל הוא יבין, איך לחנך ילדים מתבגרים? ילדים עקשנים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם עוד קטנים? רבים מההורים מתלבטים האם נכון לוותר לילדים בטענה שהם קטנים ועדיין לא מבינים מספיק, או שמא צריך להתעקש ולחנך אותם כבר מגיל צעיר. אליעד כהן מסביר שהגישה הטוענת לוותר לו, הוא רק ילד קטן לא תמיד נכונה, ובחלק גדול מהמקרים דווקא מזיקה לילד בטווח הארוך. ההסבר שלו מתמקד באבחנה בין שני סוגים עיקריים של פעולות שהילד מבצע: פעולות שהילד באמת לא יכול לעשות מבחינה אובייקטיבית - במקרים אלה אכן ראוי לוותר לילד, כי הוא באמת לא מסוגל לבצע את הפעולה. למשל, אם מבקשים מילד בן שנתיים ללכת לעשות קניות לבד, או להרים חפץ כבד, הוא פשוט לא מסוגל. זו לא שאלה של רצון או חינוך, אלא של יכולת פיזית או קוגניטיבית. במקרה כזה נכון להגיד הוא עוד ילד קטן, בדיוק כמו שנגיד על אדם מבוגר שהוא זקן או מוגבל ולא יכול לעשות פעולה מסוימת. פעולות שהילד יכול לעשות, אך בוחר לא לעשות בגלל חוסר רצון, עצלנות או התנהגות לא ראויה - במקרים אלה הגישה של לוותר לו אינה נכונה, ואף עלולה לגרום לילד נזק ממשי. למשל, ילד שזורק חפצים על אנשים, צועק ללא סיבה או מתנהג בחוסר נימוס, זה לא משהו שייעלם מעצמו. אליעד טוען שבמקרים אלו, ההורה חייב להציב גבולות ברורים. אי הצבת גבולות תוביל לכך שהילד יגדל עם הרגלים רעים, והנזק שייגרם בעתיד יהיה גדול בהרבה וקשה יותר לתיקון. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות מוחשיות: אם ילד קטן לא מסדר את החדר ומותר לוותר לו, הוא לא ילמד לעשות זאת באופן עצמאי בעתיד. ככל שימתינו עם חינוכו, יהיה קשה יותר ללמד אותו אחר כך, ... יושרשו בו. הוא נותן דוגמה של עץ שגדל עקום - ככל שמחכים עם הטיפול והיישור שלו, יהיה קשה יותר לתקן את העיקום. באותו אופן, חינוך נכון של הילד חייב להתחיל מוקדם ככל האפשר. האם כשהוא יגדל הוא יבין זו מחשבה נכונה? הורים רבים מחזיקים במחשבה שכשהילד יגדל, הוא יבין לבד - אך אליעד טוען שזו אחת הטעויות החמורות ביותר שהורים יכולים לעשות. הוא מסביר שישנם דברים שבאמת מסתדרים מעצמם כשהילד מתבגר, כמו גובה או כוח פיזי, אבל נימוסים, התנהגות נאותה והבנת גבולות חברתיים לא יבואו לבד. אם ילד קטן זורק אבנים או מקלל, זה לא משהו שיעבור מעצמו כשהוא יגדל. להיפך, הילד יגדל ויהפוך למבוגר בעייתי, ולבסוף הוא או הסביבה ייאלצו להתמודד עם ההשלכות השליליות של ההתנהגות שלו. אליעד מזהיר מפני הטעות לחשוב שהזמן פותר הכל - זה לא מסתדר לבד. להיפך, ככל שההורה דוחה את החינוך והצבת הגבולות, הילד גדל עם בעיות וקשיים, והסבל שלו ושל הוריו יגדל בעתיד. איך להסביר לילדים למה לא לעשות דברים כמו כולם?
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
... משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים כיצד ניתן לגשר בין הורה לילד כאשר יש תחושת האשמה הדדית? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לגשר בין הורים לילדים כאשר יש תחושת אשמה הדדית ביניהם. הוא נותן דוגמה למקרה ספציפי שבו האב מאשים את הבן בכך שהוא לא דואג ... לגבי מה שמגיע לו מהבן, הוא יוכל להתחיל להעריך באמת כל דבר שהבן כן נותן לו. האם האשמת הילד באמת מוצדקת, או שההורה מגזים? אליעד מסביר שהצעד הראשון הוא להבין האם האב מגזים בתיאור חומרת מצבו. הוא נותן ... על בנו כשהוא לא מסייע לו באופן מיידי בכל פעם שהוא חולה. איך להוריד את הלחץ של ההורה על הילד ולשפר את היחסים ביניהם? אליעד אומר שהדרך המרכזית להורדת הלחץ של האב מהבן היא להסביר לאב שהבן לא עובד ... המבט? אליעד מדגיש שהמטרה העיקרית של גישור משפחתי אמיתי היא לא בהכרח לשנות את ההתנהגות של הילד, אלא לשנות את נקודת המבט של ההורה לגבי מה שהוא מצפה מהילד. האב צריך להבין שהבן לא חייב לספק לו שירותים בדיוק כפי שהאב מצפה. ברגע שהאב יבין זאת, הוא יתחיל להעריך כל ... מרגיש שאתה מתנגד לעמדתו, הוא עלול להתבצר בעמדתו עוד יותר, מתוך פחד שאם הוא לא יאשים את הילד, הוא יצטרך להאשים את עצמו. לכן, אליעד מציע להראות להורה שאתה מבין אותו ומסכים איתו בשלב ראשון, ורק לאחר מכן ... יפגע כאשר הבן לא עומד בציפיות שלו, וכתוצאה מכך היחסים ביניהם ישתפרו. איך לגשר בין הורים לילדים? הילד לא מכבד את ההורים, מה לעשות? גישור משפחתי ופתרון מריבות במשפחה איך לגרום לילדים לכבד את ההורים? מה לעשות כשההורה מאשים את הילד? כיצד לשפר את הקשר בין הורה לילד? האם הילדים חייבים לעזור להורים? ...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1 ...
איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 3
9:34איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 3
... לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת ... לעלות, תתקבל בהבנה ולא תהווה איום על התפיסה החיובית הכללית של החיים. איך ליצור מוטיבציה לעשייה? איך להתמודד עם פחד מכישלון? איך לעזור לילד חסר מוטיבציה? חרדת ביצוע ופחד להתחיל? כיצד לתת ...
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו
חינוך ילדים לרוחניות, קונפליקט בחינוך ילדים, גידול ילדים רוחניים, ילדים רוחניים, בעיות בחינוך הילדים, איך לחנך ילדים? הארה רוחנית לילדים, טוב ורע לילדים, גישה לחינוך ילדים, ילדי אינדיגו האם לחנך ילדים לפי טוב ורע או ללא הבחנה? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא האתגר והקונפליקט הקיימים בחינוך ילדים לרוחניות, במיוחד כאשר מתמודדים עם שאלת ההבחנה בין טוב לרע. הקונפליקט שעולה הוא ... שאין באמת הבדל בין טוב לרע, שהכל יחסי ותלוי נקודת מבט. מדוע יש קושי לחנך ילד לפי רעיון האין הבדל בין טוב ורע? הדילמה שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לחנך ילד קטן לפי רעיון עמוק, פילוסופי ורוחני, כמו שאין באמת הבדל בין טוב ורע, בלי לבלבל אותו לחלוטין ולפגוע בהתפתחותו. אליעד מציג את הטענה שילד בדרך כלל גדל עם הבחנות של טוב ורע שנכפות עליו על ידי ההורים והחברה, כגון שאסור ... מוחלט של רע או טוב, אלא הכל אפשרי, תלוי הקשר או סיטואציה. לדוגמה, כאשר ילד מכה ילד אחר, ההורים בדרך כלל מלמדים אותו שזה רע. אבל אליעד מסביר כי למעשה אפשר להסתכל גם על הצד השני: הילד שמרביץ עשוי להרוויח תחושת שליטה, כוח או ביטחון, שאלה דברים חיוביים בעיניו, ובכך גם ... נקודת מבט. הוא מסביר שאם נניח באופן מוחלט שמעשה הוא רע, אנחנו קובעים לילד גבולות נוקשים מדי ומונעים ממנו להכיר בפרספקטיבות שונות על המציאות. מה הנזק בלחנך את הילד על בסיס מושגים של טוב ורע? אליעד טוען שחינוך המבוסס על טוב ורע יוצר בילד חרדות, לחץ ותחושת כישלון כאשר הוא לא עומד בציפיות החברתיות או האישיות שנקבעו על ידי מושגי טוב ורע. לדוגמה, ילד שלומד שזה רע להיכשל במבחן יפתח חרדת כישלון, אך אילו היה מחונך לכך שהכישלון הוא לא באמת רע, הוא היה חופשי מחרדה זו. האם ניתן בכלל לחנך ילד לפי תפיסת הכל אפשרי? אליעד מציג אפשרות אחרת, לפיה ניתן להסביר לילד כבר מגיל צעיר שאין באמת הבדל בין טוב ורע, ושהוא יכול לראות את היתרונות ואת החסרונות שבכל דבר. לפי התפיסה הזו, ילד צריך להבין שמבחינה רוחנית, כל דבר הוא גם טוב וגם רע באותה מידה, ואין זה משנה במה הוא יבחר. מצד שני, אליעד מדגיש שהסברה כזו לילד עלולה לשגע אותו, מכיוון שהוא עדיין לא בשל להבנת מורכבות שכזו, מה שמוביל לדילמה. האם הדילמה בחינוך היא באמת של הילד או של ההורה? אליעד מסביר לעומק כי הדילמה שהורה חווה לגבי כיצד לחנך את הילד אינה באמת של הילד, אלא של ההורה עצמו. הסיבה לכך היא שההורה עצמו נמצא בקונפליקט פנימי בין התפיסה שהכל ... ההורה היה משוחרר מהקונפליקט הזה בעצמו, הוא לא היה מרגיש כל בעיה בחינוך הילד, משום שהיה יכול להסביר ל
ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע
13:37ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע
ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע האם ילדים באמת חייבים לרצות שהוריהם יאהבו אותם? אליעד כהן פותח בשאלה עקרונית לגבי יחסי הורים וילדים - האם באמת מחויב שילדים ירצו את אהבת הוריהם, או שזו רק התניה חברתית? הוא מסביר כי בהרבה טיפולים רגשיים, מקובל לחשוב שהסיבה העיקרית לקשיים רגשיים ... הזו על מנת לבחון את נכונותה ואת משמעותה בחיינו. האם זו חובה שילדים ירצו אהבה מההורים? לפי אליעד, לא מחויב שילד חייב לרצות שההורים יאהבו אותו. זהו מיתוס חברתי שנוצר מכיוון שיש אינטרס להורים להאמין שילדים חייבים את אהבתם, כיוון שזה נותן להורים תחושת משמעות ושליטה. הוא מביא דוגמה של אמא שמרגישה הכרח שילדיה יזדקקו לה, ולכן נוצר מצב שבו הילד מתחיל להאמין שהאהבה של ההורה היא דבר הכרחי וחשוב עבורו. אליעד מדגים את התלות הזו בילדים שרואים מישהו ברחוב עם סוכריה ומיד חושבים עליו כאבא או אמא, אך החברה מחנכת אותם להאמין שרק אנשים ספציפיים הם ההורים שלהם ושמהם הם אמורים לקבל את הטוב. התניה זו יוצרת מצב שילדים מפתחים תלות באהבת ההורים, ואם אהבה זו לא מגיעה, הילד מרגיש פגום. כיצד נוצרת הטראומה של ההורים שלי לא אהבו אותי? לדברי אליעד, ילדים שלומדים שהערך העצמי שלהם תלוי באהבת ההורים עלולים לפתח תחושות קשות אם אינם מקבלים את אותה אהבה. למשל, אם אדם לא מרגיש ... לו להרגיש כך. הטראומה נוצרת מהתלות שנבנתה על בסיס המחשבה שהילד זקוק לאישור ההורים. אליעד מציע שכדי להשתחרר מהטראומה הזו, צריך לבצע תהליך של דמיון מודרך שבו האדם חוזר לזיכרון מהילדות שבו לא קיבל אהבה מההורים, ואז לדמיין מצב שבו לא אכפת לו האם הוא מקבל אהבה או לא. אם הילד יכול לדמיין סיטואציה כזו ולהרגיש שלם עם עצמו ללא הצורך באהבת ההורים, תחושת החוסר הזו נעלמת. האם כל המחשבות השליליות מגיעות ... ההורים, הטיפול לא יהיה יעיל לגמרי, והבעיה עלולה להישאר. כיצד ילדים משתמשים בהורים שלהם כתירוץ לכישלונות? אליעד מציין כי במקרים מסוימים ילדים שלא מצליחים בחייהם, נוטים להאשים את ההורים בכך שהם לא לימדו אותם לחשוב בצורה נכונה, ולכן הם מרגישים שהם לא מוצלחים. הוא ... של הוריו הן שגרמו לו לנזק בחייו. אליעד מוסיף כי לפעמים דווקא הילדים הם אלה שמחזקים את המחשבה של ההורים כאשמים, במיוחד כאשר הם נכשלים בחיים ומחפשים אשמים חיצוניים. הוא מדגיש שהאשמה הזאת לעיתים מגבירה את הכאב והטראומה, ומונעת מהילד להשתחרר מהדפוסים השליליים. מה המשמעות של תלות רגשית בהורים? אליעד חוזר ומסביר שילד שנולד אינו יודע בכלל מה המשמעות של הורים, ורק החברה יוצרת לו את התלות הזו. הילד לומד שהוא יכול לקבל אהבה רק מהוריו, וההתניה הזו יוצרת אצלו תלות רגשית. אם האהבה אינה מגיעה, זה מוביל לתחושות של דחייה ואובדן ערך עצמי. כדי לטפל בכך, על הילד או המבוגר לחזור לאותם רגעים בילדותו שבהם הוא חש לא אהוב, וליצור מצב פנימי חדש שבו הוא לא תלוי באהבת ההורים. תהליך כזה יכול לשחרר אותו מהטראומה והסבל הכרוך ... אהבו אותו. כיצד לשחרר את עצמך מדפוסי חשיבה שליליים שנוצרו בילדות? אליעד מסכם שהמפתח לטיפול בריפוי הילד הפנימי הוא להכיר בדפוסי החשיבה השליליים שנוצרו בילדות בעקבות התלות הרגשית באהבת ההורים. ברגע שמזהים את הקשר בבירור ומבינים שהדפוסים אינם הכרחיים, ניתן לשחרר אותם. אם הקשר בין ...
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
... לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים? איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם? כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד אוטיסט, ילד נורמלי, ילד שסובל מסכיזופרניה, או ילד עם הפרעת אישיות, צריך להבין תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ מחשבתי. אדם הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות. לכן, הדרך לפתח את החשיבה אצל ילדים היא ליצור עבורם מצבים שבהם הם נדרשים להפעיל את השכל ולחשוב כיצד להשיג מטרות שונות. איך מאמץ שכלי עוזר לילדים להיות חכמים יותר? המפתח העיקרי להתפתחות השכל הוא הצבת מטרות, משום שהשכל מתאמץ ומפתח יכולות חדשות בעיקר ... כאלה מפעילות את המוח ודורשות מחשבה מתמדת, ולכן מפתחות את החשיבה. מדוע חשוב להציב מטרות לילדים שרוצים לפתח את החשיבה שלהם? ילד שלא מציבים לו מטרות ברורות לא יפתח את החשיבה שלו מעצמו. ילד שיושב מול טלוויזיה כל היום או פשוט יושב ובוהה בקיר, בדרך כלל לא יפתח את השכל שלו. אומנם תיאורטית אפשר לפתח חשיבה גם מהסתכלות על קיר, אך רוב האנשים לא יצליחו בכך. לכן, אם אתם רוצים לפתח את החשיבה של ילד, חובה להציב לו מטרות שמחייבות אותו לחשוב. כיצד מציבים מטרות לילד אוטיסט או לילד שסובל מסכיזופרניה? כשמדובר בילדים עם קשיים מיוחדים כמו ילדים אוטיסטים או ילדים סכיזופרנים, יש להציב מטרות פשוטות ככל האפשר בתחילה. לדוגמה, אפשר להתחיל ממטרות בסיסיות כמו בוא תסדר את החדר, בוא תכין סלט או תנקה את הצלחת. מכיוון שפעולות אלו עלולות להיות מורכבות עבור הילד , יש לחלק אותן לחלקים קטנים וברורים יותר. למשל, ניקוי הצלחת יכול להתחלק לפעולות קטנות יותר: להרים את הצלחת לשים אותה בכיור לפתוח את הברז לקחת סקוץ ולנקות את הצלחת כך ניתן לוודא שהילד יוכל לבצע לפחות חלק מהפעולה ולהפעיל את מוחו בהדרגה. איך מתאימים את המטרות ליכולות של הילד? חשוב מאוד לדעת להתאים את המטרות ליכולות של ה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
7:41הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
... מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה למה ילדים לא מקשיבים בשיעור? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לגרום לילדים להקשיב בכיתה בלי להשתמש באיומים, בצעקות או בסנקציות. לטענתו, ילדים לא מקשיבים לא בגלל בעיה פיזית כמו חרשות, אלא מפני שהם מרוכזים בדברים שמעניינים אותם יותר. המוח של כל ילד, כמו כל אדם, שואל באופן תת - מודע מה יביא לי הכי הרבה תועלת או הנאה ברגע זה? וכך הוא מחליט במה להתמקד. אם השיעור לא נתפס כמועיל או מעניין, הילדים יבחרו להתמקד בדברים אחרים. איך לגרום לילדים להקשיב בלי ענישה? כדי לגרום לילדים להקשיב מבלי להשתמש בענישה או בכפייה, אליעד מציע שני כיוונים עיקריים: יצירת עניין וחוויה חיובית - יש לגרום לילדים להבין שיקבלו תועלת והנאה מההקשבה. שימוש מושכל בענישה - להפוך את הענישה למינימלית אך אפקטיבית, כך שילדים יקשיבו מתוך חשש מעונש, אך בלי להפחיד אותם יותר מדי. לדוגמה, במקום לאיים בעונש חמור ודרמטי כמו צעקות קיצוניות, אפשר להוריד את הווליום של האיום ולראות אם הוא עדיין אפקטיבי. חשוב להבין מה בדיוק מפחיד את הילדים, ולהשתמש בזה באופן מתון ככל האפשר. כיצד להתמודד עם ההבדלים ברצונות של הילדים? בעיה מרכזית שאליעד מעלה היא שכל ילד מעוניין בדברים שונים. חלק רוצים לשחק כדורגל, אחרים בבובות או בפעילויות אחרות. לכן אי אפשר לתת פתרון אחיד שיספק את כולם. כפתרון הוא מציע שני רעיונות מעשיים: למצוא את המכנה המשותף - לאתר תחומים שרוב הילדים מעוניינים בהם ולשלב אותם בשיעור. לחלק את השיעור לכמה נושאים - לתת לכל קבוצת ילדים משהו שמתאים לתחומי העניין שלהם, באופן שחלק מהשיעור יענה על הצרכים של קבוצה מסוימת, וחלק אחר על הצרכים של קבוצה אחרת. מדוע איומים וצעקות עובדים על ילדים? אליעד מסביר כי איום וענישה עובדים פשוט כי הם מפחידים, וילדים (כמו מבוגרים) נוטים להימנע מכאב ומדברים מפחידים. כשהילד מרגיש מאוים הוא מתרכז בהימנעות מהעונש, ולכן מיד יקשיב למי שמפעיל את האיום. המורה, לדוגמה, יכולה לאיים בהתקשרות להורים, ואז הילד יעדיף להקשיב ולהימנע מכך. האם אפשר להוריד את רמת ההפחדה ולשמור על הקשבה? אם מה שעובד בכיתה הוא מורה שנכנסת וצורחת, אפשר לנסות להוריד את הטון של הצעקה ולבדוק אם הילדים עדיין מקשיבים. חשוב להבין למה בדיוק הם מפחדים - מהאמירה (שב במקום!, אתקשר להורים!) או מהעוצמה של הצעקה. אם מה שעובד הוא עצם האמירה, אפשר לנסות לומר זאת בטון רגוע יותר ולראות אם ההשפעה נשמרת. למה ילדים משנים בקלות את מוקד תשומת הלב שלהם? אליעד כהן מסביר שילדים מסוגלים לעבור מריכוז מלא בדבר אחד לדבר אחר בקלות, כי הריכוז שלהם הוא רגעי ותלוי בחשיבות הרגעית שהם מייחסים לנושא. אם ילד עסוק מאוד במשחק ופתאום מישהו בא בצורה מאוד מחייבת ואומר לו לעשות משהו אחר, הילד יכול לשנות את תשומת הלב מיד, כיוון שהמחויבות שלו משתנה לפי מידת הוודאות והנחרצות של ההוראה. איך ליצור אצל הילדים עניין משותף ומחויבות? מורה הציגה מצב שבו ילדים רבים רוצים לעזור לה בכיתה, ואלו שלא מקבלים הזדמנות מרגישים מקופחים. אליעד מנתח את המצב ומסביר שהילדים רוצים לעזור מפני שכך הם מרגישים מוערכים וחשובים. הוא מציע שני פתרונות: יצירת משימה כיתתית גדולה שכל הילדים יכולים להשתתף בה. שימוש בשיטת תורנות - בכל שיעור
משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
8:46משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
... אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו? מה גורם למשיכה אובססיבית ואיך מפסיקים להימשך למישהו? אליעד כהן מסביר מהי משיכה אובססיבית וכיצד להתמודד ... דרך להשיג את התכונה או ההישג הזה באופן עצמאי. ברגע שימלא את החוסר בעצמו, המשיכה האובססיבית תפחת משמעותית. מדוע פדופילים נמשכים לילדים ומה הסיבה הפסיכולוגית למשיכה זו? אליעד מסביר לעומק את הנושא הרגיש של פדופיליה, ומבהיר שפדופילים אינם נמשכים לילדים סתם כך, אלא נמשכים לתכונה ספציפית הקיימת בילדים, שהיא התמימות. פדופיל, לדבריו, מחפש אהבה ללא תנאים, כי הוא אינו מסוגל לאהוב את עצמו בצורה כזו. ילד בדרך כלל אינו שיפוטי ומסוגל לאהוב ללא תנאים, ולכן הפדופיל רואה באהבת הילד אליו השתקפות של אהבה עצמית ללא תנאים שהוא אינו מצליח להעניק לעצמו. אליעד מציין שהמשיכה לילדים אינה הגיונית ברמה הרציונלית, אך פסיכולוגית היא מבוססת על צורך עמוק לקבל אישור עצמי ללא תנאים. הוא מדגיש שאין מדובר רק בפעולה מינית, אלא ברצון פנימי עמוק יותר לקבל תחושה של אהבה טהורה ושלמה ללא תנאים. כאשר פדופיל נמצא עם ילד, בתפיסתו הילד אוהב אותו בצורה כנה וטהורה, משום שאין לילד שיפוטיות המוכרת למבוגרים. מה ההבדל בין משיכה מינית למשיכה רגילה? אליעד כהן מסביר שמשיכה מינית היא לרוב גרסה מוגזמת ומוקצנת של משיכה כללית. היא מבוססת על האמונה הפנימית ... את העושר הזה גם בשבילך. כלומר, המשיכה נובעת מהרצון להרגיש טוב יותר עם עצמך על ידי היותך דומה לאדם אחר. איך פדופילים מתחברים למשיכה לילדים? במקרים של פדופיליה, המשיכה בילדים נובעת לעיתים מרצון לתמימות ולחוויות של אהבה ללא תנאים. פדופילים יכולים להימשך לילדים כי הם רואים בהם דימוי לאהבה טהורה, נטולת שיפוטיות. הילד אוהב את עצמו באופן לא מותנה, וזה משהו שהפדופיל לא מצליח למצוא בעצמו. המחשבה היא שכאשר ילד אוהב אותו, זה כמו אהבה ללא תנאים כלפי עצמו. כיצד משיכה מינית נבדלת ממשיכה רגילה? משיכה מינית לעיתים קרובות מבוססת על הסיפור של אם יש סקס, אז זה אומר שהיא אוהבת אותי. ... אליו זה כל הסיפור ואם בן אדם יש לו משיכה מאוד מוזרה למישהו יש בו משהו שאתה רוצה, למה נגיד יש אנשים שהם פדופילים והם נגיד נמשכים לילדים לדוגמה מה הוא רוצה מה יש בילד, שנייה כי נגיד בילד בדרך כלל התשובה תהיה תמימות זאת אומרת ילד נגיד יש בו תמימות ואתה היית רוצה את התמימות הזאת לעצמך. עכשיו למה אתה תרצה להיות תמים מה ההיגיון בזה כי נגיד אתה אומר אם הייתה לי את התמימות שלו הייתי יכול לאהוב את עצמי איך שאני, נגיד שאתה לא אוהב את עצמך ואז יש לך בתת מודע מחשבה וואלה אבל אני לא אוהב את עצמי בגלל השיפוטיות שלי ילד אין לו שיפוטיות אז הוא היה אוהב אותי ואז אתה תחפש נגיד שילד יאהב אותך כי אז אם ילד אוהב אותך אז אתה אומר הוא באמת אוהב אותי כי הוא תמים הוא לא באמת חושב שאני לא מוצלח כי הוא עוד ילד לדוגמה. זאת אומרת שבעצם אתה נמשך לתמימות שבו כי אתה רוצה שתהיה לך את התמימות שלו, זאת אומרת אתה רוצה שתהיה לך את היכולת לאהוב אותך בלי תנאים נגיד שאתה לא אוהב את עצמך בלי תנאים אתה אוהב את עצמך עם תנאים והילד אוהב אותך בלי תנאים אז אתה רוצה את האהבה שיש כלפיך בלי תנאים שיש בו כלפיך שיהיה לעצמך, נגיד שהילד אוהב את עצמו בלי תנאים ואתה רוצה לאהוב את עצמך בלי תנאים זה אותו דבר, הרעיון שתמיד יהיה. ש: איך זה קשור על הילד כשאתה נמצא עם הילד אם אתה רוצה שהילד יאהב אותך. אליעד: אמרתי בילד יכולה להיות תכונה אופי שאתה רוצה את תכונת האופי הזאת לעצמך לדוגמה. ש: אוקי. אליעד: משהו יש בזה יש בו משהו שאתה רוצה לעצמך. ש: ומה עכשיו נגיד פדופיל בא והולך ונגיד מתעסק עם ילדים אז זה לא נגיד זוגיות כשהוא נמצא עם הבת זוג שלו אומר אם היא מצליחה אז כנראה שגם אני מצליח וכו, כאילו מה נגיד כשהוא עושה יחסי מין עם ה
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
... של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים מה גורם לשעמום אצל ילדים ואנשים? איך להתמודד עם שעמום? שעמום הוא תחושה שהאדם חווה כאשר הוא לא ... כי השעמום יכול להיווצר כתוצאה מכך שהאדם מיצה את הדבר בו הוא עוסק ולא מוצא בו עוד תועלת או עניין. למשל, ילד שמשחק במשחק במשך זמן מה, מגיע לנקודה בה הוא לא מוצא אותו מעניין יותר. ... לשעמום? ההרגשה של מיצוי מתארת את מצב שבו האדם כבר לא מקבל יותר תועלת מהדבר שהוא עוסק בו. לדוגמה, אם ילד משחק במשחק במשך שעות והצליח להגיע להישגים, הוא עשוי להרגיש שהוא לא ... שהיא קשורה לעובדה שהאדם לא מוצא ערך נוסף או אתגר בדבר שבו הוא עוסק. כיצד ניתן להתמודד עם שעמום אצל ילדים? שעמום אצל ילדים נוצר כאשר הם לא מוצאים אתגר או עניין במשחקים או בפעילויות שבהן הם עוסקים. אליעד מציע דרך להתמודד עם שעמום זה, על ידי הצגת אתגרים חדשים ומעניינים לילדים. למשל, אם ילד שיחק במשחק זמן מה והפסיק למצוא בו עניין, ניתן להציע לו לשחק בגרסה מורכבת יותר של אותו משחק או לשנות את כללי המשחק כך שהילד יוכל להרגיש אתגרים חדשים וימשיך להתעניין. מהו הקשר בין שעמום לבעיה מהותית ... הדבר המושלם, אך אין באמת דבר כזה, ולכן השעמום תמיד ימשיך להתרחש. מהם האתגרים שיכולים ליצור עניין אצל ילדים? כדי ליצור עניין אצל ילדים, עליהם להתמודד עם אתגרים שמתאימים לרמתם. השעמום יכול להיגרם כאשר המשחק או הפעילות אינם מציבים אתגרים חדשים או רמות קושי הולמות. כאשר ילד חווה אתגרים גבוהים יותר, הוא עלול להתעניין יותר במשחק. לדוגמה, ילד שיתמודד עם אתגרים שנראים לו קשים יותר או שיצטרך להשקיע יותר מחשבה במשחק, ימצא את המשחק מעניין יותר. כיצד ניתן לתגמל ילדים ומורים? התגמול לא חייב להיות בכסף, אלא חשוב להתאים אותו לפי הערכים והתחומים החשובים לכל אחד. לדוגמה, אליעד מדבר על הצורך להבין את המוטיבציה של הילדים והילדים בדרך שהם רואים את העולם. אם נגיד לילד שהוא יכול לזכות בכסף על כך שיתאמץ, אנחנו עלולים להוריד את הערך של הגמול כי לילד לא יהיה אותו עניין מלהשקיע במשהו שהוא לא מוצא בו עניין אמיתי. מהי דרך החינוך הטובה ביותר? החינוך צריך להיות מותאם אישית לכל ילד. חשוב להבין את המוטיבציות של הילדים ולספק להם אתגרים, תחושת משמעות והנאה. ילדים לא תמיד צריכים להתמודד עם עונשים או גמול בכסף, אלא עם אתגרים שמרגישים להם משמעותיים ומספקים. למשל, אם ילד לא מוצא עניין במשחקים שיש לו, חשוב להבין מדוע זה קורה, ומה הדרך בה אפשר להניע אותו לפתח עניין ומשמעות במשחק או פעולה. מהו שעמום? מה גורם לשעמום? איך להתמודד עם שעמום אצל ילדים? מהו אושר מוחלט ויחסי? מהו מיצוי בחוויה? איך לתגמל ילדים ומורים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חינוך ילדים וחיים טובים - הספר על: ילד, איך לחנך ילדים, אתגרים בחינוך ילדים, בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, איך לגדל ילדים מאושרים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, חרדות של ילדים, חינוך ילדים, גידול ילדים, איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

הצלחה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: חינוך ילדים, ילד, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בעיות בחינוך ילדים בעיתיים, למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Education-of-Children.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה להורים, לחנך ילדים, קאוצינג בתחום ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Education-of-Children.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 20_08_2025 השעה 21:55:53 - wesi25